Η Μαρία Ζιάκα συμμετέχει στη διαδικτυακή ομαδική έκθεση εικαστικών τεχνών με θέμα “ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ” και τίτλο “Θα τα πω όλα στο Θεό!”

KINDER IN GEFAHR” Ich werde alles zu Gott sagen!
Ομαδική Διαδικτυακή Έκθεση Εικαστικών Τεχνών μέσω της “Konsfarm Art Gallery” bei Konstantina Farmaki στην Αυστρία.

https://www.facebook.com/konsfarmartgallerybeikonstantinafarmaki

https://www.facebook.com/konsfarmartatelier

«Έχε τον νού σου στο παιδί! Γιατί αν γλιτώσει το παιδί… Υπάρχει Ελπίδα!!!»

Η διαδικτυακή ομαδική έκθεση εικαστικών τεχνών με θέμα “ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ” και τίτλο “Θα τα πω όλα στον Θεό!” η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος, σκοπό έχει μέσω της εικόνας ν’ αφυπνίσει συνειδήσεις! Γιατί η εικόνα είναι ένας τρόπος αφύπνισης, συγκινεί τους ανθρώπους, τους οδηγεί σε πράξεις αλληλεγγύης – ακόμη και στην πολιτική.
Σ’ αυτή μας την προσπάθεια 31 εικαστικοί καλλιτέχνες ενώνουν τις φωνές τους μέσω της τέχνης τους, με όλες τις οργανώσεις και τους φορείς (δημόσιους και ιδιωτικούς) του κόσμου που αγωνίζονται για την προστασία και υποστήριξη των παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο, παρουσιάζοντας έργα που καταδεικνύουν την κακοποίηση και εκμετάλλευση των παιδιών μέσα από αυτή την διαδικτυακή διαδραστική έκθεση που παρουσιάζει η “Konsfarm Art Gallery” bei Konstantina Farmaki στην Αυστρία. Η έκθεση σήμερα 19 Μαρτίου 2022 παρουσιάζει τα έργα και την προσωπικότητα της εικαστικού δημιουργού ΜΑΡΙΑΣ ΖΙΑΚΑ.

Διοργάνωση, επιμέλεια, παρουσίαση: Κωνσταντίνα Φαρμάκη Ιστορικός και Κριτικός Τέχνης/Εικαστικός Πολιτιστική Ακόλουθος Αυστρίας για τον Όμιλο UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος,
Συντονίστρια Αυστρίας για την Παγκόσμια Οργάνωση WRITERS CAPITAL FOUNDATION και Μέλος του Γραφείου Πολιτιστικής Δικτύωσης της Κάτω Αυστρίας KULTUR VERNETZUNG NÖ

ΜΑΡΙΑ ΖΙΑΚΑ
Η αυτοδίδακτη ζωγράφος Μαρία Ζιάκα, η δραστήρια για πολλά έτη πρόεδρος του συλλόγου τρικαλινών ζωγράφων, πειραματίστηκε αρκετά με τα υλικά και τις τεχνικές μέχρι να καταλήξει στην χρήση των ακρυλικών χρωμάτων σε καμβάδες, χαρτόνια, ξύλα και MDF. Όντας ανθρωποκεντρική ζωγράφος ως επί το πλείστον η θεματολογία των έργων της περιστρέφεται γύρω από τον άνθρωπο. Αποδίδει τις μορφές της ελεύθερα χωρίς να την ενδιαφέρει η πιστή απόδοση, με απλωτές πινελιές άλλοτε έντονες και άλλοτε “ήσυχες”. Τα μπλε, τα κόκκινα, οι ώχρες και οι γήινες αποχρώσεις είναι τα χρώματα που δεσπόζουν στα έργα της. Οριοθετεί τις μορφές της με περιγράμματα σε μία προσπάθεια διαχωρισμού των χρωμάτων με γραμμές σε πιο σκούρες αποχρώσεις. Απτό παράδειγμα της τεχνοτροπίας της, το πορτρέτο του γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά. Η ζωγράφος τελειοποιεί την τεχνική της λήψης και όχι της απόδοσης, τίποτε στην ζωγραφική της δεν είναι επινόηση, όλα είναι αναζήτηση. Χτίζει την εικόνα δημιουργώντας όγκους και μεγέθη με το χρώμα. Η Μαρία Ζιάκα προχωρά σε μία λεπτομερειακή απομίμηση των φυσικών πραγμάτων όχι απλά για να τα απεικονίσει αλλά για να ζήσει με αυτά σε στενή επικοινωνία. Έτσι ενώ από την μία αποδίδει λεπτομέρειες με μεγάλη φροντίδα, από την άλλη δεν υπάρχει η ικανοποίηση της παρατήρησης. Η καλλιτέχνις απελευθερώνεται από την σκλαβιά της μίμησης βάζοντας την προσωπική της σφραγίδα στα έργα της.
Συμμετέχει στην ομαδική διαδικτυακή έκθεση με θέμα “ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ” και τίτλο Θα τα πώ όλα στον Θεό! που παρουσιάζεται από την “Konsfarm Art Gallery ” bei Konstantina Farmaki με 2 έργα Ζωγραφικής.

