“Σε λίγες ημέρες, στις 16 Σεπτεμβρίου, εμφανίζομαι στο Μέγαρο μουσικής με πέντε σπουδαίες λυρικες τραγουδίστριες σ’ ένα αφιερώμα-γκαλά στη Μαρία Κάλας”
Ποια είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Οι πρώτες νότες που θυμάμαι να ηχούν στα αυτιά μου ειναι της μητερας μου, η οποία μου τραγουδούσε ενα όμορφο παραδοσιακό τραγούδι και τη Μικρασιάτισσα γιαγιά μου που μου τραγουδούσε ένα υπέροχο τουρκικό νανούρισμα.
Ποιον μουσικο θαυμάζετε και με ποιον μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Με το Λεωνίδα Καβάκο.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Ειχα την τύχη να έχω δυο αξιόλογους δασκάλους στην Ελλάδα, τον Νίκο Τασόπουλο στο Κρατικό Ωδείο και την Τατιάνα Παπαδοπουλου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας που διαμόρφωσαν καθοριστικά τα πρώτα χρόνια των σπουδών μου. Επίσης μαθήτευσα για λίγο χρονικό διάστημα με τον Uwe Matschke πριν τις σπουδες μου στην Ευρώπη, από τον οποίο αποκόμισα πολύ σημαντική πιανιστική γνώση. Στο εξωτερικό στάθηκε μέντορας μου η εξαιρετική Ταϊβανέζα πιανίστρια Pi-Hsien Chen στη Γερμανία και ο Alan Weiss στο Βέλγιο. Είμαι αρκετά τυχερός που δεν είχα ακραίες ασυμβατότητες με τους υπόλοιπους δασκάλους μου στο εξωτερικό.
Σχετικά με τις αρνητικές επιρροές, παντα υπήρχαν και υπάρχουν, αλλά έχω μάθει να προστατεύομαι απο τοξικές μουσικά συμπεριφορές.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Τα βαριέμαι.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Ούτε πολυτέλεια ούτε και ανάγκη είναι. Η μουσική είναι μια ακόμα γλώσσα με τη διαφορά οτι εξελίσσει και διαμορφώνει, έστω και στιγμιαία ή για πεπερασμένο χρόνο, τον ανθρώπινο ψυχισμό.
Όποτε ας θεωρήσουμε προνομιούχους τους γνώστες της μουσικής γλώσσας ως άτομα με διευρυμένη επικοινωνιακή αντίληψη. Κι η επικοινωνία σ όλες τις μορφές της είναι απαραίτητο προσόν για τον πολιτισμένο άνθρωπο.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Σαφώς και υπάρχουν πολλοί και καλοί μουσικοί πλέον στην Ελλάδα. Η διαφορά με κάποιες δεκαετίες πίσω είναι τεράστια. Η δυστυχής συγκυρία είναι ωστόσο, οτι δεν υπάρχουν αξιόλογες θέσεις εργασίας για μεγάλη μερίδα αυτών των ανθρώπων.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Την τρέχουσα σεζόν θα ερμηνεύσω δυο κοντσέρτα για πιάνο των Μπετόβεν και Λιστ με την ΚΟΘ και την ΚΟΑ αντίστοιχα. Υπάρχουν επίσης και προγραμματισμένες συναυλίες με το Piano Trio που έχουμε με τον Γιώργο Πετρόπουλο και τη Μαρία Ανισεγκου, ενώ σε λίγες ημέρες, στις 16 Σεπτεμβρίου, εμφανίζομαι στο Μέγαρο μουσικής με πέντε σπουδαίες λυρικες τραγουδίστριες σ’ ένα αφιερώμα-γκαλά στη Μαρία Κάλας.
Βιογραφικό. Ο Νίκος Κυριόσογλου σπούδασε πιάνο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, (τάξη Ν. Τασόπουλου) στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (τάξη Τατιάνας Παπδοπούλου) και στην Ανωτάτη Μουσική Ακαδήμία του Φράιμπουργκ.
Έχει μελετήσει με κορυφαίους πιανίστες, όπως: Alan Weiss, Gilead Mishory, Lazar Berman, Δόμνα Ευνουχίδου, Pi-Hsien Chen.
Έχει βραβευτεί σε Πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς Πιάνου. Εμφανίζεται τακτικά με ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε πόλεις της Ελλάδας καθώς και σε Γερμανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Αγγλία, Σκωτία, Κύπρο.
Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με τη Συμφωνική ορχήστρα της Ακαδημίας του Freiburg, την Κ.Ο.Θ, την Κ.Ο.Α, τη συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ , τη MOYSA.
Έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΤ, την E.B.U., τη Radio France και το κανάλι MEZZO, ενώ ζωντανές ηχογραφήσεις του έχουν μεταδοθεί από το Radio Polskie, NRK, Sveriges Radio, Radio Bartok 3, Radio Romania και από την εκπομπή “Young Talents of the year” 2010 του BBC 3.
Διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονικης.