Η Wilma Vissers συμμετέχει στην έκθεση εικαστικών: Μπαϊράκια στην Άγονη Γραμμή – Αντικύθηρα

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 26/7 – 1/8/2021
Χώρος Παλαιού Καφενείου Οικογένειας Πλουμίδη
Ποταμός Αντικυθήρων (ώρες λειτουργίας: 19.00 -22.00)

Κείμενο: Δέσποινα Πανταζή

Μπαϊράκια-παντιέρες, φλάμπουρα είναι η τρέχουσα δράση του Ορίζοντα γεγονότων που θα καλύψει όλο το 2021, με δράσεις και εκθέσεις σε διάφορα σημεία της Ελλάδας.

75 Καλλιτέχνες έχουν φιλοτεχνήσει ισάριθμες παντιέρες με τη δική τους απόδοση της έννοιας της Ελευθερίας. Στην 4η πράξη της δράσης μας, διοργανώνεται έκθεση στον Ποταμό Αντικυθήρων, σε συνεργασία με την τοπική κοινότητα.

Διοργάνωση-Επιμέλεια:
Ορίζοντας Γεγονότων Ομάδα Εργασίας Δέσποινα Πανταζή
Κωνσταντίνα  Παρασκευοπούλου

Τα Μπαϊράκια, προεπαναστατικά κυρίως πολεμικά σήματα αναγνώρισης των διαφόρων μονάδων, στις κορυφές των βουνών, προέρχεται, εκ της τουρκικής bayrak και αυτή εκ παραφθοράς εκ της περσικής Μπαϊράκ σημαία.

Μονόχρωμα και ελάχιστα δίχρωμα υφασμάτινα σήματα, τριγωνικό σχήμα δηλαδή της φλόγας, αυτοσχέδια σημαία με σύμβολα κεντημένα ή ζωγραφισμένα στο πανί. Φράσεις που εμπνέουν και εμψυχώνουν…, αγιασμός για τις καινούριες σημαίες. Κρυμμένο νόημα που ξεσηκώνει τους επαναστάτες και οραματιστές – ΗΕΑ-ΗΘΣ-. Ιστορία που διδάσκει και εμπνέει, που γίνεται αφορμή δημιουργίας.

Ο κάθε Καλλιτέχνης “σήκωσε δικό του Μπαϊράκι” χαρακτηρισμός οποιασδήποτε εκδηλούμενης αντίδρασης ανεξαρτησίας επι οργανωμένης δράσης -το Μπαϊράκι της προσωπικής του ελευθερίας- απάντηση στην κρίση που περνούν οι ανθρώπινες ελευθερίες σαν τους Ακρίτες της Άγονης Γραμμής των Αντικυθήρων, οι οποίοι σαν “Αλλοι” σύγχρονοι ήρωες σηκώνουν τα Μπαϊράκια της Ελευθερίας στο δικαίωμά τους, να ζουν. Μέσα από εικόνες βγαλμένες απο προηγούμενες δεκαετίες, σε μια σκληροτράχηλη γεμάτη, αντιξοότητες πραγματικότητα. Στον απόκρημνο βράχο των Αντικυθήρων, στο σημείο που συναντιούνται το Αιγαίο το Ιόνιο και το Κρητικό Πέλαγος οι Καλλιτέχνες του Ορίζοντα Γεγονότων υψώνουμε τα Μπαϊράκια (φλάμπουρα, παντιέρες) σαν απάντηση στην απατηλή αλήθεια στην ελευθερία και στο όνειρο.

Χορηγός επικοινωνίας: polismagazino.gr


Σας παρουσιάζουμε την εικαστικό Wilma Vissers

Ζωγραφική, DESTIJL 100 ΧΡΟΝΙΑ, ACEC, Apeldoorn. Group Drawing Collective, Γκαλερί Olivier Nouvellet, Παρίσι. Sidney2016. Drawing Collective, Abstract Project, Παρίσι. Ομαδική, Συμμετοχή σε «Στοιχειώδεις εικόνες». Έκθεση για τον εορτασμό της εκατονταετίας του The Stijl, SMAHK, Assen, The Netherlands 2015· «Suchness / Sosein», διεθνής ομαδική έκθεση στο Raumx, londen. «Επιμένουμε, Επιμένουμε».

Διεθνής Μπιενάλε μη αντικειμενικής τέχνης. Πον Ντε Κλάιξ. Γαλλία. «Show Your Colors», Διεθνής Ομαδική Έκθεση στο SMAHK Assen της Ολλανδίας. «Lointain» με τον Hans Goudsblom στην γκαλερί τέχνης le Hang, Γκρενόμπλ, Γαλλία. Επίσης, παρουσίασε στο «Elipse», στο A3 Gallery, Διεθνής Ομαδική Έκθεση στη Μόσχα.

Ατομική έκθεση: «Crossing Lines» στη Γκαλερί Higher Bridges, Clinton Center, Enniskillen Βόρεια Ιρλανδία.  «Nachtijall ick hör dir trapsen»- Vice Versa 3, Kurt Im Hirsch, Berlin. Space, Νέα Υόρκη.  «Verre Wereld / Far World», Bildste Aardappel weken, Friesland, Netherlands. «They», Sainte Marie d’Alloix, Γαλλία. «SoSS» στο Art Center, Rapla, Εσθονία.

Συμμετοχή στη «Θέση fluide ‘Paris CONCRET, Παρίσι. Group 2009. Ατομική έκθεση στην BBK Gallery, Oldenburg, Γερμανία. 2019 Lough Erne Library Artsland Βόρεια Ιρλανδία Artist Residencys. 2010/2011 Cló Ceardlann in Donegal, Ireland 2012 / 2014, Tyrone Guthrie Center στο Μόναχαν Ιρλανδία 2014 Heinrich Boll Foundation, Achill island,  Ireland 2016, The Booth, Scalloway, the Shetlands2017, Cill Rialaig Ireland.2018: Printed Matter residency Skaftfell Iceland 2019  Artsland Residency Northern Ireland2018  Gerbrandy Foundation: Travel Grant Iceland 2013 

Τα έργα της έχουν γίνει δεκτά στο πρόγραμμα προβολής του Drawing Center στη Νέα Υόρκη 2013/2014  Επιμελήτρια του «Manic επεισόδιο 4, Maniac επισκέψεις στο Γκρόνινγκεν». Στο TAS Groningen, 2016. Επιμελήτρια του «Miniscules» στο Gallery Badweg 3 Bolsward, 2017  Επιμελήτρια του «Geen Titel / No Title» με τον Rudy lanjouw στο Ruimte P 60 Assen 2018 Επιμελήτρια του «Boek wat Kunst» στο WKB18 ARTisBOOK GroningenWork, στη συλλογή: Tyrone Guthrie Κέντρο, Ιρλανδία https://www.wilmavissers.com www.wilmavissers.com

What do we call a painting?

Often this is a linnen or cotton canvas on a frame. I like to practice painting without using these classical means and create something more experimental.

I use light, color and space on pieces of wood, paper and paper maché. and other materials like utensils. I try how much I can leave out and try to combine certain pieces together.
You could call this a constellation. A certain lightness and humor is essential to me.

I try to create work that isn’t about me. It is abstract and minimalistic and the use of material is very important. It can be a piece of wood with a special color or a piece of coffee bean sack on which I add color.

You could call this a intuitive, exploring practice.

Σχετικά με τη σημαία κατά την διάρκεια μίας κατοικίας στην Ιρλανδία παρατήρησα ότι τα παντοπωλεία χρησιμοποιούσαν ακόμη hessian πανί για τα λαχανικά τους. Αυτό το υλικό πήρε το όνομά του απο τις στολές των στρατιωτών απο την ΈΣΣΗ στη Γερμανία κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου. Εμπνεύστηκα τόσο πολύ απο αυτό το όνομα και το υλικό που το χρησιμοποιούσα πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια. Είναι ο τέλειος συνδυασμός ακατέργαστου υλικού και γεωμετρικού σημείου ή γλώσσας φόρμας. Αυτά τα δύο αμφισβηστούν το ένα το άλλο. Η σημαία είναι τυπωμένη με κομμάτια απο χαρτόνι που έβαλα μελάνι πάνω της. Μου αρέσει η ανάμειξη της εικόνας με τα γράμματα του σάκου καφέ. Αυτό δίνει ένα επιπλέον στρώμα σε αυτό επειδή είναι παρόν. Και η έντονη ή βαμμένη μορφή πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό.

About the flag: During a residency in Ireland I noticed that the grocery shops still used hessian cloth for their vegtables. This material is named after the uniforms of the soldiers from Hessen in Germany during the Great War.

I was so inspired by this name and the material that I have been using it very often in the last years. I is a perfect match of rough material and geometrical sign or form language. Those two challenge each other.

The flag is printed with cardboard pieces which I put ink on it. I like the blending of the image with the letters of the coffeebean sack. That gives an extra layer to it because it is present. And the printed or painted form has to adapt to that.

Wilma Vissers


Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση εικαστικών: Μπαϊράκια στην Άγονη Γραμμή – Αντικύθηρα και γίνεται η παρουσίαση της δουλειάς τους:
Henshaw Diane Vissers Wilma Αθανασίου Εύη Γαβριλιάδης Ανδρέας Δούναβη Ειρήνη Κουτρίδου Ειρήνη Νασιοπούλου Ντιάνα Πανταζή Δέσποινα Παρασκευοπούλου Κωνσταντίνα Σιδηροπούλου Σοφία Σουφλής Παύλος Χαμαλίδου Φωτεινή