Κωνσταντίνα Φαρμάκη Ιστορικός και Κριτικός Τέχνης/Εικαστικός

4 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΖΙΑΚΑ

Ποιος ήταν ο λόγος που ασχοληθήκατε με τη ζωγραφική; Ασχολούμαι με τη ζωγραφική από την παιδική μου ηλικία από εσωτερική ανάγκη. Κατά καιρούς, ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής και τις όποιες υποχρεώσεις, αυτή η ενασχόληση ήταν πότε έντονη (περίοδος σπουδών και συνταξιοδότησης) και πότε σε δεύτερο επίπεδο.

Η έμπνευση, το ταλέντο ή η σκληρή δουλειά κάνουν ένα καλλιτέχνη επιτυχημένο; Νομίζω ότι το ταλέντο και η έμπνευση είναι το κίνητρο, η δουλειά όμως είναι απαραίτητη για να υλοποιηθεί η έμπνευση και να βρει ο καλλιτέχνης το δρόμο και τον τρόπο που θα ικανοποιήσει τους προσωπικούς του στόχους. Η επιτυχία, επομένως, είναι σαφώς συνδυασμός αυτών των παραγόντων και πολλών άλλων ακόμη (εξωγενών), αν θέλουμε να μιλήσουμε και για αναγνώριση.

Πιστεύετε ότι τα έργα πρέπει να μεταφέρουν μηνύματα; Το έργο που προκύπτει από ένα γνήσιο αίσθημα επικοινωνεί, λέει κάτι και σε κάποιους άλλους. Δεν πιστεύω στα εγκεφαλικά έργα, στη σκοπιμότητα στη στόχευση, δεν πιστεύω ότι λειτουργεί, είναι σαν επιβολή και δημιουργεί αντίδραση, κλείσιμο.

Ποια η γνώμη σας για τις τέχνες στην χώρα σας; Έχουν την αναγνώριση που τους αξίζει; Μεγάλο ζήτημα που έχει να κάνει με την καλλιέργεια και την Παράδοση. Στη χώρα μας γεννήθηκαν και άκμασαν στο μεγαλύτερο βαθμό οι καλές τέχνες. Από την αρχαιότητα μέχρι το Βυζάντιο και τη λαϊκή τέχνη των νεωτέρων χρόνων έχουμε έργα αξιοθαύμαστα, μια πορεία, μια εξέλιξη με χαρακτήρα και διάχυση ως τα “κατώτερα” στρώματα της κοινωνίας. Η καλαισθησία και η υψηλή αισθητική από την αρχιτεκτονική των κτισμάτων, την διακόσμηση, την κεραμική, την οικοτεχνία, από τα μεγαλύτερα ως τα μικρότερα και ευτελή αντικείμενα είναι αριστουργήματα. Στη δική μας εποχή θεωρήθηκε υψηλή τέχνη αυτή που δημιουργεί έργα που χρειάζονται μετάφραση. Χρειάζεται ειδικός για να μεσολαβήσει και να πει στον θεατή τί πρέπει να δει η να αισθανθεί. Απαξιώνεται η παράδοση, η δική μας τεχνοτροπία και σχέση με την τέχνη, σπάει η συνέχεια και ο χώρος της Τέχνης δημιουργεί μια αμηχανία στον κόσμο, δημιουργεί μια αίσθηση ελιτισμού, κλειστού κυκλώματος, που αποξενώνει. Κι όσο για την καλλιέργεια, απλά δεν ασχολείται κανείς.

Bio: Μαρία Ζιάκα

Γεννήθηκε στα Κούρεντα Ιωαννίνων το 1951. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή Ιωαννίνων και υπηρέτησε τη δημόσια Εκπαίδευση ως Καθηγήτρια Φιλόλογος από το 1979 μέχρι 2011. Ζει στα Τρίκαλα από το 1988.Είναι παντρεμένη και έχει τέσσερα παιδιά και ένα εγγονάκι.
Στη ζωγραφική είναι αυτοδίδακτη και ασχολείται ερασιτεχνικά. Πειραματίζεται και έχει χρησιμοποιήσει κατά καιρούς όλες τις τεχνικές, λάδι, παστέλ, μολύβια κ.ά. ωστόσο τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιεί κατ’ εξοχήν ακρυλικά χρώματα σε καμβά, χαρτόνι, ξύλο και MDF.
Το έργο της έχει πλούσια θεματολογία με έμφαση στην ανθρώπινη μορφή.
Πρωτότυπες δημιουργίες, αλλά και προσωπογραφίες, αγιογραφίες και σκηνές από τη ζωή στο παρελθόν (από παλιές φωτογραφίες), αγαπημένα τοπία κ.ά.
Είναι μέλος του Συλλόγου Τρικαλινών Ζωγράφων και διετέλεσε Πρόεδρός του από το 2012 μέχρι το 2021.
Έκανε μία ατομική έκθεση το 2012 στα Τρίκαλα.
Συμμετείχε σε τρεις ομαδικές εκθέσεις από το 1972 μέχρι το 1989 και σε πάνω από σαράντα, από το 2010 μέχρι σήμερα, του Συλλόγου και άλλων καλλιτεχνικών ομάδων (ARΤWΑΥ, TEXNOΣΦΑΙΡΑ κ.ά.) σε Ιωάννινα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα, Βόλο, Αθήνα, Πάρο, Τήνο, στη γενέτειρά της και τη Ζίτσα Ιωαννίνων.
Έχει προσφέρει πολλά έργα της στο «Χαμόγελο του παιδιού», την «Κιβωτό του κόσμου», τη «ΦΛΟΓΑ», σε BAZAR της ομάδας «Ζωγράφοι σε δράση για τα παιδιά», σε Σχολεία των Τρικάλων, στο Λαογραφικό Μουσείο Ζίτσης και στο «Μουσείο Ελληνικής Παιδείας» της Καλαμπάκας.
Έργο της έγινε εξώφυλλο σε βιβλίο των εκδόσεων «ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ» (Α. Καραμπελιά «Γνωριμία με το Λύκο» Αθήνα 2014) και άλλα παρουσιάστηκαν στη νέα έκδοση της «Φιλολογικής Πρωτοχρονιάς» (τ. 2020 και 2021), στο λεύκωμα «50 Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί Δημιουργοί» (“ARTWAY” Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ 2018) και στο Περιοδικό «ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ ο Θεσσαλός» (τεύχος 58/2017)

Διατηρεί Ιστολόγιο, όπου παρουσιάζει τη δουλειά της: http://www.zografikikaialla.blogspot.gr

Έργα της προβάλλονται στον Ιστότοπο: http://www.alesarte.com/ziaka maria.php

Στο λογαριαμό της στο facebook: https://www.facebook.com/ziakama/photos_albums
Στοιχεία επικοινωνίας
Ηλ. ταχυδρομείο: [email protected]

Εγκαίνια: 05 Μαρτίου 2022 ώρα 16:00 Διάρκεια έκθεσης: από 05.03. – 20.03.2022
Ώρες επισκέψεων:
καθημερινά και καθ’ όλο το 24ωρο
Χορηγός επικοινωνίας
http://polismagazino.gr