Δημητρης Κεραμιδακης: “Εξεταζοντας προσεκτικα και με βαθύ συλλογισμό τις μουσικές συνθέσεις των μεγαλων δασκαλων, μαθαινεις να γνωρίζεις τα θετικα μέσα που σου προσφέρει η μουσικη για να εκφραζεις τη σκέψη σου”

Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.

Ο Πλάτωνας έλεγε ότι η μουσική θα ‘πρεπε να θεωρείται
σαν ένα από τα πρωταρχικά στοιχεία της μόρφωσης και
ότι η απώλεια ή η διαφθορά της αποτελούσε το πιο
βέβαιο σημάδι της παρακμής των αυτοκρατοριών.

Η ομορφιά της μουσικής έγκειται στην ομορφιά της αρετής που εμπνέει, μπορεί κανείς να αναγνωρίσει τις τάσεις των ανθρώπων από το
είδος της μουσικής που προτιμούν και
εύχεται να μπορούσε κανείς να διαμορφώνει αυτό το γούστο των ανθρώπων από πολύ νωρίς εισαγάγοντας ένα κατάλληλο εκπαιδευτικό σύστημα…
ας δουμε την ετυμολογια της:

Η λέξη «μουσική» εΙναι ελληνική και προέρχεται από τη λέξη «μούσα» που αναγεται στους Αιγύπτιους και την
καταληξη «ική» που είναι Κελτικής προέλευσης.

Η αιγυπτιακή λέξη ‘.μας» ή ‘.μους» σημαίνει στην πραγματικότητα
«παραγωγή» ή «αναπτυξη έξω από μια
αρχή», δηλαδή τυπική εκδήλωση ή ενεργοποίηση αυτού που ήταν εν δυναμει.

ΑποτελεΙται από τη ρίζα «ας» που
χαρακτηρίζει τη συμπαντική, πρωταρχική αρχή και τη
ρίζα «μα», που εκφραζει όλα όσα γεννούν, αναπτύσσονται
ή εκδηλώνονται ή αποκτούν μια εξωτερική μορφή.
‘Ετσι, η ελληνική λέξη «μούσα» αφορούσε, από τότε
ακόμη που καθιερώθηκε, καθε αναπτυξη που προκύπτει
από μια αρχή, σε καθε σφαίρα δραστηριότητας όπου, το
πνεύμα περνα από τη δυνητικότητα στην πραξη και
ενδύεται μια ορατή μορφή.

Μπορεί κανείς εύκολα να καταλαβει
γιατί θεωρούσαν όλες τις τέχνες σαν απορροιές της μουσικής, γιατί, ακολουθώντας την έννοια αυτής της
λέξης, όλα όσα υπηρετούν την εξωτερίκευση της σκέψης,
όλα όσα κανουν κατι που ανήκει στη διανοητική σφαίρα να γίνεται αισθητό και να μεταβαίνει από τη
δυνητικότητα στην πραξη παίρνοντας μια καταλληλη μορφή, όλα λοιπόν αυτα ανήκουν σ’ αυτή την έννοια.
σαφως και θεωρω πως πολιτισμος και μουσικη ειναι δυο εννοιες συνυφασμενες.

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Κοινες ριζες. Το μουσικό λοιπόν σύστημα που γνωρίζουμε σήμερα
έφτασε στην Ευρωπη από τους Έλληνες μέσω των Ρωμαίων, είναι ως προς τις βασικές του αρχές το ίδιο με
κείνο των αρχαίων Αιγυπτίων.

Είναι το ίδιο σύστημα που ο
Τίμαιος από τη Λοκρίδα θεωρούσε ότι είχαν εμπνεύσει οι
θεοί για την τελειοποίηση της ψυχής.

Ετσι, μπορούσε κανείς, μαζί με τα άλλα έργα τέχνης που υπήρχαν εδώ και δέκα χιλιάδες χρόνια, να
ακούει μουσική εκείνων των εποχών.

