Μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου παρατείνεται η διεθνής έκθεση σύγχρονης υδατογραφίας “Η Απήδαλος Ναυς” στην Κέρκυρα

Μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου παρατείνεται η διάρκεια της διεθνούς έκθεσης σύγχρονης εικαστικής υδατογραφίας Ελλήνων και ξένων ζωγράφων “Χρώμα σε νερό 4 -Η απήδαλος ναύς” που φιλοξενείται στην The Attic Gallery (Ριζοσπαστών Βουλευτών 1 & Στ. Δεσύλλα -πρώην κτίριο Γαλλικού Ινστιτούτου, πόλη Κέρκυρας, είσοδος από Στ. Δεσύλλα, 2ος όροφος). Η Δρ. Σάσσα Τσέϊτοου και ο Εικαστικός Επιμελητής Πάρης Καπράλος παρουσιάζουν την έκεθση με θέμα τον Ομηρικό μύθο της Απηδάλου Νεώς, και έργα εμπνευσμένα από το πολυθρύλητο “πλοίο χωρίς πηδάλιο” των Φαιάκων που υπακούει μόνο του στις επιθυμίες του καπετάνιου του για το οποίο μιλά ο ναυαγός στο νησί Οδυσσέας. Δεκάδες εικαστικοί καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο ζωγράφισαν εμπνεόμενοι ειδικά από τον πανάρχαιο θρύλο που εξυμνεί τα διανοητικά επιτεύγματα του νησιού.

Η παράταση αποφασίστηκε από τους διοργανωτές, εξαιτίας αφενός του μεγάλου ενδιαφέροντος του φιλότεχνου κοινού να επισκεφτεί την έκθεση, αφετέρου δε, εξαιτίας της ανάγκης αυστηρής τήρησης όλων συστάσεων της Πολιτείας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19 για την προστασία της υγείας όλων, όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση του χώρου τέχνης.

Σε αυτό το πλαίσιο ο χώρος υποδέχεται μεμονωμένα μέχρι 8 άτομα συγχρόνως, ή και ομάδες που δεν ξεπερνούν αυτόν τον αριθμό, με δυνατότητα ξενάγησης στην έκθεση στα Ελληνικα ή τα Αγγλικά κατά τις ώρες και μέρες που λειτουργεί η έκθεση, η οποία εγκαινιάστηκε στις 25 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, ο χώρος τέχνης θα είναι ανοικτός με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο ώρες 18:30 – 21:30.

Η “απήδαλος ναύς” (δηλαδή “το πλοίο χωρίς πηδάλιο”) όπως επικράτησε να αναφέρεται ο μύθος που αναπτύσσεται στους παρακάτω στίχους, είναι ένα πανάρχαιο σύμβολο της ναυτικής τέχνης, ένα ορόσημο της πανάρχαιας σχέσης γενικότερα των Ελλήνων και ειδικότερα των Κερκυραίων με την ναυτοσύνη, ένα άυλο μνημείο στο πνεύμα του ανθρώπου που δάμασε την θάλασσα. Η Σχερία, το νησί των Φαιάκων, η σημερινή Κέρκυρα, ήταν ο προτελευταίος σταθμός του Οδυσσέα πριν φτάσει στην πατρίδα του, την Ιθάκη. Σταθμεύοντας πριν κινήσει πάλι για τον προορισμό του, ο Όμηρος μέσα από τα μάτια του Οδυσσέα, περιγράφει για τα πλοία των Φαιάκων ότι δεν χρειάζονταν καπετάνιους και δεν είχαν πηδάλιο: συντονίζονται με τη σκέψη και εκτελούν τις αποφάσεις των ανθρώπων που τα κυβερνούν. Αυτοί χρειαζόταν να αποφασίσουν τον τόπο του προορισμού τους, και τα πλοία μόνα τους κατευθύνονταν προς αυτόν κάνοντας τους απαραίτητους υπολογισμούς για να βρουν την τοποθεσία. Ο σημερινός επισκέπτης που φτάνει στο λιμάνι της Κέρκυρας αντικρίζει στην είσοδο ένα γλυπτό, το οποίο αναπαριστά το έμβλημα της πόλης, το καράβι χωρίς πηδάλιο.

(Θ’ Ραψωδία της Οδύσσειας, 555 – 563)
εἰπὲ δέ μοι γαῖάν τε: τεὴν δῆμόν τε πόλιν τε,
ὄφρα σε τῇ πέμπωσι τιτυσκόμεναι φρεσὶ νῆες:
οὐ γὰρ Φαιήκεσσι κυβερνητῆρες ἔασιν,
οὐδέ τι πηδάλι᾿ ἔστι, τά τ᾿ ἄλλαι νῆες ἔχουσιν:
ἀλλ᾿ αὐταὶ ἴσασι νοήματα καὶ φρένας ἀνδρῶν,
καὶ πάντων ἴσασι πόλιας καὶ πίονας ἀγροὺς
ἀνθρώπων, καὶ λαῖτμα τάχισθ᾿ ἁλὸς ἐκπερόωσιν
ἠέρι καὶ νεφέλῃ κεκαλυμμέναι: οὐδέ ποτέ σφιν
οὔτε τι πημανθῆναι ἔπι δέος οὔτ᾿ ἀπολέσθαι.”

Σε μετάφραση Μαρωνίτη:
“Κι ακόμη, φανέρωσε τη χώρα σου, λαό και πόλη,
για να σε ταξιδέψουν προς τα εκεί τα πλοία, με τους δικούς τους
λογισμούς. Γιατί σε εμάς τους Φαίακες οι καπετάνιοι περισσεύουν,
δεν μας χρειάζονται καν τα πηδάλια, όπως συμβαίνει με των άλλων
τα καράβια. Μόνα τους τα πλεούμενά μας ξέρουν τι λογαριάζουν
και τι σκέφτονται οι άνθρωποι που ταξιδεύουν· γνωρίζουν
πόλεις και χωράφια καρπερά· κι έτσι, ταχύτατα περνούν
το άγριο κύμα της θαλάσσης μες στην ομίχλη,
σκεπασμένα με νεφέλη.
Κι ούτε ποτέ κινδύνεψαν να πάθουν κάποια βλάβη ή να βουλιάξουν”.

Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να δει έργα με θέμα την θαλασσογραφία, τη σχέση ανθρώπου και θάλασσας, την σχέση στεριάς / θάλασσας στην τοπιογραφία, την ναυτοσύνη, το νησί της Κέρκυρας που επεξεργάζονται ευθέως από τον μύθο που αποτελεί το θέμα της έκθεσης, ελεύθερης έμπνευσης, με υδατοδιαλυτά υλικά (χρώματα υδατογραφίας, ακουαρέλλα, μολύβια νερού, κ.α.) αποκλειστικά σε χαρτί. Παράλληλα, στο Εκθετήριο της The Attic Gallery θα φιλοξενηθεί διακριτά από την έκθεση αριθμός έργων των συμμετεχόντων καλλιτεχνών με σύγχρονα θέματα που διερευνούν την σχέση του ανθρώπου με την θάλασσα.

Στην έκθεση συμβάλλουν έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες: Suzie Card, Foti Kllogjeri, Μαρία Αθανασοπούλου, Πηνελόπη Βολτέρα, Γιώργος Βούρος, Βιολέτα Γαζέα, Κώστας Γαρύφαλλος, Κυριακή Δραγομένη, Σπυριδούλα Ζαβιτσάνου, Καρολίνα Κολιοπούλου, Αλεξία Κουδιγκέλη, Δήμητρα Κουφοπούλου, Νατάσα Μανέτα, Σπύρος Μουρατίδης, Αντώνης Μπαλάκας, Κώστας Μίσσιος, Ελενα Ξυδέα, Μαριέττα Παπαγεωργίου, Βούλα Ροντογιάννη- Ράπτη, Κάρολος Ρωμούσης, Βασιλεία Σαρρή, Ασπασία Σιγουράκου, Γιούλα Τσιάντη, Γιώργος Χρονόπουλος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ “ΧΡΩΜΑ ΣΕ ΝΕΡΟ”
Η σειρά εκθέσεων “Χρώμα σε νερό” είναι ένα προσωπικό project του εικαστικού επιμελητή Πάρη Καπράλου που έχει στόχο την διάδοση, προβολή και γνωριμία του φιλότεχνου κοινού με ενδιαφέροντες νέους Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες στα κύρια μέσα έκφρασης των οποίων συγκαταλέγεται η υδατογραφία με κάθε δυνατή από τις ποικίλες μορφές της. Η παρούσα είναι η 4η διοργάνωση έκθεσης. Κατόπιν μίας πορείας δέκα διοργανώσεων Επιτροπή θα επιλέξει και θα βραβεύσει 10 από τους συμμετέχοντες στις εκθέσεις, ενώ η συγκεκριμένη διοργάνωση θα μετατραπεί σε ετήσιο θεσμό υπό την αιγίδα διεθνούς οργανισμού. Περισσότερες πληροφορίες και συνεχή ενημέρωση για την συμμετοχή στην υπό δημιουργία κοινότητα, Προσκλήσεις Ενδιαφέροντος και εξελίξεις μπορείτε να αντλείτε από την σελίδα στο Facebook.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ THE ATTIC GALLERY
H The Attic Gallery είνα ο χώρος τέχνης στην Κέρκυρα της ελληνοβρετανής Σάσσας Chaitow, ο οποίος βρίσκεται στον δεύτερο όροφο – στη σοφίτα – ενός μεγαλοπρεπούς νεοκλασικού κτηρίου στην καρδιά της πόλης της Κέρκυρας, που κάποτε στέγαζε το Γαλλικό Ινστιτούτο. Με έναν ενιαίο χώρο σχεδόν 200 τ.μ., και ποικιλία επαγγελματικού εξοπλισμού, είναι αρκετά ευέλικτος ώστε να ικανοποιήσει κάθε ανάγκη έκθεσης ή παρουσίασης. Η Σάσσα Chaitow, MA, MA, PhD, είναι η ελληνοβρετανίδα ιδιοκτήτρια των χώρων The Attic Gallery και του ICON Gallery, ενώ παράλληλα η ίδια είναι ζωγράφος, συγγραφέας, και Ιστορικός Πολιτισμού με επιτυχημένες παράλληλες καριέρες. Από το 2008 έχει συνεργαστεί με μεγάλα διεθνή εκπαιδευτικά και ακαδημαϊκά κέντρα για τη διοργάνωση πολιτισμικών συνεδριών και συμποσίων στην Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία, και τις ΗΠΑ. Ως συγγραφέας έχει δημοσιεύσει πολλαπλές πανεπιστημιακές μελέτες, κι έχει παρουσιάσει δεκάδες δημόσιες και ακαδημαϊκές ομιλίες σε πανεπιστήμια και πολιτιστικούς χώρους στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Ως εκπαιδευτικός έχει περισσότερα από 15 χρόνια εμπειρίας στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ επίσης έχει εργαστεί σε ακαδημαϊκές εκδόσεις, στον καθημερινό και περιοδικό Τύπο, στις δημόσιες σχέσεις και στη γραφική επικοινωνία. Στην ατομική της καλλιτεχνική καριέρα, από το 2000 έχει παρουσιάσει 13 ατομικές εκθέσεις στη Μ. Βρετανία, στη Σουηδία, και στην Ελλάδα, δημοσιεύοντας συλλεκτικούς καταλόγους του έργου της.