Γράφει ο Στέλιος Καλαθάς
Ηθοποιός, Σκηνοθέτης [email protected] Facebook: http://www.facebook.com/theatro33 Blog: http://synaisthimatikhdialektikh.com
Μετά το πετυχημένο αιρετικό Ουρλιαχτό του Γκίνσμπεργκ, ο Στέφανος Κακαβούλης επιστρέφει πάλι στην μεγάλη του αγάπη. Την ποίηση. Στήνει μια παράσταση εμπνευσμένη από την ποίηση του Καρόλου Μπωντλαίρ. Αυτή τη φορά μαζί του στη σκηνή ο μουσικός Μάνος Σαββάκης με ήχους ηλεκτρικής κιθάρας. Hard και dark rock μελωδίες συνοδεύουν τον βαθιά αυτόν rock ποιητή.
Η παράσταση θα παρουσιαστεί στον πολυχώρο +αίσθημα (Αθηνάς 30) στο Μοναστηράκι στις 5 και 6 Φεβρουαρίου στις 9 μμ.
Πατριάρχης της σύγχρονης Ποίησης. Ο πρώτος καταραμένος. Η ζωή του ταυτίστηκε απόλυτα με το έργο του. Δοσμένος στις ηδονές και στα πάθη τα οποία πλήρωσε με φτώχεια και αρρώστιες. Λάτρης του Ιδανικού και της Ομορφιάς που ξεπερνά το θάνατο. Η συλλογή “Άνθη του Κακού” που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη από την κοινωνία της Γαλλίας που του έδωσε αθανασία. Όλοι οι μετέπειτα σπουδαίοι ποιητές πάτησαν πάνω του. Ο Σαρτρ έγραψε γι’ αυτόν ενα βιβλίο εξυμνώντας το υψηλό του πνεύμα. “Ο άγιος ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ”
Τα δυο μελοποιημένα ποιήματα της παράστασης ερμηνεύει η ΠΩΛΙΝΑ
Φωτογραφίες: Διονύσης Κούτσης
Μετάφραση: Δέσπω Καρούσου
Ποιος ήταν ο λόγος που σου έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθείς με αυτόν τον ποιητή; Η αγάπη για την ποίησή του. Ο ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ ανήκει στους λεγόμενους καταραμένους Γάλλους ποιητές. Λογοτέχνες δηλαδή που ταύτισαν το έργο τους απόλυτα με τη ζωή τους και έζησαν τη σύντομη ζωή τους στα άκρα.
Πόσο επίκαιρος είναι ο Μπωντλαίρ στις μέρες μας; Ένας ποιητής που πραγματεύεται διαχρονικές αλήθειες και ερωτήματα δεν μπορεί παρά να είναι επίκαιρος. Ειδικά αν γράφει μέσα από ένα πρίσμα έντονης ευαισθησίας και ειλικρίνειας. Ο Μπωντλαίρ απογυμνώνεται. Δεν κρατά κανένα φίλτρο ασφάλειας για τον εαυτό του Αυτό πάντα σοκάρει και γοητεύει γιατί φανερώνει τόλμη.
Ποιος είναι ο ρόλος του θεάτρου στην εποχή της πανδημίας; Ο ίδιος που είναι σε κάθε εποχή. Καθοριστικός για την κοινωνία την καλλιέργεια το καθρέφτισμα της κοινωνίας. Το εντυπωσιακό είναι ότι παρόλο τα πλήγματα που δέχθηκε με όλο αυτό το κύμα αποκαλύψεων που θα μπορούσε άνετα να το αμαυρώσει και τη μεγάλη διάρκεια κλεισίματος – περισσότερο από άλλους χώρους – επέστρεψε πιο δυνατό από ποτέ. Ο κόσμος γεμίζει τις αίθουσες και δείχνει πόσο το έχει ανάγκη. Καταφύγιο λοιπόν το θέατρο για άλλη μία φορά.
Τι θα απαντούσες σε κάποιον που θα ήθελε να πάει σε μία θεατρική παράσταση αλλά φοβάται; Ο φόβος είναι σεβαστός και επιλογή του καθένα αν θα πάει. Θα τον έκανα να σκεφτεί όμως σε όσους άλλους χώρους παραβρίσκεται καθημερινά που δεν είναι τόσο ασφαλής όσο το θέατρο.
Ο πολυχώρος +αίσθημα που θα παρουσιάσεις την παράσταση σου έχει χαρακτηριστεί ως ένας χώρος τέχνης και έκφρασης συναισθημάτων. Πιο θεωρείς ότι είναι το κυρίαρχο συναίσθημα της παράστασης Μπωντλαιρ; Κατ’αρχάς ο χώρος ο συγκεκριμένος είναι ιδανικός για μια παράσταση που αφορά την ποίηση άρα την ενδοσκόπηση άρα την βουτιά στον εαυτό μας και το πλησίασμα στο συναίσθημά μας.
Πολλά τα συναισθήματα που διέπουν και την παράσταση όπως την βιώνουμε στη σκηνή κι εγώ και ο Μάνος με την ζωντανή μουσική του αλλά αν θες ένα κυρίαρχο συναίσθημα τότε αυτό δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το ΠΑΘΟΣ. Σαν έννοια ηδονική, επιθυμίας, αδυναμίας αλλά και πόνου. Υπαρξιακού.
Εισητήρια στο viva wallet και στον πολυχώρο +αίσθημα . Πληροφορίες στο 6946105520. Θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολα.