Το Chicago Athenoeum Museum for Architecture and Design και το European Centre for Architecture, Art Design and Urban Studios σε συνεργασία με την επιμελήτρια Μαρίνα Γκόντα Ιστορικό Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33 παρουσιάζουν την εικαστική έκθεση με τίτλο «Ο μίτος της Αριάδνης» και σας προσκαλούν να την επισκεφτείτε.
Στην έκθεση αναφέρει η Μαρίνα Γκόντα, επιμελήτρια της έκθεσης: «Παρουσιάζεται μια ομάδα Εικαστικών που εκφράζουν, συνομιλούν, αποδίδουν στη χρωματική παλέτα τους, στοχεύοντας στην αναπαράσταση ενός μεγάλου μέρους του μυστηρίου της ύπαρξής μας, της ζωής.
Από την Αριάδνη του άλλοτε, στη γυναίκα της σύγχρονης εποχής που μάχεται, προσπαθεί να βρει ένα φως στο τούνελ, να βοηθήσει τους αγαπημένους της και τον ίδιο τον εαυτό. Οπλισμένη με αποφασιστικότητα απομακρύνει κάθε κίνδυνο και πτώση σε έναν αγώνα δρόμου που άλλοτε είναι μακρύς, δύσκολος, βασανιστικός και ενίοτε γεμάτος τέρψεις, χαρές, επιτυχίες και εκπλήξεις. Παγιδευόμαστε και γινόμαστε έρμαια των υλιστικών απολαύσεων και διεισδύουμε όλο και βαθύτερα σε έναν ατέρμονα Λαβύρινθο με αποτέλεσμα να χρειάζεται θάρρος, σθένος και μεγαλείο ψυχής ώστε να αντιμετωπισθεί ο Σύγχρονος Μινώταυρος.
Περιπλανιόμαστε και τριγυρνάμε σε γνώριμα και οικεία μέρη, στις γειτονιές μας και στα αγαπημένα μας σοκάκια με αγαλλίαση ψυχής και γαλήνης απομακρύνοντας φοβίες και ανασφάλειες. Η Αριάδνη, ο Μίτος, η Ιέρεια οι τελετές για την άφιξη, η υποδοχή κάθε εποχής δεν ήταν μύθος. Είναι η ιστορία που μας ακολουθεί στην σύγχρονη εποχή μας και σε ένα κόσμο σε πλήρη κίνηση και ως επί το πλείστον με επιφανειακές ανησυχίες.
Μέσα από την έκθεση ο θεατής ξετυλίγει το Μίτο του δικού του μονοπατιού, το δικό του κουβάρι που θα τον οδηγήσει σε ένα άπλετο φως, στην ίδια του την ύπαρξη και στις ουσιαστικές απολαύσεις της ζωής.
Η ευρηματικότητα, η Τέχνη και ο πολιτισμός μας βοηθούν να βρούμε αυτή την έξοδο από τον Λαβύρινθο και να ανακαλύψουμε της δικιά μας Αριάδνη του αέναου Μίτου».
Σύμφωνα με την συγγραφέα Αριάδνη Γερούκη: Υπάρχει πάντα ένας άλλος τρόπος να ζούμε όχι στον αφρό των ημερών αλλά στο βάθος της ύπαρξης εκεί που τα νερά είναι πάντα ήσυχα.
Ποιο ήταν το έναυσμα για την συμμετοχή σας στην έκθεση με θέμα ο “Μίτος της Αριάδνης”; Καταρχάς θα ήθελα να ευχαριστήσω το POLISMAGAZINO.GR για τη φιλοξενία καθώς επίσης και την κα. Μαρίνα Γκόντα για την πρόσκληση που μου έκανε να συμμετάσχω στην έκθεση. Το έναυσμα για την συμμετοχή μου ήταν φυσικά η θεματική την οποία και βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα. Ο μίτος της Αριάδνης έχει ιδιαίτερα βαθιά νοήματα για την κατανόηση της ύπαρξης μας.
Ποια είναι η ουσιαστική και αλληγορική εξήγηση του Μίτου της Αριάδνης στη σύγχρονη εποχή; Ο μίτος της Αριάδνης στην πραγματικότητα είναι η ίδια μας η ζωή, οι εμπειρίες και τα βιώματα μας, τα οποία καλούμαστε να τα βάλουμε σε μία σειρά ώστε να οδηγηθούμε κάπου στην διάρκεια της ζωής μας. Όλοι μας διαθέτουμε την ικανότητα να βγούμε από το λαβύρινθο, το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να το αποφασίσουμε και να έχουμε φυσικά ένα καλό οδηγό, όπως, στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το κουβάρι. Στην πορεία της ζωής μας σημασία έχει το πώς θα χειριστούμε τα βιώματα μας και τα συναισθήματά μας.
Ποιο είναι το απόγειο της μελλοντικής στόχευσης των δημιουργιών σας; Να συνεχίσει να υπάρχει ο λόγος να ζωγραφίσω. Να μην χαθεί η επιθυμία αυτή.
