Μια μικρή εξόρμηση με ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο

Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού

Ούτε δύο μήνες δεν πέρασαν από τότε που βγήκαν στους δρόμους τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ της μάρκας Yutong, προερχόμενα από την Κίνα για το επιβατικό κοινό. Τον περασμένο Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε δείγμα στην 87η ΔΕΘ, έτσι ώστε οι πολίτες να σχηματίσουν την πρώτη τους εικόνα, μέσα στον εκσυγχρονισμένο στόλο.

Στα τέλη Μαΐου, ξεκίνησαν να εντάσσονται σε δύο αστικές γραμμές της δυτικής πλευράς, με τερματισμό το πέταλο της Αριστοτέλους, του 21 του Ευόσμου και του 29 της Πολίχνης. Με τον καιρό, επεκτάθηκαν και άλλες περιοχές και στα ανατολικά με κατεύθυνση τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπως του 17 της Τριανδρίας και του 37 του Κρυονερίου. Προς το παρόν, οι φορτιστές των οχημάτων διατίθενται μόνο στο Αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.

Για την πρώτη εξόρμηση, επιβιβαστήκαμε με τη γραμμή 30 Τριανδρία – Αποθήκη, ξεκινώντας από τα Γραφεία ΟΑΣΘ με προορισμό την 25η Μαρτίου, στη στάση Ακτινολογικό ΙΚΑ. Οι πρώτες μας εντυπώσεις δείχνουν να είναι εξαιρετικές, ειδικά τη θερινή περίοδο που διαθέτει καλό εξαερισμό, πράγμα που θεωρείται εντελώς αναγκαίο. Ωστόσο, τα λεωφορεία αυτά είναι αθόρυβα, χωρίς να προκαλούν ρύπανση σε μία πόλη με καθημερινή βαβούρα. Επιπρόσθετα, οι επιβάτες έχουν το προνόμιο να φορτίσουν τα κινητά τους ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρική συσκευή που διαθέτουν στις εικονιζόμενες θύρες, κατά τη διάρκεια της μετακίνησης τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα σε κάθε θέση.

Σαφέστατα, επειδή η Θεσσαλονίκη είναι γνωστή για τα γνωστά προβλήματα στο κομμάτι των μετακινήσεων, μπορούμε εύκολα να κάνουμε διάφορα σενάρια, καθώς τα προηγούμενα λεωφορεία που είχαν έρθει από το εξωτερικό, κατά καιρούς σημειώθηκαν τεράστιες καταστροφές, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε πολίτες και γι’ αυτό το λόγο η απόφαση για ηλεκτρικά λεωφορεία ήταν μία εναλλακτική. Είναι προφανές ότι, τα παράπονα (ορθώς) δεν θα σταματήσουν να υπάρχουν, αν υποθέσουμε ότι, ένα από τα καινούρια λεωφορεία καταλήξουν να μείνουν μεσ’ τη μέση του δρόμου, λόγω εξάντλησης μπαταρίας. Η χειρότερη περίπτωση θα ήταν να έκλεινε το δρόμο επί ώρες, ειδικά όταν βρίσκεται σε μονόδρομο και δεν θα αργούσε να βγει στη δημοσιότητα αυτή η είδηση, με αποτέλεσμα να επικρατήσει κύμα γέλωτος στους δημότες, δημιουργώντας παράλληλα ανέκδοτα και διάφορα memes.

Οπωσδήποτε, οι φορτιστές πρέπει να τοποθετηθούν και στο Αμαξοστάσιο του Φοίνικα, εφόσον έχουμε «ανατολικές γραμμές». Στις συχνές γραμμές του 33 και 39 θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι καλό να υπάρχουν, γιατί πραγματοποιούν πολλά δρομολόγια, αλλά κακό διότι σημειώνεται συνεχώς συνωστισμός.

Καταλήγοντας λοιπόν στο συμπέρασμα, το γεγονός ότι η πόλη αναπτύσσεται, σημαίνει πως γίνεται στα αλήθεια Ευρώπη. Προφανώς και δεν χρειάζεται να έχουμε μόνο ηλεκτρικά, αλλά απόλυτη σημασία έχει να κυκλοφορούν αρκετά 12μετρα με παράθυρα, με πολλά τακτικά δρομολόγια, όπως ίσχυαν και στα αποσυρόμενα, προκειμένου να μην πάθουμε θερμοπληξία.

Συμβουλή: Να φοράτε πάντα αποσμητικό κατά την επιβίβαση, χωρίς υπερβολές.