Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Είναι μια κοινή γλώσσα που δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσουνε συναισθηματικά όλοι οι άνθρωποι. Σήμερα με τη γνώση που παρέχει το διαδίκτυο, έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε και να δούμε εικόνες των πολιτισμών όλου του κόσμου, που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν κάτι αδιανόητο. Αυτό είναι ένα προνόμιο που πρέπει να εκμεταλλευτούμε σωστά, για να ενώσουμε τις κουλτούρες και να μη χτίσουμε μια μουσική Βαβέλ.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Θαυμάζω τον κάθε μουσικό που μου διεγείρει τις αισθήσεις. Δεν με απασχολεί το όργανο ή το είδος μουσικής που εκπροσωπεί. Η μουσική είναι μία και ο μουσικός που στοχεύει στο συναίσθημα, σίγουρα θα με παρασύρει στο ταξίδι του.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Για να μπορεί ο άνθρωπος να εκτιμήσει τη δύναμη της αρμονίας και της αισθητικής, και να καλλιεργήσει την ψυχή του. Θα αποτελεί πάντα ανάγκη, γιατί είναι εργαλείο για την αναγνώριση της ποιότητας γύρω μας γενικότερα.
Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;
Θεωρώ ότι η παρουσία ενός δασκάλου μουσικής είναι απαραίτητη για την αναγνώριση ενός ταλέντου. Πολλές φορές βέβαια οι γονείς ανακαλύπτουν κατά τύχη το ταλέντο του παιδιού τους. Το γράφουν σε ένα ωδείο ή βρίσκουν κάποιον δάσκαλο να του διδάξει ένα όργανο, που συνήθως στις μικρές ηλικίες αυτοί επιλέγουν, και στην πορεία διαπιστώνουν πως έχει κάποια κλίση ή ακόμη και κάποιο εξαιρετικό ταλέντο. Εγώ έπαιρνα τις κατσαρόλες και τα τάπερ της μαμάς μου και έφτιαχνα τα πρώτα μου σετ. Αυτή η ανάγκη ήταν η αρχή για μια πορεία που δεν ήξερα πως θα καταλήξει, αλλά σίγουρα έκρυβε μια αγάπη προερχόμενη από το βαθύτερο ένστικτό μου. Εδώ να τονίσω ότι ταλέντο στη μουσική δε σημαίνει μόνο δεξιοτεχνία και ερμηνεία, αλλά μπορεί ακόμη και δημιουργία. Αυτή η ανάγκη είναι κάτι που δεν τιθασεύεται και κάποια στιγμή αποκαλύπτεται με έναν τρόπο.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Γίνονται πολύ σοβαρές προσπάθειες από τα μουσικά σχολεία, κάποια ωδεία και από τις σχολές παραδοσιακών χορών. Εγώ ήμουν τυχερός γιατί η μητέρα μου είναι δασκάλα παραδοσιακών χορών και με είχε από πολύ μικρό μέσα στην παράδοση. Με έστειλε να μάθω σαντούρι, που είναι και το πρώτο μουσικό όργανο που ήρθα σε επαφή πριν αρχίσω να βαράω τα τάπερ, και που εξακολουθώ να παίζω με την ίδια αγάπη. Στη δημόσιε εκπαίδευση δυστυχώς, εκτός από κάποιες μικρές προσεγγίσεις στο μάθημα της γυμναστικής, η μουσική μας παράδοση δε διδάσκεται και υπάρχει κίνδυνος να σβήσει ένα κομμάτι της ταυτότητας μας, το οποίο μας μαθαίνει τη συναισθηματική ιστορία των προγόνων μας.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Φυσικά και υπάρχουν. Εγώ έχω τη χαρά να συνεργάζομαι με χαρισματικούς και βαθιά καταρτισμένους στην τέχνη τους τραγουδιστές, οργανοπαίχτες, συνθέτες, παραγωγούς κλπ. Νομίζω ότι ανοίγεται μια νέα σελίδα στην ελληνική μουσική, γιατί εμφανίζονται νέες τάσεις και μίξεις, που θα ξυπνήσουν την ανάγκη του ακροατή να έρθει σε επαφή με το ένστικτό του. Το πιο σημαντικό είναι να υποστηρίζουμε όλοι οι μουσικοί την αλήθεια μας, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να διεισδύσουμε στην ψυχή μας και στην ψυχή όσων μας ακούνε.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Να παίζω συνέχεια και να μπαίνω πιο βαθιά στον ρυθμό και στη μαγεία του. Εύχομαι να συνεχίσω να γνωρίζω μουσικούς, να παντρεύω τον ήχο μου με τον δικό τους και να διαδίδουμε, μέσω της αγάπης για αυτό που κάνουμε, τον ανθρωπισμό και την πίστη στις αξίες.
Βιογραφικό.
Ο Θάνος Τσελεμπής είναι κρουστός με ειδικότητα στα τύμπανα και στο σαντούρι. Ξεκίνησε στην ηλικία των 9 χρόνων να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα σαντουριού με τον Ανακρέον Μανωλιό και σε λιγο καιρο αρχισε να εμφανίζεται σε παραστάσεις ως οργανοπαιχτης σαντουριού. Αργότερα στα 13 του χρόνια θα τον συγκινησει ο ρυθμος και πιο συγκεκριμένα τα ντράμς.Απο τότε και ως σημερα δεν εχει σταματήσει να παίζει σε live αλλα και παραγωγές διάφορων καλλιτεχνών. Έχει συνεργαστεί σε ηχογραφήσεις και συναυλίες με έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές, και έχει καταφέρει μέσω της ιδιαίτερης μουσικής του άποψης του να εντάξει τα τύμπανα ακόμη και σε διάφορες ορχήστρες. Έμαθε παραδοσιακούς χορούς πλάι τη μητέρα του, η οποία είναι καθηγήτρια παραδοσιακών χορών και λαογράφος, και έτσι διείσδυσε βαθιά στους ρυθμούς των Βαλκανίων και τις Μεσογείου. Έχει σχηματίσει και διευθύνει ένα σύνολο κρουστών τους «Fasarioso», το οποίο ειδικεύεται στους αφροβραζιλιάνικους ρυθμούς, ενώ πραγματοποιούν εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα. Είναι ένας από τους πιό στενούς συνεργάτες του συνθέτη Σταύρου Τσουμάνη, και παράλληλα παίζει τύμπανα στην ορχήστρα της θρυλικής ελληνίδας τραγουδίστριας Ελένης Βιτάλη, και σε άλλες ορχήστρες και παραγωγές.