Πιστεύετε ότι η Δυναμική του σύγχρονου ρεύματος των Ελλήνων καλλιτεχνών θα αφήσει και αυτή το στίγμα της; Πιστεύω ότι τίποτα δεν χάνεται και οποιαδήποτε ενέργεια γίνει, κάποια στιγμή, κάπως, κάπου την βρίσκουμε μπροστά μας. Τα δύσκολα τεκταινόμενα της εποχής που διανύουμε σίγουρα αποτυπώνονται στα έργα των σύγχρονων δημιουργών και αυτό έχει ένα βαθμό επιρροής στη συνείδηση του κοινού. Το πόσο μεγάλη είναι αυτή η επιρροή θα φανεί στο μέλλον.
Βιογραφικό
Η Ελένη Τσιλιλή γεννήθηκε στα Τρίκαλα, όπου ζει και εργάζεται ως εκπαιδευτικός εικαστικών μαθήματων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2009) με καθηγητές τον τρικαλινό κ. Ηλία Κοτσίρα (χαράκτης) καθώς επίσης τον κ. Γιώργο Σκυλογιάννη ( ζωγράφος ) και τον κ. Κυριακό Μορταράκο (ζωγράφος).
Έχει πάρει μέρος στην μπιενάλε στο Bari της Ιταλίας 2021 Bibart Biennale Internazionale d’arte και στην μπιενάλε των Σκοπίων Osten Biennal of Drawing στα Σκόπια 2020 όπου βραβεύτηκε όπως κ ολόκληρη η ελληνική συμμετοχή. Επιπλέον συμμετέχει στο project τέχνης του Copelouzos Family Art Museum που έχει τίτλο «COV-ART PROJECT». Σκίτσο της επίσης έχει βραβευτεί στον 5ο πανελλήνιο διαγωνισμό στα Καλάβρυτα, 2017. Μερικά από τα έργα της εκτίθενται στη μόνιμη συλλογή του Ολυμπιακού Αθλητικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, καθώς και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές. Τέλος έχει κάνει την εικονογράφηση για το παιδικό βιβλίο με τίτλο “Ο Τρίτων της Αλοννήσου” του Γεωργίου Τσουρλή.
Σύντομο bio: Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Είναι Πτυχιούχος Γαλλικής Φιλολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Διαθέτει πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξε την γαλλική γλώσσα και την Ιστορία της Τέχνης στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάει γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά και λίγα γερμανικά και αγγλικά. Συνεργάστηκε με αντιπροσωπεία της Γαλλικής Ευρωβουλής στο πρόγραμμα: “jachere”. Είναι μέλος της UNESCO, του ICOMOS, των Ελληνικών Γραμμάτων και επιστημονικός συνεργάτης της “Μεταμόρφωσης” που έχει ως σκοπό να αναδείξει τα ευγενή συναισθήματα που πηγάζουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερωθεί η 23 Οκτωβρίου, ως ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχει επίσης συνεργαστεί με πλήθος αναγνωρισμένων Εικαστικών σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει επιμεληθεί πολύ σημαντικών εκθέσεων με έργα που προάγουν τις Ελληνικές Αξίες του Πολιτισμού μας. She was born and raised in Ioannina.
She holds a Masters Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. She holds a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. She taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. She speaks French, Italian, Spanish and a little German and English. She has worked with a delegation from the French Parliament in the program: “jachere”. She is a member of UNESCO, ICOMOS, GREEK LETTERS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish October 23 as a Day of Respect to the fellow-being. She has also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and has edited very important exhibitions with works of art that promote the Greek Values of our Culture.
Εικαστικοί: Ολίβια Αφιόνη, Ζάνα Βόσσου, Ελένη Γάτσιου, Ευαγγελία Γιαννακούλη, Εύα Γεράκη, Ελένη Δημοπούλου, Άντζελα Ευθυμιάδη, Βασιλική Ηλιακοπούλου, Ανδριάνα Θεοδωροπούλου, Helen-Mudie Ιωαννίδου, Βασίλης Καβουρίδης, Ιωάννα Καρδιακού, Ιωάννης Καραλιάς, Ελένη Καρνέζη, Αρετή Κλουτσινιώτη, Χρήστος Κονταρούδης, Μίνα Κορδαλή, Χάρης Κοντοσφύρης, Μαρίνα Κωστάκη, Θάνος Λιάκος, Γιώργος Λένης, Τζίνα Μάρκου, Ισμήνη Μίχα, Κατερίνα Μπεκιάρη, Μάτα Μπίγαλη, Αλέξανδρος Μουστάκας, Μαρία- Δήμητρα Μουρτζίνη, Ζωή Νικητάκη, Λουκία Ορφανού, Σταύρος Παναγιωτάκης, Νίκος Παύλου, Λουκιάνα Παπαδοπούλου, Ιώ Παππά, Γεωργία Παράσχη, Νίκος Παύλου, Κατερίνα Ριμπατσιού, Ματίνα Σιώκη, Κατερίνα Σταθάτου, Αντιγόνη Τζιόρα, Άννα Τσιβάρδη, Ελένη Τσιλιλή, Μαρία Υφαντίδου, Φωτεινή Ρέβη, Κωνσταντίνα Φαρμάκη, Σοφία Φουντουλάκη, Μιχαήλ Φαλκώνης, Γιώργος Χουντάλας, Peter Adriew, Zacharoula Bongard, Efie Funk, Bety Krnanska, Gilda Frumkin, Peter Shevchenko, Roksalana Tohotchieva-Politis, Terzani Daniel Verstraete, Ιωάννα Καρδιακου