Ο Πλάτων, αναφερόμενος
σε τέτοια βάθη χρόνου και υποπτευόμενος ότι
θα μπορούσαν να κινήσουν αμφιβολίες, επαναλαμβάνει:

Οταν λέω δέκα χιλιάδες χρόνια, δεν είναι ένα σχήμα λόγου, αλλά εννοώ πράγματι δέκα χιλιάδες χρόνια.

Πρέπει λοιπόν να θεωρεί κανείς μια τέτοια θεσμοθέτηση
σαν ένα αριστούργημα της νομοθεσίας και της πολιτικής.
Η αρχαιότητα αυτού του μουσικού συστήματος επιτρέπει
σε κάποιον να συμπερασματολογήσει για την παγκοσμιότητά
του. Μπορεί κανείς να το συναντήσει, με ποικίλες διαφοροποιήσεις
σε όλα τα μέρη της γης
– η Αραβία, η Περσία, η Ινδία και η Κίνα δεν εξαιρούνται
του κανόνα. Οι Άραβες, όπως οι ίδιοι παραδέχονται,
οφειλουν τη μουσική τους στους Πέρσες, οι δε Πέρσες
στους Ινδούς – ‘Ολοι
αυτoί αποδίδουν μεγάλη σημασία στη μουσική τους, το
συστημα της οποίας είναι όμοιο μ’ εκείνο των Αιγυπτίων
και των Ελλήνων και δεν διαφέρει από το ευρωπαικο παρά
σε ορισμένα σημεία των εξωτερικών του μορφών.

Οσο για την Κινεζική μουσική, είναι βασικά όμοια με των
Αιγυπτιων, όπως πολύ σωστά έχει παρατηρήσει ο Αββάς
Ρουσσιέ και συνεπώς όμοια με τη μουσική των Ελλήνων.
Εχοντας λοιπον κοινη ριζα οντας και μια κοινη γλωσσα για ολο τον κοσμο ….ακομη και ο Καρλ Σαγκαν εστειλε στο διαστημα μουσικη σαν μια γλωσσα πιο κατανοητη σε ολους.

Στα 90 λεπτά μουσικής που
περιέχουν οι δίσκοι, συμπεριλαμβάνονται τα χαρακτηριστικότερα δείγματα τόσο της δυτικής λόγιας μουσικής όσο και κορυφαία δείγματα της παγκόσμιας έθνικ μουσικής.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Θαυμαζω ολους τους μουσικους γιατι η μουσικη ειναι ενας αεναος αγωνας για αυτοβελτιωση ο romberto szidon δασκαλος φιλος μου και μεγαλος πιανιστας μου ελεγε φιλε μου εμεις οι
μουσικοι θα δινουμε εξετασεις και θα μελεταμε μεχρι να πεθανουμε.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

θα λεγα πως το σημαντικοτερο ειναι η αγαπη προς τη μουσικη δηλ μπορει καποιος να οφεληθει απο αυτην ακομη και αν δε μαθει καποιο οργανο.

Εξεταζοντας προσεκτικα και με βαθύ συλλογισμό τις
μουσικές συνθέσεις των μεγαλων δασκαλων, μαθαινεις
να γνωρίζεις τα θετικα μέσα που σου προσφέρει η
μουσικη για να εκφραζεις τη σκέψη σου. Είναι όμως λαθος
ότι τα μέσα αυτα, όσο τέλεια κι αν τα κατέχεις, μπορούν να αντικαταστήσουν το αίσθημα μέσα σου και να σε επηρεασουν στην έκφραση, αν δεν έχεις εσύ ο
ίδιος καλλιεργήσει και αναπτύξει στον εσωτερικό σου κόσμο τις αρχές τους.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Το να διακρινεις αν εχει ταλεντο ενα παιδι ειναι τοσο ευκολο οσο να διακρινεις ενα ακατεργαστο διαμαντι μεσα σε πετρες
αλλωστε ειναι κοινως αποδεκτο οτι κατ αρχην υπαρχει μια διανοητικη δεινοτητα στο ατομο η οποια με την εξασκηση και
την ενασχοληση με τη μουσικη μεταφραζεται σαν ταλεντο
η δυσκολια ειναι να κατεργαστεικανεις αυτο το διαμαντι και να υπαρχει ορεξη και
επιμονη και απο τις 2 μεριες καθως και σωστη καθοδηγηση.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Τα δημοτικά τραγούδια και κατ’ επέκταση όλη η ελληνική μουσική παράδοση, καθρεφτίζουν τους αγώνες, τους πόθους, τις χαρούμενες
ή τις δύσκολες στιγμές του λαού, όσο και στιγμές ηρωισμού και δόξας, αλλά και την ευγένεια και την ανωτερότητα της ψυχής του λαού.
σαφως και οχι δεν εχει δοθει η πρεπουσα σημασια στην μουσικη παραδοση, θα πρεπει κανεις να εντρυφησει μονος.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Παρα πολλοι. Κατ αρχην το μουσικο επιπεδο εχει ανεβει παρα πολυ μεσα στη χωρα πλεον.

