Εκπαιδευτικό Σεμινάριο
Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Ωδείο Βορείου Ελλάδος
Η σχέση των παιδιών με τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς αποτελεί προτεραιότητα για το Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Για αυτό και διοργανώνει εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο «Η Συναισθηματική Νοημοσύνη στα παιδιά», ώστε αυτός ο σύνδεσμος να γίνει ακόμα πιο ουσιαστικός και ολοκληρωμένος.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς και σε όποιον έρχεται σε επαφή με παιδιά ηλικίας από 2 έως 10 ετών.
Οι συμμετέχοντες θα βρουν απαντήσεις στα ερωτήματα όπως «Τι είναι η συναισθηματική νοημοσύνη;», «Πως συνδέεται με την ισορροπημένη ενήλικη ζωή;» και «Πως μπορούμε να την καλλιεργήσουμε στα παιδιά;».
Εισηγήτρια είναι η κ. Αλεξάνδρα Χατζησταύρου Ψυχολόγος, M.Sc. Συμβουλευτική Ψυχολογία Μουσικός, Μουσικοθεραπεύτρια
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν κατανοήσει την έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης και την αξία της στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.
Θα τους δοθεί επίσης υλικό που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για παιδιά 2-4 ετών, 5-7, 8-10 ετών και θα διδαχθούν τον τρόπο που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν.
Το σεμινάριο μπορεί να το παρακολουθήσει κάποιος και εξ’ αποστάσεως με τη μέθοδο του webinar.
Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Διάρκεια Σεμιναρίου: Από 11.00 έως 17.00
Πληροφορίες- Εγγραφές:
Ωδείο Βορείου Ελλάδος, Εθνικής Αντιστάσεως 16, Καλαμαριά
Τ: 2310- 422885
Τι ορίζουμε ως Συναισθηματική Νοημοσύνη;
Ο όρος ΣΝ περιγράφει την ικανότητα του ατόμου να βρίσκεται σε άμεση επαφή με την ψυχική του διάθεση αλλά και τις σκέψεις που παράγει η διάθεση αυτή. Όταν ο Σωκράτης μιλούσε για το «γνώθι σαυτόν» δε θα μπορούσε να περιγράψει με μεγαλύτερη ακρίβεια το νόημα της ΣΝ: να είσαι σε επαφή με τον ψυχισμό σου και να αποκτάς επίγνωση των συναισθημάτων σου εν τη γενέσει τους.
Γιατί ο άνθρωπος χρειάζεται τα συναισθήματα;
Τα συναισθήματα μας οι βαθύτερες επιθυμίες αλλά και τα πάθη μας επιδρούν καθοριστικά στον τρόπο που επιλέγουμε να ζήσουμε και να διαχειριστούμε μια σειρά από απαιτητικές καταστάσεις στην καθημερινότητα μας. Ανταγωνισμός στον εργασιακό χώρο, χωρισμός, απώλεια αγαπημένου προσώπου, ένα επαγγελματικό δίλλημα, ασθένεια απειλητική για τη ζωή, βίαιο οικογενειακό περιβάλλον είναι γεγονότα που οι άνθρωποι είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους . Κάθε γεγονός παράγει συναίσθημα και κάθε συναίσθημα οδηγεί το άτομο στη δράση. Ο συναισθηματικός μας πλούτος δείχνει να είναι βασικό στοιχείο της επιβίωσης του ανθρώπινου είδους κατά την εξέλιξη του. Ο άνθρωπος πάντα αντιμετώπιζε προκλήσεις ,οι προκλήσεις αυτές δημιουργούσαν συναισθήματα που στην εξελικτική πορεία του ανθρώπινου είδους καταγράφηκαν στο νευρικό σύστημα με στόχο την κρίσιμή στιγμή να οδηγούν σε πράξεις /δράσεις αντιμετώπισης της εκάστοτε πρόκλησης.
Πώς επηρεάζει η ΣΝ την καθημερινότητα μας;
Όταν έχω επίγνωση των συναισθημάτων μου ,αποφασίζω συνειδητά για τον εαυτό μου, δεν αφήνομαι στο έλεος των συναισθημάτων μου. Η επίγνωση των συναισθηματικών διεργασιών που συντελούνται στον ψυχισμό μου με οδηγεί σε καλύτερη διαχείριση και έλεγχο των συναισθημάτων μου. Και αν μπορώ να ελέγξω τις παρορμήσεις μου τότε αυτή η αυτοκυριαρχία μου με βοηθά να επικεντρωθώ στη δημιουργική πλευρά του εαυτού μου. Παράλληλα, όσο αποκτώ καλύτερη επίγνωση των συναισθημάτων μου μπορώ να συναισθάνομαι και τους ανθρώπους γύρω μου. Και τότε οι διαπροσωπικές μου σχέσεις (σύντροφος, σύζυγος, τα παιδιά μου, φίλοι, συνάδελφοι) περνούν σε ένα νέο επίπεδο επικοινωνίας.
Η ΣΝ μπορεί να καλλιεργηθεί ή είναι έμφυτη;
Η πληροφορία όπως ήδη είπαμε είναι καταγεγραμμένη στο νευρικό σύστημα. Ο εγκέφαλος μας όμως είναι εξαιρετικά εύπλαστος. Πιθανά ελλείμματα στην κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων μπορούν να αναπληρωθούν και οι δεξιότητες του ατόμου να παρουσιάσουν σημαντική βελτίωση.
Τι μπορεί να προσφέρει σε ένα παιδί η συναισθηματική παιδεία;
Τα οφέλη είναι πολλαπλά. Ένα παιδί που μαθαίνει να αναγνωρίζει τα συναισθήματα του αποκτά δηλαδή -ανάλογα και με το στάδιο ανάπτυξης της συναισθηματικής του νοημοσύνης- αυτοεπίγνωση και σταδιακά τον έλεγχο των παρορμητικών αντιδράσεων του . Το παιδί μαθαίνει να αποφορτίζεται συναισθηματικά με τρόπους βοηθητικούς και όχι καταστροφικούς για εκείνο και το περιβάλλον του.
Αποκτά ανοχή στη ματαίωση, θετική εικόνα για τον εαυτό, ενώ μπορεί να διαχειριστεί το άγχος του. Το παιδί γίνεται σταδιακά πιο υπεύθυνο με περισσότερο αυτοέλεγχο.
Η αυτοεπίγνωση επίσης βοηθά στην ενσυναίσθηση να μπορεί δηλαδή το παιδί να κατανοήσει πώς μπορεί να νιώθουν οι άλλοι άνθρωποι. Έτσι βελτιώνονται οι κοινωνικές του δεξιότητες, αποκτά πιο εύκολα φίλους, ενσωματώνεται ομαλά σε ομάδες, μπορεί να συνεργαστεί με συνομηλίκους του, δημιουργεί ισότιμες σχέσεις, περιορίζεται το κοινωνικό άγχος που μπορεί κατά περιόδους να βιώνει.
Αν το ζητούμενο είναι να μεγαλώσουμε ισορροπημένα παιδιά που τους έχουμε ανοίξει το δρόμο για να πραγματώσουν το δυναμικό τους, η απάντηση βρίσκεται στην «καρδιά».