Συνέντευξη στη δημοσιογραφική ομάδα του polismagazino.gr
“Πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια μια ιστορική θρησκευτική Παράσταση όπου βλέπουμε στο ελληνικό θέατρο την Παναγία μας επί σκηνής…”
Το 2021 ηταν μια χρονια γεματη Θεατρο και μονο Επιτυχιες. Θα ηθελα να μας πεις λιγα λογια για τις παραστασεις “Καντω Τζαβελλα” του Θαναση Σταυροπουλου, “Σοφια Βεμπο σε Θυμαμαι” της Τανιας Χαροκοπου και “Μαντω η Ηρωιδα της Μυκονου” του Γεωργιου Κοζυρακη. Το 2021 ηταν οπως και το 2022 μια χρονια γεματη Θεατρο μια χρονια με επιτυχια και η αρχη μιας μοναδικης συνεργασιας με τον Μαυρικιο Μαυρικιου και την Music & Drama Productions. Νιώθω πολυ ομορφα για αυτη την μοναδικη συνερασια…
ΚΑΝΤΩ ΤΖΑΒΕΛΛΑ μια παρασταση με ενα μοναδικο κειμενο του ΘΑΝΑΣΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ. Μια μεγαλη Ιστορικη Παραγωγη του Μαυρικιου Μαυρικιου για τα 200 χρονια απο την εναρξη της επαναστασης του 1821. Η Ιστορια αφορα την οικογενεια μου απο το Δραγωι Ηλειας μια παρασταση που γνωρισε μεγαλη επυτυχια. Τολμω να πω σε αυτην την παρασταση δεν περασα πολυ καλα απο ”διαφορες” συμπεριφορες αλλα αυτο που κραταω ειναι η αγαπη του κοσμου!!..
Μετα ηρθε ενα δωρο Θεου. Η ΜΑΝΤΩ Η ΗΡΩΙΔΑ της ΜΥΚΟΝΟΥ. Μια τεραστια επιτυχια. Παιξαμε σε ολη την Ελλαδα με ενα μοναδικο και αγαπημενο θιασο υπο την αιγιδα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Ευχαριστω τον Γ.Γ. κ Μανωλη Κουτουλακη για την στηριξη και το Σεβασμιοτατο Μητροπολητη Συρου κ.κ. Δωροεθο που παντα ειναι κοντα μου. Σε κειμενο του κ. Γεωργιου Κοζυρακη και μεταφραση απο γαλλικες πηγες του κ. Νεκταριου Παλαιολογου.
Μετα ηρθε σε παραγωγη της Βασιας Παναγοπουλου. Η παρασταση υμνος “ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ ΣΕ ΘΥΜΑΜΑΙ”. Μια τεραστια επιτυχια που καναμε πριν 4 χρονια και μετα απο 4 χρονια μετα απο απαιτιση του κοινου εγινε τη χρονια 2021-2022 στο θεατρο Χυτηριο με τους Γεωργια Ζωη και τον Μαυρικιο Μαυρικιου σε κειενο της Τανιας Χαροκοπου. Ευχαριστω την Βασια Παναγοπουλου και ολους τους συνεργατες μας για την φροντιδα και την αψογη συνεργασια μας.
Το “Δακρυ της παναγιας” ενας υμνος για την Σμυρνη. Πες μας λιγα λογια γι’ αυτη τη μοναδικη παρασταση. Η φετινή χρονιά, το 2022, έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό μιας και συμπληρώνονται 100 χρόνια από την κορύφωση των γεγονότων της Μικρασιατικής Καταστροφής. Μια θλιβερή επέτειος που έχει αφήσει τραυματικό αποτύπωμα, όχι μόνο στη συνείδηση των απογόνων του Μικρασιατικού Ελληνισμού, αλλά και στο σύνολο των Ελλήνων. “ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ – ΕΝΑΣ ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ”, θα ξεκινήσει περιοδεια κατά τη διαρκεια του καλοκαιριού του 2022, έχοντας ως γνώμονα την ανάγκη να δείξουμε στο κοινό, μετά από 30 χρόνια, μία θρησκευτική μα συνάμα και ιστορική παράσταση, που ακολουθεί πιστά τόσο το Θείο Δράμα, όσο και τα κύρια γεγονότα του ξεριζωμού των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Ειναι βασισμενο σε μια δικη μου ιδεα σε ενα μοναδικο κειμενο του αγαπημενου μου συγγραφεα Θαναση Σταυροπουλου οπου πραγματικα εχει γραψει ενα μεγαλειώδες ιστορικο κειμενο. Στην παρασταση μας για πρωτη φορα στην Ιστορια του Ελληνικου Θεατρου βλεπουμε την μητερα ολων μας την Παναγια επι σκηνης με σεβασμο και αγαπη. Ειναι μια παρασταση που αγαπω πολυ. Εχω κοντα μου μοναδικους ηθοποιους με σεβασμο και αγαπη στο κειμενο. Η παραγωγη και η μουσικη της παραστασης μας ειναι του Μαυρικικου Μαυρικιου που σε δυσκολους καιρους τολμα ενα μεγαλο εγχείρημα. Η παρασταση αυτη ειναι ο,τι πιο αγαπημενο εχω κανει μεχρι τωρα στο θεατρο, ειναι το μεγαλο μου καμαρι και δεν με αφορα πως θα ακουστει αυτο αλλα ειναι η παρασταση της καρδια μου… Τα μοναδικα κουστουμια εποχης ειναι απο την ταλαντουχα σχεδιαστρια μοδας Ιλαειρα Ζηση και το σκηνικο ειναι του αγαπημενου μου Χαρη Σεμπετζη και κοντα μου αλλη μια φορα εχω την αγαπημενη μου Αρετη Τσιαμποκαλου ως β. σκηνοθετη.
Τηλεόραση ή θέατρο; Ποιο από τα δυο σε έχει “αποζημιώσει” περισσότερο ως σκηνοθέτη μέχρι στιγμής; Στην τηλεοραση εδωσα τα Νιατα μου. Εδωσα τη ζωη μου… 17 χρονια πληρωσα το τιμημα. Σαν νεος δεν εζησα αυτα που θα ηθελα δεν εκανα ποτε αυτο που λεμε…”Αντε και ο τι γινει… Απο μικρος ειχα αυτο που λεμε Ευθυνη. Ομως πηρα και παρα πολλα απο την τηλεοραση. Μοναδικες συνεργασιες με εξαιρετικους ανθρωπους. Κερδισα σεβασμο αγαπη και αναγνωριση μεσα απο τους ανθρωπους της καλης ελληνικης τηλεορασης. Ο κύκλος της τηλεόρασης έκλεισε το 2015 και εκει ειπαμε το οριστικο αντιο. Στο θεατρο δεν εχω δωσει τιποτα. Εχω πολυ δρομο μπροστα μου αλλα ξερω ποτε θα πω το τελος. Θα ελεγα πως στο Θεατρο πηρα μια ηρεμια ψυχης και βλεπω διαφορετικα τον κοσμο γυρω μου. Θεωρω πως η τηλεοραση, μου εδωσε παρα πολλα που τωρα μου τα παιρνει με αγαπη το Θεατρο.
Ίντερνετ: Ελπιδοφόρο εργαλείο, ώστε να εξασφαλιστεί μια πρώτη αναγνωρισιμότητα; Εργαλεία για τους σκηνοθετες είναι η δουλειά και η αφοσίωσή τους, αν πούμε ότι στόχος μας είναι να κάνουμε καλό θέατρο. Σε σχέση με την αναγνωρισιμότητα, το Ίντερνετ είναι σίγουρα τρόπος προβολής, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν άλλα πράγματα να μας απασχολήσουν πριν από αυτό.
Ποια ήταν η πρώτη στιγμή στη ζωή σας που “συλλάβατε” τον εαυτό σας να μαγεύεται από την σκηνοθεσια και να λέει “εγώ αυτό θα κάνω στη ζωή μου”; Από πολύ μικρή ηλικία διότι ζω σε ένα περιβάλλον με ανθρώπους που αγαπουν τις τέχνες. Ως έφηβος ήξερα από τα 14 μου χρόνια ότι ήθελα να γίνω σκηνοθέτης. Η μαγεία, η αγάπη για τη δημιουργία με έκανε να ξέρω από πολύ νωρίς τι ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Εάν μου πεις αν έχω εργαστεί στην ζωή μου θα σου πω όχι. Ποτέ δεν το είδα σαν δουλειά, αλλά ως αγάπη για αυτό που κάνω. Η μαγεία του να ζωντανεύεις χαρακτήρες στο πανί {cinema} ή στο θεατρικό σανίδι, με έκανε να θέλω να ακολουθήσω το δρόμο της σκηνοθεσίας.
Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Καριέρα και επιτυχία, δυο λέξεις τόσο ταυτισμένες και συγχρόνως όμως τόσο διαφορετικές. Καριέρα είναι ο συνεχής αγώνας του καλλιτέχνη για αλήθεια. Η επιτυχία ορίζεται (για εμένα) ως εξής: Είσαι ευτυχισμένος για ό,τι έχεις κάνει, και ευτυχισμένος για ό,τι κάνεις και ό,τι ΘΑ κάνεις στο μέλλον.
Ποιόν ηθοποιό – καλλιτέχνη θαυμάζετε; Δεν θαυμάζω και δεν είχα θεατρικές επιρροές από κανένα σκηνοθέτη ή καλλιτέχνη και ποτέ δεν ήθελα να έχω. Ο κοσμος του θεατρου χριαζεται ΦΩΣ γιατι εχει πολυ ΣΚΟΤΑΔΙ ακομα μεσα του οποτε οταν θα γινει μια ολικη Ανασταση τοτε τα ξαναλεμε… Θαυμαζω ομως του ηθοποιους μου. Τον θιασο μας και καμαρωνω για αυτους. Για την Γεωργια Ζωη, την Κατερινα Κορου, την Ευτυχια Αργυροπουλου, τον Σταυρο Βολκο, την Αννα Μωραιτου, τον Κωνσταντινο Νιαρχο, την Ιωαννα Μαρμαρου, τον Χρηστο Ιντζεογλου, την Αρετη Τσιαμποκαλου, τον Μαυρικιο Μαυρικιου και τον Θαναση Σταυροπολο. ΝΑΙ ΤΟΥΣ ΘΑΥΜΑΖΩ γιατι εχουν σεβασμο στον εαυτο τους αρα σεβασμο σε ολους μας!! Αγαπω πολυ τους συνεργατες μου και περναμε πολυ καλα μαζι. Παρα πολυ καλα σπανιο για το Ελληνικο Θεατρο του 2022.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Καλλιτέχνης γεννιέσαι… Και ΠΟΤΕ δεν γίνεσαι!
Τι είναι αυτό που κάνει ένα έργο ξεχωριστό και λέμε: αυτό είναι πετυχημένο; Οι ηθοποιοί το κείμενο και η σκηνοθεσία. Ο τρόπος που αγκαλιάζει το έργο ο σκηνοθετης. Η δημιουργική έκφραση που μέσα στο έργο αποτυπώνει την ψυχική κατάσταση, τα συναισθήματα, τις ιδέες, την αίσθηση ή τον οραματισμό του σκηνοθετη αλλα πιο συμαντικο ειναι ο τροπος του σκηνοθετη ωστε να “περασει” στους ηθοποιους του το οραμα του με σεβασμο και να το αποδεχτουν. Τοτε ειναι αυτο που λεμε οτι ενα εργο ειναι πετυχημενο.
Ποια ηταν μεχρι τωρα η πιο σημαντικη στιγμη της πορειας σου; Η πιο μεγαλη στιγμη της πορειας μου ηταν οταν η Παρασταση μας ΜΑΝΤΩ η ΗΡΩΙΔΑ της ΜΥΚΟΝΟΥ του Γ. Κοζυρακη επεξε στον Ιερο Ναο του ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ στην ομορφη ΣΥΡΟ με την στηριξη του Σεβασμιοτατου Μητροπολητη Συρου κ.κ. Δωροθεου. Γραψαμε Ιστορια στο Ελληνικο Θεατρο. Πρωτη φορα πραγματοποιηθηκε θεατρικη παρασταση στα 2022 χρονια της ορθοδοξης μας πιστης μεσα σε Ιερο Ναο. Ηταν για ολους μας μια μοναδικη εμπειρια ζωης που παντα θα κρατω στην Καρδια μου.
Τί ελπίζετε και τί εύχεστε για το μέλλον; Εύχομαι τα πράματα να καλυτερέψουν γενικότερα και η θλίψη και η κατάθλιψη να γίνουν η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.
Ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους αναγνώστες του polismagazino;Θα προσπαθήσω λοιπόν φέρνοντας παράδειγμα τη δική μου ζωή, να στείλω ένα μήνυμα σε εκείνους που χωρίς καμιά δεύτερη σκέψη καταστρέφουν όνειρα, ελπίδες και ζωές και να τους θυμίσω πως πίσω από κάθε στόχο κρύβεται μια ανθρώπινη ιστορία, άλλοτε ευκολότερη και άλλοτε πολύ δύσκολη. Να χαμογελάμε στη Ζωή και να ξέρουμε πως η Ζωή μας είναι μια βόλτα, ανάλογα με τι τρόπο θέλουμε εμείς να πάμε αυτό το ταξίδι… Να έχουμε ΦΩΝΗ και ποτέ πια ΣΙΩΠΗ!!! Να ζούμε στο ΦΩΣ και όχι πια στο ΣΚΟΤΑΔΙ!!!
ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ… ΕΝΑΣ ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ
Υπό την αιγίδα και με την υποστήριξη
Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
Ιερά Μητρόπολις
Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης
Ιερά Μητρόπολις Παροναξίας
ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΝΑΞΟ ΗΛΕΙΑ ΑΘΗΝΑ ΕΥΒΟΙΑ ΕΔΕΣΣΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Ερμηνεύουν:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ
ΑΝΝΑ ΜΩΡΑΙΤΟΥ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΛΚΟΣ
ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΡΟΥ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ
ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ
Εκκλησιαστικοί Υμνοι: ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΛΚΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΡΟΥ
Σμυρνεϊκα Τραγουδια: η Κυρια ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΡΟΥ
Κείμενο: Θανάσης Σταυρόπουλος
Σκηνοθεσία: Μενέλαος Τζαβέλλας
Διδασκαλία Εκκλησιαστικών ύμνων: Σταύρος Βόλκος
Β. σκηνοθέτης: Αρετή Τσιαμπόκαλου
Σκηνογράφος: Χαρης Σεπεντζης
Ενδυματολογία: Ιλάειρα Ζήση
Φωτισμοί: Μενελαος Τζαβελλας
Ηχοληψία: Τμ. Ηχοληψίας ΙΕΚ ΑΛΦΑ
Φωτογραφίες: Μανος Βλαστος
Γραφιστική επιμέλεια: Αντιγονη Παναγιοτοπουλου
Διεύθυνση και Οργάνωση παραγωγης: Μενέλαος Τζαβέλλας
Hair stylist – Makeup artist: Νικολέτα Πικέα
Παραγωγη -Music & Drama Productions: ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ ΜΑΥΡΙΚΙΟΥ Εταιρία Παραγωγής Μουσικών & Θεατρικών Θεαμάτων