Επιμέλεια έκθεσης: Marina Gonta, Ιστορικός Τέχνης, Διδάκτωρ Σορβόννης
Λίγα λόγια για το Βουλευτικό. Το κτίριο της Πρώτης Βουλής των Ελλήνων που στεγάστηκε στο τζαμί του Αγά Πασά, του πλουσιότερου Αγά του Ναυπλίου. Από τα λίγα κτίρια Τουρκικής Αρχιτεκτονικής κτίστηκε το 1730.
Στην περίοδο της Κατοχής (1940) χρησιμοποιήθηκε σαν φυλακή, σήμερα και μετα απο επισκευές αποτελεί Συνεδριακό Κέντρο.
Ποιο ήταν το έναυσμα για τη συμμετοχή σας στην έκθεση: Οδοιπορικό μέσα από τον κόσμο των παραμυθιών; Ακαταμάχητη η δημιουργική πρόκληση γι’ αυτή την συμμετοχή εξαιτίας της πολυετούς διαδρομής στο χώρο της εκπαίδευσης, της τέχνης αλλά και της εικονογράφησης παιδικών παραμυθιών. Η εικαστική προσέγγιση του «Οδοιπορικού στον κόσμο των παραμυθιών» προσδοκά σε μία νέα οπτική. Η χρήση αρχαίων τεχνικών, όπως της εγκαυστικής και των ένθετων μεταλλικών φύλλων, είναι το σημείο της εικαστικής συνάντησης της αίγλης του παρελθόντος με τη σύγχρονη απλότητα στην απόδοση και την ονειρικότητα των χρωματισμών. Έτσι, το κάθε έργο προσφέρεται προσωπικό, μοναδικό και ανεπανάληπτο. Οι μορφές αυτές, από το μακρινό κόσμο των παραμυθιών, απευθύνουν ένα προσωπικό οπτικό κάλεσμα στο θεατή. Στοχεύοντας στο συναίσθημα, αποφεύγουν παράλληλα να προσδιορίσουν και να καθοδηγήσουν την ατομική οπτική και φαντασία. Η εικαστική τους απόδοση αποτελεί ερέθισμα για μία προσωπική προσέγγιση.
Πόσο σημαντικά είναι τα διδάγματα των διαχρονικών παραμυθιών σήμερα; Αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής εμπειρίας, ο κόσμος των παραμυθιών συνέβαλε στη διατήρηση της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας. Ανέκαθεν, κατάφερνε να παρηγορεί («παραμυθία»=παρηγοριά), να δίδει θάρρος, να παροτρύνει, να συμβουλεύει, να υποστηρίζει. Μπορεί επίσης να νοηματοδοτεί και να τροφοδοτεί τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου μέσα από το ίδιο το απόσταγμα της ανθρώπινης σοφίας ανά τους αιώνες. Στις μέρες μας, ο ρόλος τους, στην ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, είναι ουσιαστικά και κυριολεκτικά ψυχαγωγικός. Δελεάζοντας την ψυχή, την προσκαλεί σε μία εσωτερική, προσωπική απόδραση. Εμβαθύνοντας, καταφέρνει να την αναπαύει αλλά και να την οδηγεί στην εμπειρία και στη γνώση πέραν του απτού, υλικού κόσμου.
Bio: Τα πολυάριθμα ταξίδια, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο και η επαγγελματική εμπειρία εμπλουτίζουν το καλλιτεχνικό της έργο. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Διακρίσεις: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ– Εθνική Καλλιτεχνική Ομάδα (Tόκιο, Ιαπωνία, 2020/21) Biennale of Drawing Osten (2020)- Διάκριση Εθνικής Εκπροσώπησης Ευρωπαϊκή Εταιρεία Επιστημόνων Καλλιτεχνών και Συγγραφέων – Βραβείο (Αθήνα, 2011), Παρνασσός – Βραβείο Γλυπτικής (Αθήνα, 2005).
Εικονογραφήσεις – Πρόσφατη παρουσία: Παιδικά: “Ador the Giant” (CA, USA, 2020-21), Εξώφυλλα CD, κ.α. «200 Χρόνια Ανεξάρτητο Ελληνικό Κράτος: Παπαφλέσσας», Χάλκινη προτομή (Ελλάδα, 2021) Biennale Internazionale d’ Arte, (Ιταλία, 2021) “Rites of Passage” – Balkan Art Festival Contemporary (Ελλάδα-Ρουμανία-Σουηδία, 2021/22).
Σύντομο βιογραφικό. Ονομάζομαι Μαρίνα Γκόντα, κατάγομαι από την Ελλάδα, κατέχω Μεταπτυχιακό στη Γαλλική Λογοτεχνία και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Κατέχω επίσης πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξα Γαλλικά και Ιστορία της Τέχνης στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάω άπταιστα ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά. Έχω συνεργαστεί με αντιπροσωπεία του γαλλικού κοινοβουλίου στο πρόγραμμα: «Jachhere». Είμαι μέλος της UNESCO, του ICOMOS και επιστημονικός συνεργάτης του «Transformation», που στοχεύει στην προώθηση ευγενών συναισθημάτων που προκύπτουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερώσει o ΟΗΕ, την 23η Οκτωβρίου ως Ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχω επίσης συνεργαστεί με έναν αριθμό αναγνωρισμένων καλλιτεχνών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχω επιμεληθεί πολύ σημαντικές εκθέσεις όπως Osten Biennial σχεδίου Scopje και Bibart Biennale Internationale d’ Arte di Bari, καθώς και ηλεκτρονική έκθεση (λόγω Covid-19) στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο. Σε όλα τα παραπάνω οργάνωσα τη συμμετοχή έργων τέχνης που προάγουν τις Αξίες του Ελληνικού Πολιτισμού.
My name is Marina Gonta, coming from Greece, I hold a Master Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. I also hold a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. I taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. I speak fluent Greek, French and Italian. I have worked with a delegation from the French Parliament in the program: “Jachere”. I am a member of UNESCO, ICOMOS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish the U.N, October the 23rd as a Day of Respect to the fellow-being. I have also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and have edited very important exhibitions as Osten Biennial of drawing Scopje, and Bibart Biennale Internationale d’ Arte di Bari, also an e-exhibition (due Covid-19) in Japan during the Tokyo Olympic Games. In all the above I organized the participation of artworks that promote the Values of Greek Culture.