νικήτρια στον τελικό του Ευρωπαϊκού φοιτητικού διαγωνισμού
«EESTech Challenge 2019»
Με το πρώτο βραβείο επέστρεψε η ομάδα «SmartClass» από τον τελικό του ευρωπαϊκού διαγωνισμού «EESTech Challenge», που διεξήχθη την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου 2019, στο Μόναχο.
Με δύο μέλη από το ΑΠΘ και ένα από το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, η νικήτρια φοιτητική ομάδα συστάθηκε τον Μάρτιο του 2019 προκειμένου να συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Αποτελείται από τους Δημήτριο Στούπη, προπτυχιακό φοιτητή του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ, Σταύρο Φιλοσίδη, προπτυχιακό φοιτητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ, και τον Γεώργιο Αμπόνη, προπτυχιακό φοιτητή του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Το «EESTech Challenge» είναι ένας ευρωπαϊκός φοιτητικός διαγωνισμός για θέματα τεχνολογίας, που διοργανώνεται από τον διεθνή φοιτητικό οργανισμό Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών EESTEC (Electrical Engineering Students’ European Association) τα τρία τελευταία χρόνια. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν το «Internet of Things».
Τα μέλη της «SmartClass» έλαβαν το πρώτο βραβείο για τη σύλληψη, την παρουσίαση και την υλοποίηση μίας καινοτόμου ιδέας, η οποία έχει ως κύριο στόχο να δημιουργήσει τις ιδανικές περιβαλλοντικές συνθήκες σε μία αίθουσα διδασκαλίας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Συγκεκριμένα, μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος, προσδιορίζονται οι περιβαλλοντικές παράμετροι της αίθουσας διδασκαλίας (η υγρασία, η θερμοκρασία, ο φωτισμός, η ποιότητα του αέρα κ.ά.), οι εξωτερικές περιβαλλοντικές συνθήκες, αλλά και ο αριθμός των ατόμων εντός της αίθουσας. Ταυτόχρονα, καταγράφονται, μέσω μίας εφαρμογής που ανέπτυξε η ομάδα, οι συνθήκες που επικρατούν εντός της αίθουσας, σύμφωνα με την προσωπική αίσθηση των ατόμων που παρευρίσκονται σε αυτή. Το σύνολο αυτών των δεδομένων αποστέλλεται σε έναν κεντρικό server, όπου πραγματοποιείται η επεξεργασία τους μέσω μοντέλων μηχανικής μάθησης, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών σε πραγματικό χρόνο.
Το καινοτόμο αυτό σύστημα μπορεί να εφαρμοστεί σε αίθουσες διδασκαλίας Πανεπιστημίων, σχολείων και άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, αλλά και σε εργασιακούς χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εξασφαλίζοντας τις ιδανικές συνθήκες σε χώρους όπου απαιτείται προσήλωση και συγκέντρωση, ενώ παράλληλα συντελεί στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Περισσότερες πληροφορίες για τον Διαγωνισμό EESTech Challenge βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο: