Γράφει ο Νίκος Μουρατίδης
Τον λατρεύουν οι πάντες. Μικροί και μεγάλοι, αστοί και αγρότες, σοβαροί και χαβαλέδες, κουλτουριάρηδες και εμπορικοί. Και ξέρετε γιατί; Γιατί ο Κώστας Βουτσάς είναι ο πιο cool Έλληνας ηθοποιός. Θυμάμαι σε ένα άρθρο είχε πει: «Υπάρχουν τρεις ηλικίες: ο νέος, ο μεσήλικας και ο “μια χαρά είσαι”. Εγώ είμαι στο τελευταίο».
Και η δυσάρεστη είδηση: 2.24 ξημερώματα της 26ης Φεβρουαρίου 2020 ο Κώστας Βουτσάς έφυγε απο την ζωή. Το επίσημο ανακοινωθέν του νοσοκομείου «Αττικόν», όπου νοσηλευόταν από τις 7 Φεβρουαρίου με λοίμωξη του αναπνευστικού και σημαντική καρδιακή και αναπνευστική δυσλειτουργία, αναφέρεται πως την 24η Φεβρουαρίου παρουσιάστηκε σημαντική επιδείνωση της υγείας του, που εξελίχθηκε σε πολυοργανική ανεπάρκεια.
Ο Κώστας Βουτσάς, γεννήθηκε το 1931 στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη από προσφυγική οικογένεια. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου απ’ όπου αποφοίτησε το 1953. Παντρεύτηκε 4 φορές. Υπήρξε σύζυγος της ηθοποιού και χορεύτριας Έρρικας Μπρόγιερ, από την οποία απέκτησε μια κόρη, την Σάντρα. Έχει δύο άλλες κόρες από τον δεύτερό του γάμο- με την Θεανώ Παπασπύρου. Την Νικολέτα και την Θεοδώρα Βουτσά, που ακολούθησε τα δικά του βήματα στο χώρο της ηθοποιίας. Ο θετός γιος του (της τρίτης γυναίκας του Εύης Καραγιάννη), ο Άνθιμος Ανανιάδης είναι και αυτός ηθοποιός. Στον 4ο γάμο του με την κατά 47 χρόνια νεότερη του, Αλίκη Κατσαβού, στα 84 του απέκτησε επιτέλους και ένα δικό του γιο, τον Φοίβο.
Ο πατέρας του ήταν εργοδηγός. Πήγαν στη Θεσσαλονίκη πριν τον πόλεμο και έμειναν εκεί. Δεν νιώθει τόσο Αθηναίος, όσο Θεσσαλονικιός. Έμειναν εκεί μέχρι το 1953 και ως γνωστό όλοι εκεί ήταν κομπλεξικοί απέναντι στην Αθήνα. Έλεγαν ότι ήταν πολύ καλύτεροι από τους Αθηναίους, γιατί είχαν το κόμπλεξ της συμπρωτεύουσας, ενώ ο ίδιος λέει: «Πουθενά στον κόσμο δεν έχω ακούσει να υπάρχει συμπρωτεύουσα».
Στην Αθήνα ανέκαθεν μένει στο Κολωνάκι γιατί τον βολεύει αφάνταστα. Δεν θέλει να το αφήσει με τίποτα γιατί όλα είναι μεσ’ τα πόδια του. Λατρεύει τους νέους, μπορεί άνετα να συνομιλεί μαζί τους και τους συμμερίζεται. Όταν γίνονταν οι φασαρίες στην Αθήνα και τα έριξαν στην νεολαία, ο Βουτσάς ήταν ίσως ο μόνος από τους γνωστούς που βγήκε και είπε ότι τις φασαρίες τις έκαναν προβοκάτορες και άνθρωποι της εξουσίας. Τα νέα παιδιά δεν έφταιγαν σε τίποτα.
Για όσους τα βάζουν με τους μετανάστες επίσης, ο Βουτσάς γίνεται έξαλλος. Ήταν, είναι και θα είναι με το μέρος των μεταναστών. Γιατί και εμείς, οι Έλληνες, είμαστε λαός μεταναστών. Κάποτε, στο γαλλικό λεξικό, το «Greek» σήμαινε κλέφτης και αυτό το άλλαξε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Με την πολιτική δεν έχει ασχοληθεί και ούτε θέλει. Έχει δηλώσει ανοικτά ότι πάντα ψηφίζει ΚΚΕ εξαιτίας του πατέρα του που ήταν κομμουνιστής και ταλαιπωρήθηκε πάρα πολύ. Εκείνος δεν δηλώνει κομμουνιστής γιατί όπως λέει, «θέλει κότσια για να είσαι».
Όταν μιλήσεις μαζί του, για την καριέρα του και για το πόσο μεγάλος σταρ είναι, σε κοιτάει με τα υπέροχα γαλανά του μάτια και γελάει. Δεν τα πιστεύει αυτά. Μπήκε στο χώρο των ηθοποιών πολύ δειλά και πήρε τα πάνω του μόνο όταν κατάλαβε ότι τον ήθελαν. Το σταριλίκι το θεωρεί ανούσιο- μέχρι και γελοίο- και πιστεύει ότι το κοινό καθιερώνει τον ηθοποιό και το «σινάφι» τον αναγνωρίζει: «Αν δεν σε αναγνωρίσουν οι συνάδελφοι, δεν είσαι τίποτα». Έχω συνεργαστεί μαζί του στο θέατρο, που μια περίοδο του έκανα το γραφείο τύπου και θεωρώ τιμή μου που συνεργαστήκαμε και που άκουγε με προσοχή αυτά που του έλεγα. Εγώ ένα πιτσιρίκι, νέο στο χώρο, και εκείνος καθιερωμένος μεγάλος πρωταγωνιστής. Το σπίτι του ήταν γεμάτο με βιβλία και έργα τέχνης. Μανιώδης συλλέκτης. Πολύ θα ήθελα να δω μια αίθουσα στην Εθνική πινακοθήκη που απ’ έξω να γράφει «Συλλογή Κώστα Βουτσά».
Στην πρώτη του ταινία, «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται», ήταν κομπάρσος αλλά δεν τον ένοιαζε γιατί τότε για να θεωρηθείς ηθοποιός έπρεπε να παίξεις στο θέατρο. Αν δεν ανέβαινες στο σανίδι, δεν ήσουν ηθοποιός. «Δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Μόνο με αυτό καταξιώνεσαι. Αν δεν παίξεις εκεί, δεν είσαι ηθοποιός», λέει ο ίδιος. Εκείνη την εποχή, που δεν ήταν τίποτα, άρχισε να βγαίνει με την Σπεράντζα Βρανά, που ήταν μια καθιερωμένη αρτίστα. Μέγας έρως, αλλά τον έδιωξε γιατί ανακάλυψε ότι παράλληλα είχε και άλλους κρυφούς δεσμούς: «Μέσα στο θέατρο, δεν μένει τίποτα κρυφό, είναι απίστευτα κουτσομπόληδες».
Ο κόσμος τον είχε ταυτίσει με..
Η συνέχεια εδώ.. https://bit.ly/2PFIy4L