Ποια ήταν η πρώτη σας μουσική ανάμνηση;
Οι πρώτες μου μουσικές αναμνήσεις αναφέρονται στα Κυριακάτικα πρωινά, όταν ο πατέρας μου, Γιώργος Αθανασόπουλος (διευθυντής και επικεφαλής του τμήματος εκφωνητών του -τότε- ΕΙΡ και κατόπιν ΕΡΑ), έβαζε στο πικάπ δίσκους βινιλίου με Οβερτούρες από Όπερες, Άριες, Χορωδιακά, έργα μεγάλων Ελλήνων Συνθετών (όπως ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης κ.ά.) καθώς και μουσικές από όλο τον κόσμο. Θυμάμαι, διατηρούσε μια μεγάλη προσωπική δισκοθήκη, με σπάνιους δίσκους, που προμηθευόταν από τις εκάστοτε δισκογραφικές εταιρίες, με τις οποίες συνεργαζόταν, μέσο των διαφημίσεων.
Καθοριστικό ρόλο, επίσης, έπαιξε και η δισκογραφική δραστηριότητα του παππού μου Ανδρέα Τσεκούρα και της μητέρας μου (και κόρης του) Αλεξάνδρας, στο Δημοτικό Τραγούδι, μέσα από τις συνεργασίες τους με μεγάλα ονόματα όπως ο Σίμων Καρράς, ο Παναγιώτης Μυλωνάς, η Δόμνα Σαμίου κ.ά.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα μουσική σας πορεία. Υπήρξαν επιρροές, καθοριστικές, θετικές ή αρνητικές;
Τα μουσικά μου όνειρα άρχιζαν να χτίζονται ήδη από την παιδική μου ηλικία, στο παιδικό μας παιχνίδι, μαζί με την δίδυμη αδελφή μου Γιολάνδα, που τυγχάνει να είναι και αυτή Σοπράνο. Μιμούμασταν διάσημες Δίδυμες Καλλιτέχνιδες της εποχής, όπως ήταν οι αδελφές Κέσλερ, οι αδελφές Μπρόγερ κ.ά. Ακολούθησε πολυετής σπουδή της μουσικής, και ειδικότερα της Μονωδίας (όπως αναφέρεται και στο βιογραφικό μου σημείωμα), η οποία -σπουδή- συνεχίζεται μέχρι και σήμερα και που θα συνεχίζεται μέχρι το τέλος! Είναι για μένα ο βασικός τρόπος, μέσα από τον οποίο νιώθω πως μπορώ να επικοινωνώ με τους ανθρώπους και να εκφράζω όλα μου τα «θέλω», τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα βιώματα. Είναι ο καλύτερος δρόμος ενδοσκόπησης, αυτοβελτίωσης και επικοινωνίας, με την ψυχή μου και με το υπέρτατο «όν»…!!! Ο Πλάτων είχε πει ότι, η μουσική, είναι η ψυχή του σύμπαντος και δίνει φτερά στο νου!
Πολύ σημαντική στιγμή στην καριέρα μου ήταν η αρχή της συνεργασίας μου με την Ε.Λ.Σ., το 2000 (η οποία συνεχίζεται ανελλιπώς μέχρι σήμερα) και που μέσω αυτής της συνεργασίας είχα την ευκαιρία να γνωρίσω μεγάλες προσωπικότητες της Όπερας όπως οι Leo Nucci, Sumi jo, Maria Goulegina, Daniella Dessi, F. Ellero d’ Artegna, Μαρίνα Κρίλοβιτς, Δημήτρης Καβράκος, Κώστας Πασχάλης, , Paata Burchuladze, Δημήτρη Πλατανιά, Βασιλική Καραγιάννη, Μαρία Μητσοπούλου, Τάση Χριστογιαννόπουλο, κ.ά. καθώς επίσης και διαπρεπείς Μαέστρους και Σκηνοθέτες! Από όλους αυτούς καθώς και από τους δασκάλους μου της Μονωδίας, διδάχτηκα κυρίως την ταπεινότητα, τον σεβασμό και το πνεύμα της συνεργασίας, που πρέπει να έχουμε οι καλλιτέχνες, μεταξύ μας. Γιατί, όλοι μαζί, δίνουμε την παράσταση βάζοντας ο κάθε ένας το λιθαράκι του…!!!
Με ποιο μουσικό θα θέλετε να βρεθείτε επί σκηνής;
Ένα τρελό μου όνειρο θα ήταν να τραγουδήσω το ρόλο της «Traviata», στην ομώνυμη όπερα, έχοντας ως συμπρωταγωνιστές δίπλα μου, τον Luciano Pavarotti (Alfredo) και τον Leo Nucci (Πατέρα)…!!!
Σας «τρομάζει» η επιτυχία, ή η αποτυχία;
Δεν «τρομάζω» ούτε από την επιτυχία αλλά ούτε και από την αποτυχία! Αντίθετα και οι δύο (η κάθε μία με το δικό της τρόπο) μου δημιουργούν το εφαλτήριο για να προχωρήσω και να βελτιωθώ…
Ποια η άποψή σας για τα μουσικά Talent Shows;
Δεν παρακολουθώ τα μουσικά Talent Shows, διότι δεν με αφορά ούτε ο λόγος αλλά ούτε και ο τρόπος, για τους οποίους διεξάγονται.
Υπάρχουν Managers στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;
Για τους νέους που θέλουν να ανελιχθούν καλλιτεχνικά, στο χώρο της Λόγιας Μουσικής, στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι περιορισμένα και δύσκολα. Γι’ αυτό, εξ όσων γνωρίζω, δυστυχώς, δεν υπάρχουν αξιόλογοι Managers, σε αυτόν το χώρο, στον τόπο μας.
Ποια τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Μα… τι άλλο από το να συνεχίσω να εξελίσσομαι προσωπικά και καλλιτεχνικά, ώστε να μπορώ να εκφράζομαι όμορφα, μέσα από την τέχνη και το λυρικό τραγούδι.
Άμεσα, μάλιστα, επίκειται μία όμορφη συναυλία, αφιερωμένη στη μεγάλη Ελληνίδα Υψίφωνο Μαρία Μουτσίου, στο AN ART, στην Πλάκα, την οποία συνδιοργανώνω, με συναδέλφους, την ερχομένη Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου και ώρα 8μμ.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Κλασικό Τραγούδι, Πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο, απ’ όπου έλαβε Δίπλωμα Μονωδίας με ΑΡΙΣΤΑ ΠΑΜΨΗΦΕΙ και Έπαινο (τάξη Γιολάντας Ντι Τάσσο), Πτυχίο Ωδικής και Πτυχίο Ειδικού Αρμονίας (τάξη Δημήτρη Ράπτη).
Παρακολούθησε μαθήματα τελειοποίησης τεχνικής με τη Δέσποινα Καλαφάτη, τη Βαρβάρα Γκαβάκου, την Ειρήνη Τσιρακίδου, τον Βαρύτονο και Μαέστρο Κωστή Κωνσταντάρα καθώς και με την Μαρία Μουτσίου.
Επίσης, συμμετείχε ως ενεργό μέλος σε σεμινάρια των Δημήτρη Καβράκου, Μαρίνας Κρίλοβιτς, Δήμητρας Θεοδοσίου, Άρη Χριστοφέλη (Γαλλική Όπερα), F. Ellero d’ Artegna και παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στη σχολή του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ (τάξη Μαρίας Κυρτζάκη).
Από το 2.000 είναι μόνιμο μέλος της μεικτής επαγγελματικής χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.).
Ως Σολίστ έχει επίσης συμπράξει με διάφορες ορχήστρες («SINFONIETTA», «MUSICA DIVINA», συμφωνική μαντολινάτα «Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΑΥΡΑΓΚΑΣ», «ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ» κ.ά.), έχει ερμηνεύσει διάφορους μικρούς ρόλους όπερας (“Die Entführung aus dem Serail”, “Rigoletto”, “Don Carlo” κ.ά.), και έχει λάβει μέρος σε πολλές συναυλίες στο πλαίσιο του κοινωνικού προγράμματος της Ε.Λ.Σ.
Από το 2005 μέχρι και σήμερα, είναι βασικό στέλεχος του φωνητικού συνόλου του Καθολικού Καθεδρικού Ναού του Αγ, Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, συμμετέχοντας, τόσον ως χορωδός όσον και ως σολίστ, σε όλα τα δρώμενα και τις λειτουργίες του ναού.
Τέλος, έχει δώσει πολλές ατομικές συναυλίες και ρεσιτάλ τόσον στην Αθήνα όσον και σε διάφορες άλλες πόλεις και νησιά, που στηρίζουν τον πολιτισμό, σε ολόκληρη την Ελλάδα.