“…Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΘΙΣΟΥΝ”
Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Αν και προέρχομαι από οικογένεια νομικών η μουσική και το τραγούδι υπήρχε πάντα σπίτι. Ο παππούς μου ηταν επαγγελματιας ψάλτης στην Αγια Σοφία της Θεσσαλονίκης, ο πατέρας μου είχε μια εξαιρετική φωνή βαρυτόνου και παράλληλα με την δικηγορία έψαλλε μέχρι το τέλος της ζωής του, η μητέρα μου τραγουδούσε με μοναδική μουσικότητα και ο αδερφός μου, μου μετέδωσε την αγάπη του για την μουσική γενικότερα και ειδικά για την κλασσική, την όπερα και την Κάλλας διαθέτωντας μια μεγάλη δισκοθήκη. Ετσι από πολύ μικρός είχα τα ανάλογα ακούσματα. Πολύ μετά κατάλαβα πόσο πολύτιμο ήταν αυτό.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Ημουν τυχερός γιατί ξεκίνησα μικρός και τις σπουδές και επαγγελματικά στο θέατρο. Στα 24 έκανα τον πρώτο μου ρόλο στην Θεσσαλονίκη και στα 25 μπήκα στο studio της Λυρικής στην Αθήνα όπου εμφανιζόμουν για είκοσι συνεχόμενα χρόνια μέχρι την σαιζόν 2015-2016 όταν και αναγκαστικά σταμάτησε το ”ταξίδι” λόγω σοβαρού αυτοάνοσου νοσήματος. Ειδικά στις σπουδές υπήρξα ιδιαίτερα τυχερός, πράγμα πολύ σπάνιο στο χώρο, από την αρχή στην Θεσσαλονίκη με την Βαρβάρα Τσαμπαλή και αργότερα στα 20 γνωρίζοντας τον μεγάλο Έλληνα μπάσο Νίκο Ζαχαρίου (Nicola Zaccaria) με την τεράστια καριέρα σε όλο τον κόσμο και στενό συνεργάτη της Μαρία Κάλλας στη Σκάλα του Μιλάνου και στις ιστορικές ηχογραφήσεις της ΕΜΙ ο οποίος έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στη μουσική και προσωπική μου εξέλιξη.
ΟΠΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΟΠΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2020
Η Οπερα ειναι η τέχνη που περικλείει όλες τις τέχνες την μουσική,το θέατρο,το χορό,την ζωγραφική,την γλυπτική. Είναι δύσκολη και συχνά αμείλικτη αλλά ταυτόχρονα και τόσο υπέροχη! Στην Ελλάδα που έχει βγάλει τεράστιους τραγουδιστές Οπερας εκτός της Κάλλας τους Σουλιώτη, Πηλού, Νικολαίδη, Μπάλτσα, Λάππα, Αγγελόπουλο, Πασχάλη, Μοσχονά, Ζαχαρίου, Καβράκο και πόσους άλλους δυστυχώς είναι ιδιαίτερα δύσκολο να την ακολουθήσει επαγγελματικά ένας νέος γιατί υπάρχει μόνο ένα θέατρο όπερας η Λυρική Σκηνή η οποία προσφατα συμπλήρωσε 80 χρόνια λειτουργίας και μεταφέρθηκε από το ιστορικό θέατρο ”Ολύμπια” στο κέντρο της πόλης στο υπερσύγχρονο Ιδρυμα ”Σταύρος Νιάρχος”. Είναι αδύνατο ένα θέατρο να απορροφήσει όλο τον κόσμο οπότε είναι μονόδρομος η προσπάθεια στα θέατρα του εξωτερικού. Το δυσάρεστο είναι όσοι δεν τα καταφέρνουν και μετά απο μια μικρή συνεργασία με την Λυρική επιμένουν εδώ μέχρι τα 30,40,50… και αυτοαποκαλούνται τραγουδιστές όπερας κάνοντας συναυλίες ή ”εναλλακτικές” παραστάσεις εκτός Λυρικής με ”εναλλακτικούς” αυτοαποκαλούμενους σκηνοθέτες. Τέλος ένα κωμικοτραγικό θέμα είναι η άγνοια των τραγουδιστών όχι με την στενή έννοια της μουσικης θεωρητικής κατάρτισης αλλά την γνώση του παγκόσμιου μουσικού γίγνεσθαι. Δεν θα ξεχάσω παλαιότερα όταν ήρθε εδώ στο Μέγαρο ο μέγας μαέστρος Τεμιρκάνοφ και το είπα όλο χαρά σε φίλη συνάδελφο μου απάντησε ανερυθρίαστα ”ποιος είναι αυτός???” και όταν ετοιμάζαμε την”Κάρμεν” στο θέατρο και έγινε λόγος για την ηχογράφηση του έργου από την Κάλλας μία απο τις πρωταγωνίστριες εξεπλάγη με την ύπαρξη της συγκεκριμένης ηχογράφησης.
Αγαπημένοι συνθέτες και τραγουδιστές Όπερας. Αγαπημένος συνθέτης όπερας φυσικά ο Verdi και οι κλασικοί του belcanto Rossini, Bellini, Donizetti καθώς και οι Mozart, Wagner, Puccini, Τchaikovsky καθώς και οι Έλληνες Σαμάρας, Καρέρ, Λαυράγκας, Σακελλαρίδης οι οποιοι έγραψαν αριστουργήματα. Τραγουδιστές ανά φωνή Callas, L.Price, Freni, Simionato, Obraztsova, Di Stefano, Corelli, Bastianini, Gobbi, Ghiaurov, Siepi, Ζαχαρίου (Zaccaria).
Πανδημία και Πολιτισμός Ένα παγκόσμιο φαινόμενο που ενέσκηψε η πανδημία του covid 19 ανέτρεψε και έπληξε όλον τον πλανήτη. Ευτυχώς η χώρα μας λόγω της υπεύθυνης στάσης των ιθυνόντων και της συνεργασίας του κόσμου απέφυγε μέχρι τώρα τα χειρότερα. Δυστυχώς ο πολιτισμός θα πληγεί καίρια και στην Ελλάδα. Φυσικά θα ήταν τρέλα να γίνουν παραστάσεις το καλοκαίρι σε Ηρώδειο και Επιδαυρο με χιλιάδες κόσμου αλλά πολύ φοβάμαι ότι το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει και τους επόμενους μήνες στα κλειστά θέατρα και χώρους. Πρέπει άμεσα να βρεθεί η χρυσή τομή για τον βιοπορισμό των καλλιτεχνών. Η νέα πρακτική δε που εφαρμόζεται στα social media με δημιουργία μουσικής μέσω skype και κάμερας του υπολογιστή απο ιδιώτες, ορχήστρες ακόμα και απο μεγάλα θέατρα μου θυμίζει την σεξουαλική συνεύρεση μέσω υπολογιστή με κάμερα….. Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΘΙΣΟΥΝ.
Βιογραφικό. Κώστας Ντότσικας
Βαθύφωνος Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε νομικά και παράλληλα κλασικό τραγούδι στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Β. Τσαμπαλή, δίπλωμα μονωδίας). Μελέτησε με το διάσημο Έλληνα βαθύφωνο Νίκο Ζαχαρίου, ο οποίος έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στη μουσική του εξέλιξη. Έχει εμφανιστεί σε περισσότερες από 50 παραγωγές όπερας σε Εθνική Λυρική Σκηνή, Όπερα Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Θέατρο Μαντσινέλλι (Ορβιέτο Iταλίας) σε έργα όπως Ιφιγένεια εν Ταύροις, Διδώ και Αινείας, Ντον Τζοβάννι, Έτσι κάνουν όλες, Οι γάμοι του Φίγκαρο, Ο μαγικός αυλός, Φιντέλιο, Η Σταχτοπούτα, Τραβιάτα, Μάκβεθ, Τζοκόντα, Κάρμεν, Μποέμ, Μανόν Λεσκώ, Αντρέα Σενιέ, Η εύθυμη χήρα, Χαλιμά, Σαλώμη. Έχει συμπράξει με Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης Ορχήστρα των Χρωμάτων, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, Ορχήστρα Αμαντέους Σόφιας σε κοντσέρτα και ορατόρια.