Σε ποιά ηλικία ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε;
Πέραν της φυσικής κλίσης, μεγάλωσα σε περιβάλλον που μου παρείχε πλούσια πολιτισμικά ερεθίσματα . Οι γονείς μου ήταν φιλότεχνοι και επισκεπτόμασταν εκθέσεις και μουσεία, ενώ ταξιδεύαμε συχνά σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Στο Λύκειο διακρίθηκα σε διαγωνισμούς ζωγραφικής. Ως φοιτητής βρέθηκα στο Πουατιέ, στη Γαλλία με το πρόγραμμα Εrasmus. Τότε είδα στο Beaubourg έργα του Duchamp και των ντανταϊστών που με επηρέασαν ιδιαίτερα.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;
Σαφώς, αφετηρία είναι η φυσική προδιάθεση, τα χαρίσματα και οι κλίσεις αλλά αυτό δεν αρκεί. Ζωγράφος δεν είναι αυτός που ξέρει να ζωγραφίζει, αλλά να «γράφει για τη ζωή».
Επιπροσθέτως, η σύγχρονη τέχνη είναι η τέχνη του χρόνου της, που εκφράζει την εποχή της. Ο καλλιτέχνης πρέπει να μπορεί να διαμορφώνει εικαστικό λόγο με φόρμα και περιεχόμενο.
Ποια λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη;
Η Αλληγορία. Οτιδήποτε εμπεριέχει υπαινιγμό και κρύβει έννοιες διαφορετικές από εκείνες που φαινομενικά δηλώνει. Είναι η πιο προσφιλής μου μέθοδος για να προσδώσω στα νοήματά μου μεγαλύτερη υποβλητικότητα και να τα καταστήσω περισσότερο αισθητά και ζωντανά.
Η τέχνη είναι μια μορφή συμβολισμών που με απαλλάσσει απο τις δεσμεύσεις του ρασιοναλισμού και του ορθού λόγου.
Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε;
Η έμπνευση, όπως την εννοώ εγώ, είναι μια μεθοδευμένη προσέγγιση της δημιουργίας. Βρίσκω πράγματα που μου δημιουργούν την διάθεση να εκφραστώ και σκηνοθετώ το περιβάλλον που θα μου το επιτρέψει. Για μένα η έμπνευση δεν είναι κεραυνός εν αιθρία.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη;
Είμαι ένας καλλιτέχνης με συνθετική και μεταμορφωτική διάθεση, κι αυτό είναι εμφανές ιδίως στη γλυπτική μου.
Πρόθεσή μου είναι συνθέσω ετερόκλητα ζωγραφικά ιδιώματα, όλα τα υβρίδια του παρελθόντος που κουβαλάω. Οι άνθρωποι, άλλωστε, είμαστε ένα σύνολο ετερόκλητων στοιχείων.
Μ’ ενδιαφέρει η κρυφή σχέση των πραγμάτων που εκ πρώτης όψεως δεν έχουν καμία συνάφεια. Έτσι αντιλαμβάνομαι την εικαστική ελευθερία, ως τη δυνατότητα σύνθεσης όλων των ετερόκλητων γλωσσών και ιδιωμάτων που με ενδιαφέρουν. Θα με χαρακτήριζα τελειομανή, με την έννοια ότι οι εικόνες μου πρέπει να με συγκινούν απόλυτα, ειδάλλως δεν τους επιτρέπω να υπάρχουν.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Τον Οκτώβριο θα συμμετάσχω με με την Alma Gallery στο Art Market Budapest, μια δυναμική φουάρ που λαμβάνει χώρα στη Βουδαπέστη, μαζί με ορισμένους πολύ σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες. Τον Νοέμβριο θα συμμετάσχω στην έκθεση που οργανώνεται στα πλαίσια του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Το Δεκέμβριο θα έχω μια διατομική έκθεση με τον Αλέξανδρο Μαγκανιώτη στην Blender Gallery.
Μικρο βιογραφικο.
Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977.
Ξεκίνησε τις σπουδές του με Οικονομικά και Δίκαιο στο πανεπιστήμιο του Πειραιά και στο Grand ecole de commerce του Poitiers στη Γαλλία.
Στη συνέχεια σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών ζωγραφική με τον Γ. Ψυχοπαίδη, τον Μ. Σπηλιόπουλο, γλυπτική με τον Ν. Τρανό και στο Rhode Island school of design, Providence, U.S.A.Εχει πραγματοποιήσει οκτώ ατομικές και συμμετείχε σε πληθώρα ομαδικών εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
Ατομικές εκθέσεις :
‘Τhe scrambled papers theory’ ,υπό την επιμέλεια της Λουίζας Καραπιδάκη, Alma Gallery, Aθήνα, 2019,”The lost Parthenon”, υπό την επιμέλεια της Λεώνης Γαβρία, gallery Melkart, Παρίσι, 2016, “Μedea”, Positions art fair Berlin, Alma gallery, 2015, “The Twisted Odyssey”, Underdog Gallery, Λονδίνο, Ιούνιος 2015 – Blender gallery Αθήνα, Απρίλιος 2015, ” The Divine Comedy “, Fizz gallery, επιμέλεια Αλέξιος Παπαζαχαρίας Αθήνα, 2010, ReMap 2, “Sugar Mao” επιμέλεια Μαρίνα Φωκίδη, Αθήνα, 2009, The Artweek project, επιμέλεια Anne Lildholdt Jensen, Αμπένρα Δανία, 2009, “Mr Cannibal” , Fizz Gallery, 2008. Ομαδικές εκθέσεις: STROKE Artfair, Μόναχο 2019, Art Market Budapest 2018, ”Δια” επιμέλεια Ελινα και Ντόρα Θεοδωροπούλου, Βυζαντινο Μουσείo, Αθήνα 2014,”Statement made¨”, Art Athina, επιμέλεια Αρτεμις Ποταμιάνου, Αθήνα, 2014, “The portrait of a museum” Μουσείο Αβέρωφ, Μέτσοβο, 2008, Contemporary Istanbul – γκαλερί Εκφραση, Κων/πολη, 2007. Goldener Centaur, Münchner Künstlerhaus Μόναχο, 2007,”FATA MORGANA” μουσείο Μπενάκη, επιμέλεια Γ. Ψυχοπαίδης, Αθήνα, 2006.