Επιμέλεια έκθεσης: Marina Gonta, Ιστορικός Τέχνης, Διδάκτωρ Σορβόννης
Λίγα λόγια για το Βουλευτικό. Το κτίριο της Πρώτης Βουλής των Ελλήνων που στεγάστηκε στο τζαμί του Αγά Πασά, του πλουσιότερου Αγά του Ναυπλίου. Από τα λίγα κτίρια Τουρκικής Αρχιτεκτονικής κτίστηκε το 1730.
Στην περίοδο της Κατοχής (1940) χρησιμοποιήθηκε σαν φυλακή, σήμερα και μετα απο επισκευές αποτελεί Συνεδριακό Κέντρο.
Ποιο ήταν το έναυσμα για τη συμμετοχή σας στην έκθεση: Οδοιπορικό μέσα από τον κόσμο των παραμυθιών; «Τα παραμύθια είναι περισσότερο από αληθινά. Όχι επειδή μας λένε ότι υπάρχουν δράκοι, αλλά επειδή μας λένε ότι οι δράκοι μπορούν να ηττηθούν», Neil Gaiman, Βρετανός συγγραφέας. Από πολύ μικρή έβρισκα μεγάλο ενδιαφέρον στα παραμυθια διότι προσεγγίζουν την κατάσταση με έναν τρόπο κάπως ακίνδυνο και ταυτόχρονα μαγικό, όπου σου δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσεις τον εαυτό σου και να αντιμετωπίσεις τους φόβους σου οι οποίοι όπως συνειδητοποιείς μεγαλώνοντας αφορούν όλους τους ανθρώπους.
Πόσο σημαντικά είναι τα διδάγματα των διαχρονικών παραμυθιών σήμερα; Τα παραμυθια είναι ό,τι πιο σημαντικό για να αντιληφθείς τον εαυτό σου. Αυτό είναι που τα κάνει τόσο σημαντικά αναγνώσματα. Είναι όπως θα λέγαμε ο «εξομοιωτής του πραγματικού μέσα από το κόσμο της φαντασίας». Με αυτά επιτυγχάνεις την επίλυση των εσωτερικών συναισθηματικών σου συγκρούσεων και αντιμετωπίζεις τους φόβους σου με έναν τρόπο ακίνδυνο καθώς δεν έχεις το κόστος και τις συνέπειες που θα είχες στην πραγματική ζωή. Μεταφέρεις με κάποιο τρόπο για την κατανόησή τους, τις δικές σου εμπειρίες και βιώνεις μέσα απ’ αυτά τα πάθη του ήρωα του παραμυθιού με αποτέλεσμα την κατανόησή του συναισθηματικού κόσμου του ήρωα και ταυτόχρονα του δικού σου. Είναι ένα πεδίο διαχείρισης της πραγματικότητας με έναν φυσικό κι όχι βίαιο τρόπο. Αυτό που τα κάνει διαχρονικά είναι οι φόβοι όπως ο φόβος της εγκατάλειψης, της απόρριψης, της αποδοχής και τα συναισθήματα που διαπραγματεύονται οπού και είναι κοινά για όλους τους λαούς και σε όλες τις εποχές. Δεν είναι τυχαίο που συναντάμε παρόμοιες ιστορίες σε πολλά παραδοσιακά παραμύθια πολλών λαών.
Βιογραφικό: Η Ελένη Τσιλιλή γεννήθηκε στα Τρίκαλα, όπου ζει και εργάζεται ως εκπαιδευτικός εικαστικών μαθήματων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2009) με καθηγητές τον τρικαλινό κ. Ηλία Κοτσίρα (χαράκτης) καθώς επίσης τον κ. Γιώργο Σκυλογιάννη ( ζωγράφος ) και τον κ. Κυριακό Μορταράκο (ζωγράφος). Έχει πάρει μέρος στην μπιενάλε στο Bari της Ιταλίας 2021 Bibart Biennale Internazionale d’arte και στην μπιενάλε των Σκοπίων Osten Biennal of Drawing στα Σκόπια 2020 όπου βραβεύτηκε όπως κ ολόκληρη η ελληνική συμμετοχή.
Επιπλέον συμμετέχει στο project τέχνης του Copelouzos Family Art Museum που έχει τίτλο «COV-ART PROJECT». Σκίτσο της επίσης έχει βραβευτεί στον 5ο πανελλήνιο διαγωνισμό στα Καλάβρυτα, 2017. Μερικά από τα έργα της εκτίθενται στη μόνιμη συλλογή του Ολυμπιακού Αθλητικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, καθώς και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές. Τέλος έχει κάνει την εικονογράφηση για το παιδικό βιβλίο με τίτλο “Ο Τρίτων της Αλοννήσου” του Γεωργίου Τσουρλή.
Σύντομο βιογραφικό. Ονομάζομαι Μαρίνα Γκόντα, κατάγομαι από την Ελλάδα, κατέχω Μεταπτυχιακό στη Γαλλική Λογοτεχνία και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Κατέχω επίσης πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξα Γαλλικά και Ιστορία της Τέχνης στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάω άπταιστα ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά. Έχω συνεργαστεί με αντιπροσωπεία του γαλλικού κοινοβουλίου στο πρόγραμμα: «Jachhere». Είμαι μέλος της UNESCO, του ICOMOS και επιστημονικός συνεργάτης του «Transformation», που στοχεύει στην προώθηση ευγενών συναισθημάτων που προκύπτουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερώσει o ΟΗΕ, την 23η Οκτωβρίου ως Ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχω επίσης συνεργαστεί με έναν αριθμό αναγνωρισμένων καλλιτεχνών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχω επιμεληθεί πολύ σημαντικές εκθέσεις όπως Osten Biennial σχεδίου Scopje και Bibart Biennale Internationale d’ Arte di Bari, καθώς και ηλεκτρονική έκθεση (λόγω Covid-19) στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο. Σε όλα τα παραπάνω οργάνωσα τη συμμετοχή έργων τέχνης που προάγουν τις Αξίες του Ελληνικού Πολιτισμού.
My name is Marina Gonta, coming from Greece, I hold a Master Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. I also hold a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. I taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. I speak fluent Greek, French and Italian. I have worked with a delegation from the French Parliament in the program: “Jachere”. I am a member of UNESCO, ICOMOS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish the U.N, October the 23rd as a Day of Respect to the fellow-being. I have also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and have edited very important exhibitions as Osten Biennial of drawing Scopje, and Bibart Biennale Internationale d’ Arte di Bari, also an e-exhibition (due Covid-19) in Japan during the Tokyo Olympic Games. In all the above I organized the participation of artworks that promote the Values of Greek Culture.