“…Θέλω να δημιουργήσω περισσότερες ευκαιρίες για μουσική δωματίου, νέους ηχητικούς συνδυασμούς που μπορώ να παράγω και φυσικά να μη σταματήσω ποτέ να διευρύνω τις γνώσεις μου πάνω στη μουσική”
Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Παρ’ όλο που δεν προέρχομαι από μουσική οικογένεια και δεν είχα επιρροές από τον κοντινό μου περίγυρο, ο τόπος που μεγάλωσα λειτούργησε καθοριστικά για να γνωρίσω και να αγαπήσω τη μουσική. Οι ήχοι των Φιλαρμονικών της Κέρκυρας, ακόμα και η ντοπιολαλιά που αποπνέει μία, θα έλεγα, μουσικότητα δεν με άφησαν ανεπηρέαστη και έτσι από μικρή αποζητούσα κάθε στιγμή με κάθε τρόπο την ενασχόλησή μου με τη μουσική. Θυμάμαι από πάντα να τραγουδώ και σε ηλικία περίπου 10 ετών να ξεκινάω τη μουσική μου πορεία στη Φιλαρμονική Εταρεία Κερκύρας, γνωστή ως Παλαιά.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Όλα αυτά τα χρόνια η μουσική μου προσφέρει ποικίλα συναισθήματα και βιώματα και αυτή νομίζω είναι η μαγεία αυτής της τέχνης. Έχω βιώσει επίσης πολλά έντονα συναισθήματα επί σκηνής και αυτό είναι κάτι που με ωθεί συνεχώς. Έχω πραγματοποιήσει συναυλίες με τη Φιλαρμονική σε μεγάλους συναυλιακούς χώρους, όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Κεντρική Σκηνή του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, Φεστιβάλ όπως αυτό της Πάτμου, παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους με την ομάδα μουσικοπαιδαγωγικών δράσεων του Ιονίου Πανεπιστημίου «Ανέβα Μήλο-Κατέβα Ρόδι» σε θέατρα, βιβλιοθήκες και μοναδικές τοποθεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και συναυλίες με το Keras Horn Ensemble σε υπέροχα σημεία της πόλης της Κέρκυρας αλλά και της υπαίθρου. Το συναίσθημα της πληρότητας και της ευτυχίας, τελειώνοντας κάθε φορά τις δραστηριότητες αυτές, καθόρισε σημαντικά την ζωή μου και τις επιλογές μου και όσες και αν ήταν οι δυσκολίες που μπορεί να συνάντησα, δε στάθηκαν ικανές να με αποτρέψουν να συνεχίσω.
Ποιον μουσικό θαυμάζεται και με ποιόν μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Είχα την τύχη στη μουσική μου πορεία μέχρι τώρα να συναντήσω σπουδαίους μουσικούς και δασκάλους, με αγάπη για την τέχνη που έχουν επιλέξει να υπηρετούν και όρεξη να καινοτομούν και να μεταδίδουν τις γνώσεις τους. Τέτοιο παράδειγμα έχει υπάρξει για μένα και ο δάσκαλος μου, Κώστας Σίσκος, που με βοήθησε να αγαπήσω το κόρνο και να θέλω και εγώ με τη σειρά μου να μεταδώσω αυτό το συναίσθημα και τη γνώση και σε άλλους. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα είχα την χαρά να συνεργαστώ μαζί του και επαγγελματικά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Μελλοντικά θα ήθελα ακόμα να συνεργαστώ σίγουρα και με άλλους μεγάλους κορνίστες και δασκάλους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που θα με βοηθήσουν να αποκομίσω ακόμη περισσότερες γνώσεις και έμπνευση για τη μουσική σαν τέχνη αλλά και σαν επιστήμη.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο δείγμα της παιδείας κάθε πολιτισμού και κάθε τόπου και αν με ρωτάτε δεν θα έπρεπε να θεωρείται πολυτέλεια στις μέρες μας. Τα τελευταία χρόνια που δραστηριοποιούμαι στο χώρο της εκπαίδευσης και συναναστρέφομαι παιδιά μέσω συναυλιών και παραστάσεων παρατηρώ πόσο ευεργετικά επιδρά οποιαδήποτε τέτοια δραστηριότητα και πόσο καθοριστικά μπορεί να συμβάλει στην εξέλιξη του ατόμου η ενασχόληση με τη μουσική. Είναι σημαντικό και το κράτος να αναδιαμορφώσει κάποιες παραμέτρους στο κομμάτι της μουσικής εκπαίδευσης και να μπορούν επίσης να εκτιμώνται αναλόγως οι ατελείωτες ώρες μελέτης και συνολικής προσπάθειας ενός μουσικού, μέχρι να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα από το οποίο ένα ελάχιστο δείγμα του κόπου του φαίνεται.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια πιστεύω πως γίνεται μια συλλογική προσπάθεια ανάδειξης του καλλιτεχνικού πλούτου, που ανέκαθεν άνθιζε σε αυτή τη χώρα. Πιστεύω πως πράγματι υπάρχουν σπουδαίοι μουσικοί με γνώσεις και μουσική κατάρτιση εφάμιλλης καλλιτεχνών του εξωτερικού. Η Ελλάδα δεν υστερεί μουσικά σε τίποτα και το έχει αποδείξει πολλάκις. Η περιπέτεια που περνάμε σε παγκόσμιο επίπεδο το τελευταίο αυτό διάστημα και ο γενικότερος «περιορισμός» θεωρώ πως συνέβαλε σημαντικά ώστε και εμείς που ασχολούμαστε με τη μουσική, αλλά και όσοι είναι λάτρεις της τέχνης γενικότερα, να συνειδητοποιήσουμε και να εκτιμήσουμε τη σημαντικότητα αυτής. Γι’ αυτό, βγαίνοντας από όλο αυτό και ξεπερνώντας τις δύσκολες αυτές μέρες, ευελπιστώ να δημιουργηθούν συνθήκες κατάλληλες για ακόμα περισσότερα πολιτιστικά δρώμενα για παλιούς αλλά και νέους μουσικούς, που επιθυμούν να βρίσκονται ενεργά στο χώρο και να δημιουργούν όμορφες μουσικές στιγμές.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις δεν μπορώ να πω με σιγουριά τίποτα για το μέλλον. Αυτό που σίγουρα θέλω και μου έχει λείψει είναι η συναναστροφή με ορχήστρες και με όλο αυτό το πλούσιο ρεπερτόριο και τον συμφωνικό ήχο. Θέλω επίσης να δημιουργήσω περισσότερες ευκαιρίες για μουσική δωματίου, νέους ηχητικούς συνδυασμούς που μπορώ να παράγω και φυσικά να μη σταματήσω ποτέ να διευρύνω τις γνώσεις μου πάνω στη μουσική.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Η Ελίνα Λευθεριώτη γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1995. Ξεκίνησε τα πρώτα της μουσικά βήματα το 2004 στη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, της οποίας αποτελεί ακόμα ενεργό μέλος της μπάντας και της συμφωνικής ορχήστρας, καθώς και καθηγήτρια θεωρητικών από το 2015. Συνέχισε τις σπουδές της στη μουσική στο Ωδείο Κερκύρας με καθηγητή τον Αναστάσιο Καζιάνη, από όπου πήρε και πτυχίο ειδικού αρμονίας με Άριστα. Από το 2013 έως το 2018 φοίτησε στο Ιόνιο Ωδείο και στην τάξη κόρνου του Κώστα Σίσκου αποσπώντας το δίπλωμα κόρνου με Άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο. Έχει βραβευτεί από το Ροταριανό Όμιλο Κέρκυρας για την εξαιρετική επίδοση και μαθητεία στο κόρνο. Έχει παρακολουθήσει επίσης σεμινάρια και θερινές ακαδημίες με δασκάλους τον Κώστα Σίσκο, Χρήστο Σαλβάνο, Νάσο Ιωάννου, Σπύρο Κάκο, Γιάννη Γούναρη, Αντώνη Λαγό, Eric Rusk, Wieland Welzel, N.Boddice M.B.E., H.Boddice και Christopher Mansfield και τα εργαστήρια του κουιντέτου χάλκινων πνευστών «METALLON» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Έχει συνεργαστεί με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (MOYSA), τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Τέλος, το 2019 αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, πραγματοποίησε εισήγηση στο επιστημονικό συνέδριο του Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και εντάχθηκε στη Ακαδημία Νέων Μουσικών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.