Γράφει ο Νίκος Μουρατίδης
VINTAGE
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960, η Ελλάδα έγινε προορισμός για ένα νέο είδος ταξιδιωτών, γνωστό ως «τουρίστες». Ξαφνικά, κάτι με τον κινηματογράφο, τις ταινίες που γυρίστηκαν εδώ και έκαναν επιτυχία ή τους λαμπερούς Έλληνες που διέπρεπαν στο εξωτερικό, γίναμε μόδα. Ο κόσμος τότε έβλεπε να καταφτάνουν από πλούσιοι και διάσημοι μέχρι και χίπις.
“The Golden Age of Greek Tourism”, έγραφε ο τύπος της εποχής και δεν έχουμε παράπονο. Άνθρωποι όλων των ειδών τίμησαν με την παρουσίας τους την Ελλάδα και απόλαυσαν την απλότητα, την αυθεντικότητα, τον ήλιο, την θάλασσα, τα νησιά και φυσικά την Αθήνα.
ΔΕΙΤΕ ένα χορταστικό ρεπορτάζ
Υπήρξε κόσμος που ταξίδεψε στην Επίδαυρο με εκείνα τα παλιά λεωφορεία εκείνο το Σάββατο που έγινε μια μεγαλειώδης παράσταση όπερας. Ξεκίνησε στην ώρα της, αλλά λίγο μετά άρχισε να βρέχει και έτσι αναβλήθηκε. Την επομένη ο καιρός ήταν θαύμα και έτσι ο κόσμος στο κατάμεστο αρχαίο θέατρο παρακολούθησε την παράσταση χωρίς πρόβλημα. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά γεγονότα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για τον κόσμο ολόκληρο.
Η μεγάλη ντίβα Μαρία Κάλλας στην πρώτη της εμφάνιση (1960) ως «Νόρμα» του Μπελίνι, στο αρχαίο θέατρο σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Αμέσως, τόσο ο Μινωτής, όσο και η Επίδαυρος μπήκαν στο στόχαστρο. Τον Μινωτή τον ζητούσαν πια για συνεργασία μεγάλοι θεατρικοί οργανισμοί απ’ όλο τον κόσμο και το αρχαίο θέατρο θα δεχόταν πια προσωπικότητες όπως ο Herbert von Karajan και η Pina Bausch.
Μια και μιλάμε για Επίδαυρο….
Η συνέχεια εδώ: