“Η σχέση δημόσιος χώρος – έργο τέχνης έχει μια οντολογική – υπαρξιακή διάσταση μιας και τέχνη δεν υφίσταται χωρίς το βλέμμα και την ματιά των άλλων, καθώς για το ρόλο που καλείται να παίξει εναπόκειται κυρίως σε εμάς.”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε με την ζωγραφική; Στα 22 μου μετά τις σπουδές στην Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων αποφάσισα ότι θέλω να ασχοληθώ με τη ζωγραφική. Από τότε μέχρι σήμερα προσπαθώ να ζωγραφίζω και να σχεδιάζω σε καθημερινή βάση. Επίσης τα τελευταία 3 με 4 χρόνια φωτογραφίζω συστηματικά.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Δεν με απασχολεί ιδιαίτερα σε ποιο ρεύμα ή κίνημα εντάσσονται τα έργα. Είναι τόσες οι κατευθύνσεις που πήραν τα κινήματα στον 20ο αιώνα που σίγουρα εντάσσονται σε περισσότερα από ένα.
Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Αρχιτεκτονική. Άνθρωπος. Αστικό τοπίο. Γεωμετρία.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Οι καλλιτέχνες του BAUHAUS σε μεγάλο βαθμό.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνη; Να συνεχίσω να δημιουργώ, να σχεδιάζω και να φωτογραφίζω σε καθημερινή βάση.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Αν εξαιρέσουμε ένα μικρό σε αριθμό κοινό που ασχολείται, ενημερώνεται και επισκέπτεται εκθέσεις δεν νομίζω ότι η σύγχρονη τέχνη είναι ιδιαίτερα αποδεκτή στην Ελλάδα.
Παραδείγματα μικρά ή μεγάλα υπάρχουν πολλά. Το να πεις σιγά και εγώ μπορώ να το κάνω αυτό είναι κάτι που λέγεται εύκολα από τον κόσμο. Από την μεριά της πολιτείας ο χώρος των εικαστικών είναι εγκαταλελειμμένος και έρχεται σε δεύτερη μοίρα, και τώρα εν μέσω πανδημίας δεν υπήρξε καμία ουσιαστική προσπάθεια στήριξης των καλλιτεχνών. Στα σχολεία τα καλλιτεχνικά στις τάξεις του Λυκείου καταργήθηκαν με δικαιολογίες αστείες. Κι αν πάμε και κάποια χρόνια πίσω, είναι γνωστή η λογοκρισία που υπέστησαν έργα στην OUTLOOK διότι δεν άρεσαν σε φορείς της Εκκλησίας και κατέβηκαν με απόφαση του Υπουργείου.
Το πόσο αποδεκτή είναι αντανακλάται και στον δημόσιο χώρο, ο οποίος ως επί των πλείστων έχει εμπορευματοποιηθεί. Η σχέση δημόσιος χώρος-έργο τέχνης έχει μια οντολογική-υπαρξιακή διάσταση μιας και τέχνη δεν υφίσταται χωρίς το βλέμμα και την ματιά των άλλων, καθώς για τον ρόλο που καλείται να παίξει εναπόκειται κυρίως σε εμάς.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ταιριάζουν με τις προκλήσεις που έχω θέσει στον εαυτό μου ως καλλιτέχνη.