Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.
Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Η μουσική είναι μια κοινή γλώσσα και μια κοινή πατρίδα όλων των λαών της γης.
Ειδικά η χώρα μας είναι μεταξύ άλλων και ένα πολιτιστικό και πολιτισμικό σταυροδρόμι που ενώνονται διάφορα μουσικά ρεύματα.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Η μουσική, όπως και η τέχνη γενικότερα, είναι η προσφορά του ανθρώπου προς τον άνθρωπο- και όπως έχει πει ο Σπινόζα, “ο άνθρωπος δεν είναι σε τίποτα χρησιμότερος απ’ ότι στον άνθρωπο.”
“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.”
Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;
Η μουσική είναι μία.
Οι μουσικοί είμαστε όλοι: από έναν διεθνούς φήμης μαέστρο που διευθύνει μία ορχήστρα, μέχρι μία μητέρα που νανουρίζει το μωρό της.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Η μουσική παιδεία δεν είναι πολυτέλεια.
Είναι μια βαθιά επιθυμία για επικοινωνία σε άλλα επίπεδα με την οποία κανείς γεννιέται. Και όταν ικανοποιείται, γίνεται μία από τις ηδονές.
Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;
Ένας γονιός μπορεί να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική ή σε ο,τιδήποτε άλλο με το να το αφουγκράζεται, όχι απλώς να το ακούει.
Να ασχολείται μαζί του προσφέροντας του ερεθίσματα μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι. Χωρίς καταπίεση ή άμεση παρότρυνση μπορεί το παιδί να δείξει την κλίση του και τις προτιμήσεις του.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Εδώ μάλλον θα σας απαντήσω με ερωτήσεις. Ποια μουσική παράδοση; Ποιου λαού; Σε ποιον τομέα της εκπαίδευσης;
Δεν θεωρώ πάντως ότι η παράδοση πρέπει να διδάσκεται. Η παράδοση είναι κάτι στο οποίο επιστρέφει κανείς στο μέλλον, όταν μετά από τις ζυμώσεις της ζωής βρεθεί στην ανάγκη της επαφής με τη ρίζα.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Υπάρχουν όντως πολλοί Έλληνες μουσικοί με μουσική κατάρτιση και γνώσεις.
Και δεν είναι κάτι που αποτελεί μόνο προνόμιο των προγενέστερων. Έχω την τιμή και τη χαρά να γνωρίζω νέους της γενιάς μου, ιδιαίτερα υποσχόμενους μουσικούς που ετοιμάζονται να δώσουν το στίγμα τους στην εγχώρια και στην παγκόσμια σκηνή. Είναι πολύ ελπιδοφόρο αυτό, είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον της μουσικής στην Ελλάδα.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Τα μελλοντικά μουσικά μου σχέδια είναι να μελετήσω τις τεχνικές της τέχνης μου, τους κανόνες και τις αρχές της και να τις συνδυάσω με την εμπειρία της ζωής, ώστε να δώσω στον εαυτό μου την ευκαιρία να γίνει ένας καλός τενόρος και ένας ευτυχισμένος άνθρωπος
Βιογραφικό.
Ο Μιλτιάδης Τζημούρτος γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας.
Είναι τενόρος και ξεκίνησε μαθήματα φωνητικής και musical theatre and performance, τάξη Νεφέλης Μπραβάκη στο Ωδείο Φίλιππος στην Βέροια.
Έπειτα, συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στην μουσική σχολή ΜΙΝΟΡΕ, όπου έλαβε πτυχίο Ανωτέρων Θεωρητικών με Άριστα, τάξη Κωσταντίνου Ντινόπουλου και εισήχθη στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Κάνει μαθήματα μονωδίας με την Μαρίνα Βουλογιάννη.
Είναι μέλος στο φωνητικό σύνολο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έχει συμμετάσχει στην Συμφωνία αρ.9 σε ρε ελάσσονα του L.V Beethoven στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στο 9ο Πανελλήνιο φεστιβάλ παιδικών και νεανικών χορωδιών.
Επίσης, έχει συμμετάσχει στο 7ο παγκόσμιο φεστιβάλ χορωδιών μιούζικαλ, στο 5ο πανελλήνιο φεστιβάλ χορωδιών ΟΤΕ με την χορωδία Filippos Glee. Επιπλέον, συμμετείχε σε ανεξάρτητες παραγωγές musical του Ωδείου Φίλιππος, Filippos Glee Medley Show (2015), 100 Years of Musical (2016), Frozen (2017), Ίκαρος Ποντικαρος (2018) που όλες είχαν στόχο να στηρίξουν οικονομικά οργανώσεις που προστατεύουν παιδιά.