Η Govedarou Art Gallery, Γ. Παπανδρέου 5 (πρώην Ανθέων, στάση Γεωργίου) διοργανώνει στο χώρο της την ατομική έκθεση της εικαστικού Νίνας Μιχαηλίδου με τίτλο “Μνήμη”.
Είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και προγράμματος Interior Design.
Τα έργα της είναι κατά βάση ασπρόμαυρα, με ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια και την γεωμετρία, είναι επηρεασμένα από το αστικό τοπίο των πόλεων, τα λιμάνια και τις αντιασφυξιογόνες μάσκες του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα επιβλητικό αποτέλεσμα στο οποίο η αίσθηση του παλιού, της φθοράς και της μνήμης είναι κύρια γνωρίσματά του.
Εγκαίνια: Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, ώρα 19:30
Διάρκεια έκθεσης: 3 έως 22 Φεβρουαρίου 2020
Είσοδος ελεύθερη για το κοινο. Χορηγός επικοινωνίας: http://polismagazino.gr
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα & Τετάρτη: 11.00 – 16.00
Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή: 11.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00
Σάββατο: 11.00 – 14.00
Πληροφορίες στο site της γκαλερί: http://www.govedaroufineartgallery.com, και στο https://www.facebook.com/pg/govedarouartgallery
email: [email protected] και στο τηλέφωνο 2314015613
Τι είναι ζωγραφική για εσάς; Μια μορφή προσωπικής έκφρασης; Ανάγκη για δημιουργία; Επικοινωνία; Ή κάτι άλλο;
Η ζωγραφική όπως και κάθε καλλιτεχνική έκφραση είναι κάτι πολύ προσωπικό. Για εμένα λοιπόν είναι ένα σύνολο όλων αυτών που μόλις αναφέρατε, προφανώς και είναι προσωπική έκφραση και δείγμα οπτικής γωνίας και αντίληψης των ερεθισμάτων του περιβάλλοντος μας, όπως και ανάγκη για δημιουργία αλλά και για επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω μου. Είναι ένας διαφορετικός τρόπος έκφρασης των ανησυχιών και των σκέψεων που έχω ως άνθρωπος, καθώς και μια διέξοδος ηρεμίας και συνομιλίας με τον εαυτό μου.
Η τέχνη πάντα ήταν, είναι και θα είναι ένας τρόπος επικοινωνίας, άλλες φορές πιο κατανοητός και άλλες όχι. Η πρόκληση συναισθημάτων και σκέψεων λοιπόν, είτε αρνητικών είτε θετικών για ένα έργο τέχνης θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό στοιχείο και για έναν καλλιτέχνη και τον θεατή.
Πως θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως εικαστικό;
Ως εικαστικός θα έλεγα πως σίγουρα έχω να γνωρίσω και να μάθω πολλά ακόμη, όπως και να πειραματιστώ και να δημιουργήσω. Ωστόσο, μπορώ να πω πως το σύνολο της δουλειάς μου χαρακτηρίζεται από γεωμετρικές μορφές που αποτελούνται από καθαρές φόρμες και γραμμές, σε συνδυασμό με έντονες φωτοσκιάσεις και λεπτομέρεια, δημιουργώντας έτσι ένα επιβλητικό αποτέλεσμα στο οποίο η αίσθηση του παλιού, της φθοράς και της μνήμης είναι κύρια γνωρίσματά του.
Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας ως εικαστικός;
Οι πηγές έμπνευσής μου ως εικαστικός είναι ποικίλες. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον τον συνδυασμό του παλιού με το καινούργιο. Έτσι, αντλώ έμπνευση από τις πόλεις και την αρχιτεκτονική τους, από εγκαταλελειμμένα κτήρια και εργοστάσια, από λιμάνια, από παλαιά αντικείμενα και αντίκες, όπως επίσης και από σύγχρονα αντικείμενα design. Ωστόσο, μια ακόμη πηγή έμπνευσής μου είναι ο Πρώτος και ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, έτσι ξεκίνησα να ασχολούμαι και με τις αντιασφυξιογόνες μάσκες, καθώς πάντα με έκλυε η παγκόσμια ιστορία. Πιο συγκεκριμένα ορόσημο για εμένα ήταν ο γνωστός πίνακας του Ισπανού εικαστικού Pablo Picasso, “Guernica”, καθώς απεικονίζει απόλυτα και καταλυτικά την φρίκη του πολέμου.
Τέλος, πολύ σημαντικό ρόλο στην καλλιτεχνική μου δημιουργία παίζουν οι καλλιτέχνες του παρελθόντος και του παρόντος, καθώς λαμβάνω συνέχεια καινούργια ερεθίσματα γνωρίζοντας περισσότερα πράγματα για την ζωή και το καλλιτεχνικό τους έργο.
Θεωρώ πως η έμπνευση είναι παντού γύρω μας!
Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα;
Αν αρχίσω να απαριθμώ τις προσωπικότητες της τέχνης που θα ήθελα να έρθω σε διάλογο και τα θέματα που θα ήθελα να θίξω θα μπορούσα να μιλάω για πολλές – πολλές ημέρες. Ωστόσο, αν είχα την δυνατότητα να συνομιλήσω με έναν μόνο καλλιτέχνη, αυτός θα ήθελα να είναι ο Vincent Van Gogh, καθώς θεωρώ πως ήταν μια παρεξηγημένη προσωπικότητα από τους ανθρώπους της εποχής του, και ένας πολύ ευαίσθητος και θλιμμένος άνθρωπος, που το έργο του αναγνωρίστηκε μετά το θάνατό του. Αυτό που θα ήθελα να συζητήσω μαζί του λοιπόν είναι το πώς νιώθει και πως βλέπει τον κόσμο γύρω του, για να μπορέσω να καταλάβω τον ψυχισμό και τον τρόπο σκέψης του, που αποτέλεσμά τους ήταν τα έργα που άφησε πίσω του.
Θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με κάποια άλλη μορφή τέχνης εκτός της ζωγραφικής;
Σε συνδυασμό με την ζωγραφική ασχολούμαι με τη χαρακτική και την φωτογραφία. Προσπαθώ η δουλειά μου να έχει μια συνέχεια και μια συνέπεια. Έτσι, πολλά από τα έργα μου που απεικονίζουν κτήρια είναι εμπνευσμένα από φωτογραφίες που έχω τραβήξει η ίδια, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα του έργου διαφέρει σε πολλά σημεία από την πραγματική φωτογραφία.
Δεν απορρίπτω καμία μορφή τέχνης, όμως προς το παρόν με απασχολούν περισσότερο οι δυσδιάστατες μορφές της.
Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά;
Η κάθε εποχή στην ιστορία είχε και έχει διάφορα προτερήματα και μειονεκτήματα, όμως ξεχωρίζουν για διαφορετικούς λόγους στο πέρασμα των χρόνων. Το ιδανικό για εμένα θα ήταν να μπορώ να ζήσω κάποιο χρονικό διάστημα σε κάθε εποχή για να έχω μια συνολική εικόνα, όχι μόνο για τις εναλλαγές στην τέχνη αλλά και για την εξέλιξη της κοινωνίας γενικότερα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο εκτός από ουτοπικό είναι και ανέφικτο. Με κάθε σεβασμό και παραδοχή στην ιστορία και το πόσο σημαντική είναι για τον σύγχρονο τρόπο ζωής, θεωρώ πως δεν θα επέλεγα να ζήσω σε κάποια άλλη εποχή από αυτήν που ζω τώρα, καθώς συγκεκριμένα στον τομέα της τέχνης έχουν υπάρξει τόσο μεγάλες και καταλυτικές αλλαγές, όπως και ποικιλία στο πέρασμα των χρόνων, που επιθυμώ να δω από εδώ και πέρα τι άλλο μπορεί να συμβεί για να υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη στα καλλιτεχνικά δεδομένα.
Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του;
Η σχέση του δημιουργού με το έργο του είναι άρρηκτη και άμεση. Πιστεύω πως καθώς η δημιουργία ενός έργου είναι κάτι πολύ προσωπικό για έναν καλλιτέχνη το έργο αυτόματα είναι ένα κομμάτι της προσωπικότητάς, των σκέψεων, των βιωμάτων και της ζωής του. Η διάθεση του ανθρώπου που δημιουργεί ένα καλλιτεχνικό έργο, ο χρόνος που περνάει με αυτό καθώς το εξελίσσει και η ευχαρίστηση, η ικανοποίηση που νιώθει όταν αυτό φτάνει στο τέλος του, συντελούν στον μοναδικό για εμένα δεσμό μεταξύ δημιουργού και έργου.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Στα μελλοντικά μου σχέδια έχω ως βασικό στόχο να συνεχίσω να γνωρίζω και να μαθαίνω καινούργια πράγματα, να ταξιδέψω όσο πιο πολύ μπορώ για να ανοίξω ακόμη περισσότερο τους ορίζοντές μου και να διευρύνω τις γνώσεις μου, να συνεχίσω να ακούω και να αναζητώ, με απώτερο σκοπό να μην σταματήσω να δημιουργώ.