Η Μαρία Υφαντίδου συμμετέχει στην ομαδική έκθεση Ζωγραφικής και Φωτογραφίας, στο Βουλευτικό Ναυπλίου

Επιμέλεια έκθεσης: Marina Gonta, Ιστορικός Τέχνης, Διδάκτωρ Σορβόννης

Λίγα λόγια για το Βουλευτικό. Το κτίριο της Πρώτης Βουλής των Ελλήνων που στεγάστηκε στο τζαμί του Αγά Πασά, του πλουσιότερου Αγά του Ναυπλίου. Από τα λίγα κτίρια Τουρκικής Αρχιτεκτονικής κτίστηκε το 1730.
Στην περίοδο της Κατοχής (1940) χρησιμοποιήθηκε σαν φυλακή, σήμερα και μετα απο επισκευές αποτελεί Συνεδριακό Κέντρο.

16 έως 25 Απριλίου 2022

Ποια συναισθήματα εκχέουν για την παρουσίαση των δημιουργιών σας στην τριλογία της Ορέστειας μέσα στον υπέροχο, Ιστορικό αυτό χώρο της Πρώτης Βουλής των Ελλήνων; Είμαι βαθύτατα συγκινημένη που παρουσιάζονται τα έργα μου σ’ αυτό τον ιστορικό χώρο όπου έλαβαν χώρα σημαντικά γεγονότα της ιστορίας του Έθνους μας για την αφετηρία και την ιστορική πορεία της Νεότερης Ελλάδας και δίνεται ταυτόχρονα η ευκαιρία στους επισκέπτες της εικαστικής μας έκθεσης να γνωρίσουν το χώρο και να μάθουν την ιστορία του.

Με ποιο τραγικό πρόσωπο της Τριλογίας της Ορέστειας θα ταυτίζατε τον εαυτόν σας; Η τριλογία της Ορέστειας του Αισχύλου είναι ένα έργο  πολυσήμαντο. Οι άνθρωποι πολλές φορές παρασυρόμενοι από τα πάθη τους προβαίνουν σε ενέργειες που βλάπτουν τη ζωή τους αλλά και τη ζωή των συνανθρώπων τους με αποτέλεσμα ολέθριο. Θα ταυτιζόμουν με τα πρόσωπα που θα επεδίωκαν τη δικαιοσύνη μέσα από τη λογική και το σεβασμό του ανθρώπου χωρίς τα ποταπά αισθήματα του μίσους, της εκδίκηση της αντιζηλίας, που θα πάλευαν για την εξάλειψη της βίας σε οποιαδήποτε μορφή της μέσα στον κοινωνικό ιστό και την επικράτηση της Ειρήνης. 

Ποιο ήταν το έναυσμα για τη συμμετοχή σας στην έκθεση: Οδοιπορικό μέσα από τον κόσμο των παραμυθιών; Τα παραμύθια είναι για μένα ένα καταφύγιο από την σκληρή πραγματικότητα που ζούμε. Όλοι μας θα θέλαμε να ζούμε μέσα σ’ ένα παραμύθι με αίσιο τέλος “για να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα” όπως λέμε συνήθως στο τέλος της αφήγησης. Η πρόταση συμμετοχής μου ήταν ταυτόχρονα και μια πρόκληση για να γίνει πραγματικότητα ένα όνειρο μου που είναι η εικονογράφηση παραμυθιών. 

Πόσο σημαντικά είναι τα διδάγματα των διαχρονικών παραμυθιών σήμερα; Τα παραμύθια μας μεταφέρουν στην εποχή της αθωότητας των παιδικών μας χρόνων, όπου  υπάρχει αγάπη, φιλία, δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, ανιδιοτέλεια και τόσα άλλα γεγονός που καθιστά διαχρονική την αξία των παραμυθιών και στο διάβα της ζωής οφείλουμε να ενστερνιστούμε για να έχει νόημα η ζωή μας.

Bio: Η Μαρία Υφαντίδου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζεί και εργάζεται. Ασχολείται με την Ζωγραφική, την Αγιογραφία και την Εγκαυστική τεχνική, καθώς και με την Φωτογραφία. Εχει συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια και σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εχει φιλοτεχνήσει ποιητικές συλλογές στην Ελλάδα και την Κύπρο. Πρόσφατα συμμετείχε στην Biennale της Εθνικής Πινακοθήκης των Σκοπίων στο Osten, στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό  σε εικαστική έκθεση με θέμα «1821 μέχρι σήμερα», στο COV_ART PROJECT του Μουσείου Κοπελούζου με ζωγραφική μάσκας προστασίας την γκαλερί European Centre Athens of Art and Design με θέμα «Ηθοποιός σημαίνει Φώς». Και πρόσφατα  στην έκθεση ” Ο Μίτος της Αριάδνης”. Εργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές.

Σύντομο βιογραφικό. Ονομάζομαι Μαρίνα Γκόντα, κατάγομαι από την Ελλάδα, κατέχω Μεταπτυχιακό στη Γαλλική Λογοτεχνία και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Κατέχω επίσης πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξα Γαλλικά και Ιστορία της Τέχνης στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάω άπταιστα ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά. Έχω συνεργαστεί με αντιπροσωπεία του γαλλικού κοινοβουλίου στο πρόγραμμα: «Jachhere». Είμαι μέλος της UNESCO, του ICOMOS και επιστημονικός συνεργάτης του «Transformation», που στοχεύει στην προώθηση ευγενών συναισθημάτων που προκύπτουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερώσει o ΟΗΕ, την 23η Οκτωβρίου ως Ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχω επίσης συνεργαστεί με έναν αριθμό αναγνωρισμένων καλλιτεχνών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχω επιμεληθεί πολύ σημαντικές εκθέσεις όπως Osten Biennial σχεδίου Scopje και Bibart Biennale Internationale d’ Arte di Bari, καθώς και ηλεκτρονική έκθεση (λόγω Covid-19) στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο. Σε όλα τα παραπάνω οργάνωσα τη συμμετοχή έργων τέχνης που προάγουν τις Αξίες του Ελληνικού Πολιτισμού.

My name is Marina Gonta, coming from Greece, I hold a Master Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. I also hold a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. I taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. I speak fluent Greek, French and Italian. I have worked with a delegation from the French Parliament in the program: “Jachere”. I am a member of UNESCO, ICOMOS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish the U.N, October the 23rd as a Day of Respect to the fellow-being. I have also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and have edited very important exhibitions as Osten Biennial of drawing Scopje, and Bibart Biennale Internationale d’ Arte di Bari, also an e-exhibition (due Covid-19) in Japan during the Tokyo Olympic Games. In all the above I organized the participation of artworks that promote the Values of Greek Culture.