Τι σας έκανε να πατήσετε «στα χνάρια του φθινοπώρου» και να συμμετέχετε στην εικαστική έκθεση στην Μήλο; Ήταν ένα κάλεσμα του Πέτρου Μάλλη μέσω της ζωγραφικής να δημιουργήσουμε έργα τέχνης και να ταξιδέψουμε στο φθινόπωρο απολαμβάνοντας τα ομορφότερα μονοπάτια της χώρας μας μέσω της τέχνης.
Μιληστε μας για την συνεργασία σας με τον Πέτρο Μάλλη. Ήταν εξαιρετική η μέχρι εδώ συνεργασία μας, με τον Πέτρο να προσπαθεί να είναι δίπλα στον εικαστικό δίνοντάς του ευκαιρίες προβολής του εικαστικού του έργου σε έναν αξιόλογο χώρο τέχνης την art Milos. Είναι αμοιβαία η εκτίμηση εύχομαι τα καλύτερα.
Ποιοι ήταν οι έως τώρα σημαντικότεροι σταθμοί στην πορεία σας και γιατί; Η παρουσίαση της πτυχιακής μου στην σχολή καλών τεχνών του ΑΠΘ και φυσικά η πολυ καλή βαθμολογία μου και κριτική των καθηγητών μου του κ. Μορταράκου του κ. Σκυλόγιαννη και των υπολοίπων καθηγητών. Η συμμετοχή μου στην Μπιενάλε της Φλωρεντίας μετά από επιλογή στην Μπιενάλε του Μιλανου με την γκαλερί MAD, οι δυο ατομικές εκθέσεις μου στη Βιέννη όταν βραβεύτηκα: 1/στην μπιενάλε φοιτητών.
2/Διεθνές βραβείο INTERNASIONAL PRIZE GARAVAGGIO στο Μιλάνο 20 Απρίλιο του 2022 και 3/18 Μαιου το 2023 Διεθνές βραβείο TOP ARTISTS THE PROTAGONISTS OF CONTEMPORARY ART.
Ποιες είναι οι δυσκολίες με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας καλλιτέχνης στην Ελλάδα; Σήμερα η κοινωνία μας, κάνει άλλη ιεράρχηση και κυρίως τα μέσα (ΜΜΕ) προβάλλουν χρόνια τώρα σαθρά πρότυπα φθηνής αξίας με αποτέλεσμα αυτή η κοινωνία να διαπαιδαγωγείται ανάλογα. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην μπορεί να αναγνωρίσει αξίες, άρα και στο χώρο της τέχνης και με αυτή την έννοια το καλλιτεχνικό μας δυναμικό να μην τυγχάνει της δέουσας αναγνώρισης. Τους πακετάρουν πολιτισμικά «απόβλητα» και τα τρώνε καθημερινά.
Υπάρχουν δυσκολίες στην εύρεση χώρου γκαλερί, επιμελητή, υπάρχει ένα μεγάλο κόστος στην αγορα υλικών για την δημιουργια ενός πίνακα και έχει δημιουργηθεί ένα εμπόριο γύρω από τους εικαστικούς ανοίγονται οι χώροι οι επιμελητές και για να παρουσιάσεις ένα έργο πρέπει να πληρώσεις αδιανόητο ο ζωγραφος να επιβιώνει με δυσκολία αν δεν έχει άλλο επάγγελμα για την διαβίωση του και να ακριβοπληρώνονται όλοι οι άλλοι. Μπορείς να πετύχεις, αλλά σίγουρα θέλει πολύ μεγάλη προσπάθεια, επιμονή και υπομονή. Πρέπει να έχεις τις κεραίες σου ανοιχτές, να γνωρίζεις κόσμο, να είσαι πολύ συγκεντρωμένος στη δουλειά σου, να ταξιδεύεις πολύ. Η επιτυχία είναι πολύ σχετική.
Το να έχω οικογένεια και να ασχολούμαι επαγγελματικά με τη ζωγραφική είναι δύσκολο. Κυρίως από θέμα χρόνου. Με γεμίζει τόσο πολύ αυτό που κάνω που αντλώ έμπνευση από παντού Μια γυναίκα καλλιτέχνης αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες στην Ελλάδα διότι πέραν από το ότι έχει όλες τις άλλες υποχρεώσεις που έχει μια γυναίκα σε όλες τις χώρες η τέχνη δεν εκτιμάται όσο πρέπει. Εκτός αυτού η Νεότερη Ελλάδα δεν είναι στο πολιτιστικό επίπεδο της υπόλοιπης Ευρώπης μετά την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό. Την τέχνη δεν την καταλαβαίνουν πολλοί. Δεν υπάρχει μεγάλο, αγοραστικό κοινό και δεν είναι ανθρώπινη ανάγκη για να αυξηθεί η να μειωθεί ανάλογα με την εποχή. Ο καλλιτέχνης το μόνο που μπορεί να κάνει για να πετύχει είναι να επηρεάσει αυτόν που θα κάνει δικό του το έργο τέχνης. Να νιώσει το συναίσθημα για να το κάνει δικό του. Υπάρχουν μήνες που μπορεί να πουλάει πολύ και άλλοι μήνες τίποτα απολύτως. Σίγουρα, όμως, θα πρέπει να έχεις μια οικονομική ασφάλεια για να ανταπεξέλθεις στα έξοδα της καθημερινότητας. Θέλει χρήματα η τέχνη. Οι πρώτες ύλες δεν είναι οικονομικές. Θέλει χρόνο, αφοσίωση και σκέψη. Και σίγουρα αν δεν είναι κάποιος οικονομικά ευκατάστατος δεν μπορεί να κανεί μόνο αυτό πρέπει να έχει και τη καθημερινή του δουλειά για να μπορεί να χρηματοδοτήσει την τεχνη του. Θέλει και η τέχνη επένδυση. Επένδυση χρόνου και χρήματος.
Ποιοι ήταν οι έως τώρα σημαντικότεροι σταθμοί στην πορεία σας και γιατί; Έχω παρά πολλούς στόχους αλλά θέτω έναν κάθε φορά ώστε να τους κατακτώ.
Εδώ και καιρό, στη σύγχρονη τέχνη η ζωγραφική είναι κάπως “εκτός μόδας”. Εσύ επιλέγεις όμως τη γνωστή, καλή ζωγραφική χωρίς ακραίους τεχνολογικούς ή εννοιολογικούς πειραματισμούς. Τι σε τραβάει προς τα εκεί; Δεν μπορώ να το εξηγήσω με λόγια. Ζωγραφίζω και χαίρομαι… Κάποια πράγματα που αγαπάς τα θεωρείς τόσο φυσικά που δεν μπορείς ή μάλλον δεν θες να τα ερμηνεύεις. Δεν νιώθω ότι υπερασπίζομαι κάποιο «στρατόπεδο» στην τέχνη, είναι κι αυτό μια νοοτροπία ξεπερασμένη. Απλώς τώρα εκφράζομαι έτσι, και μου αρκεί. Αλλά πού ξέρεις, μπορεί στα μετέπειτα χρόνια όταν οι άλλοι θα συνταξιοδοτούνται, ν’ αρχίσω κι εγώ τους ακραίους τεχνολογικούς και εννοιολογικούς πειραματισμούς…
Αθηνά Τσιρίκα – Αthena T
Η Αθηνά Τσιρίκα εικαστικός και συγγραφέας απόφοιτος της Σχολής καλών τεχνών του Α.Π.Θ. και του Παιδαγωγικού του Α.Π.Θ εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο Κιλκίς. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κατερίνη. Ζει και εργάζεται στο Κιλκίς και Ιταλία
Εκθέτει την εικαστική της δουλειά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπως Βιέννη, Μιλάνο Φλωρεντία Ιταλίας Ολλανδία κ Μόντρεαλ Αμερικής.
Τελειόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Των εργαστηρίων του κ. Γ. Σκυλογιάννη και Κ. Μορταράκου.
Μέλος Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, 2] του συλλόγου των Εικαστικών Τεχνών Βόρειας Ελλάδας Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε και 3] του Συλλόγου των Τελειόφοιτων της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, Μουσεία και πολιτιστικούς χώρους στην Ελλάδα και το Εξωτερικό
Τηλέφωνα επικοινωνίας 6972421935, email [email protected].
Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και σε πολλές ομαδικές, σε Μπιενάλε τέχνης, στις ART Θεσσαλονίκης, στο παγκόσμιο συνέδριο Φιλοσοφίας στο Καποδοστριακό πανεπιστήμιο Αθηνών, στην Φλωρεντία, στο Μιλάνο Ρώμη Λονδίνο και έργα της υπάρχουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές Μουσεία Δήμους και χώρους τέχνης. Έχει βραβευτεί στην μπιενάλε φοιτητών. Διεθνές βραβείο INTERNASIONAL PRIZE GARAVAGGIO στο Μιλάνο 20 Απρίλιο του 2022 και 18 Μαιου το 2023 Διεθνή βραβείο TOP ARTISTS THE PROTAGONISTS OF CONTEMPORARY ART.
Οργάνωση επιμέλεια: Η ομάδα της ArtMilos [email protected] και ο Πέτρος Μάλλης https://www.facebook.com/profile.php?id=100089958045646