Μπορεί ο ΟΑΣΘ με τις νέες γραμμές express να εξυπηρετήσει εύκολα το επιβατικό κοινό, ενόψει FlyOver;

Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού

Από τη 1 Δεκεμβρίου, ο ΟΣΕΘ έχει προσθέσει συνολικά 4 γραμμές express, με σκοπό οι πολίτες να μετακινηθούν πιο γρήγορα στις δουλειές τους και στους τερματικούς σταθμούς. Με την έναρξη του έργου στο περιφερειακό, το μποτιλιάρισμα εντείνεται όλο και περισσότερο καθώς, πολλοί κάτοικοι χρησιμοποιούν καθημερινά την οδό αυτή, από το πρωί, μέχρι το απόγευμα όταν σχολάνε.

Μάλιστα, η κίνηση έγινε πιο έντονη τις πρωινές ώρες, από τη Βασιλίσσης Όλγας, με κατεύθυνση την Αριστοτέλους και από τις δύο πλευρές της Εγνατίας και Τσιμισκής και ενίοτε στην Κων/νου Καραμανλή. Και στις δύο λεωφόρους, η τροχαία έχει ανακοινώσει την απαγόρευση του παρκαρίσματος. Στην αρχή, ήταν προφανές πως, κανείς δεν είχε ενημερωθεί εγκαίρως, με αποτέλεσμα, όσοι είχαν σταθμεύσει, να λαμβάνουν κλήσεις.

Στη 1 Νοεμβρίου, προστέθηκαν δυο γραμμές που συνδέονται με δυτικές και ανατολικές περιοχές. Η πρώτη γραμμή είναι η 43Υ «Κάτω Ηλιούπολη – Βούλγαρη», η οποία διαδρομή της, είναι σχεδόν ίδια με την 32Ν, όταν ιδρύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η 45Υ «ΚΤΕΛ Μακεδονία – Α.Σ. Ικέα», όπου το δρομολόγιο εκτελεί κατευθύνσεις μεταξύ γραμμής 12 και παλαιού 78 (νυν Χ1). Παράλληλα, η 45 ενισχύεται με 32 δρομολόγια καθημερινά, όπως στη θερινή περίοδο.

Τα υπόλοιπα λεωφορεία, συμπληρώθηκαν την περίοδο τέλη Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου, η 55Υ «Σταυρούπολη – ΚΤΕΛ Μακεδονία – Ν.Σ. Σταθμός» και η 36Χ «Α.Σ. Ικέα – Τριανδρία», μόνο για τα δυτικά και ανατολικά αντίστοιχα. Όλες αυτές οι γραμμές εκτελούν μόνο Δευτέρα-Παρασκευή, σε ώρες αιχμής.

Στην αρχή, ο κόσμος αδυνατούσε να προσαρμοστεί στα νέα δρομολόγια και αρκετές φορές, είχαν βρεθεί σε ρήξη με τους οδηγούς, χωρίς να γνωρίζουν τις ακριβείς στάσεις. Με τον καιρό, οι επιβάτες τα συνήθισαν και η «σαρδελοποίηση» στα λεωφορεία δεν άργησε να εμφανιστεί.

Σύμφωνα με το FlyOver, προβλέπεται η ολοκλήρωσή του έργου, περίπου στα τέσσερα έτη, πράγμα που σημαίνει ότι, ο ΟΑΣΘ χρειάζεται να προμηθεύσει πολλά οχήματα και οδηγούς, μιας και τα παλαιά βρίσκονται στα πρόθυρα της απόσυρσης.

Αυτό, θα εξαλείψει την κίνηση, κάνοντας εύκολη την πρόσβαση των πολιτών, για τις πρωινές ώρες.