“Στα δικά μου έργα προσπαθώ να μεταδώσω το μήνυμα με την μετάλλαξη των χρωμάτων, της φόρμας, της προοπτικής, της αφαίρεσης, και άλλων στοιχείων”
Τι σας ώθησε να συμμετάσχετε στην συγκεκριμένη έκθεση; Με ώθησε το γενικό θέμα της έκθεσης “Χρώματα ουρανού και θάλασσας” Σαν φωτογράφος που είναι η ειδικότητά μου, έχω εκπαιδευτεί να διαβάζω το φως και το χρώμα. Το συγκεκριμένο θέμα είναι μια παλέτα χρωματικών εντάσεων, που μεταβάλετε κάθε στιγμή δίνοντας την ευκαιρία στους νευρώνες του μυαλού μας να μας ταξιδεύουν. Επίσης η ιδιαιτερότητα της τοποθεσίας της, στο πανέμορφο νησί της Μήλου, που τα τοπία της δημιουργούν απαράμιλλες εικόνες. Και μέσα σε αυτό το σκηνικό συνυπάρχει ο εκθεσιακός χώρος δεμένος αρμονικά με το νησιώτικο σκηνικό, βαμμένος στο λευκό χρώμα ενώ το μπλε, αυτό του ουρανού και της θάλασσας, κυριαρχεί για την είσοδο στο φως και στους ανθρώπους.
Τι σας ενώνει με τους άλλους εικαστικούς που θα βρεθείτε στην πανέμορφη Μηλο; Το γεγονός ότι έχουμε κοινό σημείο αναφοράς την Τέχνη, που μας εμπνέει στις αναζητήσεις μας και μας δίνει δύναμη για προσωπική έκφραση των συναισθημάτων μας. Αν και ο καθένας από εμάς έχει διαφορετική ειδικότητα, αυτό δεν στάθηκε τροχοπέδη στην ταυτόχρονη παρουσία μας.
Μέσα από τα έργα σας προσπαθείτε να περάσετε κάποια μηνύματα; Θα απαντήσω με την γνωστή έκφραση “Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις” σύμφωνα με παλιά Κινέζικη παροιμία. Μια φωτογραφία από μόνη της ή και σε συνδυασμό με τον τίτλο ή την λεζάντα μπορεί και κάποιες φορές το καταφέρνει, να τραβήξει την προσοχή. Άλλες φορές γιατί το θέμα αγγίζει τον ψυχισμό του αποδέκτη, άλλες γιατί η απεικόνιση του θέματος είναι διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει και άλλες γιατί η εικόνα έχει θέμα που αφορά όλους. Στα δικά μου έργα προσπαθώ να μεταδώσω το μήνυμα με την μετάλλαξη των χρωμάτων, της φόρμας, της προοπτικής, της αφαίρεσης, και άλλων στοιχείων.
Ποια είναι τα οφέλη την Εικαστικών Τεχνών στον άνθρωπο; Η τέχνη βοηθάει τον άνθρωπο να βλέπει με “ανοικτό μυαλό” πέρα από τα στερεότυπα της κοινωνίας και τον ωθεί να χρησιμοποιεί νέους τρόπους και ιδέες. Προκαλεί διέγερση συναισθημάτων τόσο στον δημιουργό όσο και στον αποδέκτη. Δίνει στον άνθρωπο την δυνατότητα της ελεύθερης δημιουργίας χωρίς προσκόλληση στην στεγνή πραγματικότητα. Μπορεί να εκφραστεί μέσω της φαντασίας του και της διαφορετικής οπτικής προσέγγισης, απελευθερώνοντας τον ψυχισμό του, με αποτέλεσμα να ομορφαίνει την ζωή του και να απαλύνει τα αδιέξοδα και τον ψυχικό πόνο.
Με ποια χρώματα θα ζωγραφίζατε την Ελλαδα; Η λέξη “Ελλάδα” είναι συνυφασμένη με το φως, τον καταγάλανο ουρανό, την γαλαζοπράσινη θάλασσα, στοιχεία που μεταλλάσσονται κάθε στιγμή. Σαν φωτογράφος θα απαντούσα ότι, όταν βιώνω τις διαφορετικές εναλλαγές των χρωμάτων που λούζουν την ατμόσφαιρα και ανάλογα την ψυχική μου διάθεση,- ωθούμε σε διαφορετικές χρωματικές επιλογές.
Με τι συναισθήματα εύχεστε να φύγει το κοινό που θα επισκεφθεί την έκθεση αυτή; Τα στοιχεία και οι χρωματικές εντάσεις που αποτυπώνονται στα έργα μου, προσπαθούν να προκαλέσουν μια εντύπωση στον θεατή που καλείται μέσα από ένα ταξίδι εξερεύνησης, να εστιάσει κάθε πτυχή του μυστικού σημείου της εικόνας και να του χαρίσουν ωραία συναισθήματα.
Bio: Η Πολυχρονιάδου Μαρία σπούδασε Art Foundation και Φωτογραφία και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διαδραστικά Πολυμέσα του Πανεπιστήμιο Westminster, Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει συνεργαστεί με διαφημιστικές εταιρείες και περιοδικά ως καλλιτεχνική διευθύντρια φωτογραφίας. Επιμελείται επίσης καλλιτεχνικά άλμπουμ φωτογραφιών και πολλές εφαρμογές πολυμέσων. Μέχρι τη συνταξιοδότησή της ήταν Καθηγήτρια του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Αθήνα, Ελλάδα. Έχει συμμετοχές τόσο σε ατομικές όσο και σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και έχει βραβευτεί από την Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία (Ε.Φ.Ε.) στη «Δημιουργική φωτογραφία»
Στα έργα της προσπαθεί να εκφράσει μια εσωτερική ανάγκη απόδρασης, μέσα από ένα δημιουργικό ταξίδι, εξερευνώντας το φως και τη σκιά, το χρώμα και την ένταση, την υφή, τη φόρμα, την επανάληψη σχημάτων και αντιθέσεων διαφόρων ειδών, που όταν συνδέονται δημιουργούν τη διαφορετικότητα. Ο θεατής καλείται μέσα από ένα ταξίδι εξερεύνησης, να εστιάσει κάθε πτυχή του μυστικού σημείου της εικόνας.