Ελαχιστοι μουσικοι δε ξερουν να διαβαζουν και οι πληροφοριες απο το διαδικτιο βοηθανε στην εξερευνηση της μουσικης. Αλλα και εξω απο τη χωρα διαπρεπουν εξαιρετικα πολλοι Ελληνες για μια χωρα με 12 εκατομμυρια πλυθησμο.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Εκείνο που έκανε τη μουσική να θεωρείται μια τόσο
σπουδαία επιστήμη ειναι η ιδιότητα να αποτελεί ένα εύκολο πέρασμα
από το φυσικό στο διανοητικό επίπεδο / το πέρασμα από
το γνωστό στο άγνωστο.

Χωρίς αιτία δεν υπόρχει αποτέλεσμα,
δεν μπορεί να προκύψει κατι από το τίποτε και ματαια προσπαθεί κανείς να βρει κατι αν πρώτα δεν έχει
συνεισφέρει σ’ αυτό.
θα προσπαθω λοιπον να ανακαλυψω την αληθεια μεσα μου
ολα τα αλλα συνθεσεις – λαιβ – συναυλειες ειναι η απορροια αυτης της αναζητησης αλλα και η χαρα μου να μοιραζομαι αυτη την πορεια.

https://keramidakis.bandcamp.com/releases

https://keramidakisroupasvagelakis.bandcamp.com/releases

https://keramidakismanousakizoutsosroupas.bandcamp.com/releases

https://www.youtube.com/channel/UCl1DROvNS9KZTl772wc3V9g?view_as=subscriber

https://www.facebook.com/dkcomposer/

Βιογραφικό.

Ο Δημητρης Κεραμιδακης ξεκινησε την καριερα του σα παιδι θαυμα λαμβανοντας διακρισεις σε διεθνεις μουσικους διαγωνισμους ,αποφοιτωντας απο το κρατικο ωδειο το 1996 με μολις 4 χρονια πιανο.
Το 1997 αρχιζει να λαμβανει μερος σε συναυλιες σε ολο τον κοσμο και συνεχιζει με υποτροφιες τις σπουδες του με τους Roberto Szidon ,Ruth Gerald ,Mr Loerher,G. Shroeder,Milena mollova ,sarantis kassaras ,victor merzhanov.
Καπου εκει αρχιζει να περιοριζεται απο τα στενα ορια της κλασσικης μουσικης και νιωθει την αναγκη να χαραξει το δρομο του σα δημιουργος μεσω της αυτοσχεδιαστικης μουσικης αλλα και της ηλεκτρονικης τεχνολογιας. Γινεται μελος της ομαδας ψυχοακουστικης του Aριστοτελειου πανεπιστημιου και γραφει μουσικη ερευνωντας και εξελισσοντας νεες μορφες,τασεις και δρομους δινοντας παραλληλα συναυλιες σε ολο τον κοσμο .
Εχει πανω απο 2000 συμμετοχες σε ελληνικη και ξενη δισκογραφια ,
παρουσιασεις σε φεστιβαλ ,σεμιναρια ,μουσικη για τηλεοραση και θεατρο.Τα τελευταια χρονια εκτως απο παραγωγος,συνθετης και σολιστ εχει στρεψει το ενδιαφερον του στο παντρεμα του παραδοσιακου τραγουδιου ,της μεσογιακης μουσικης και της δυτικης αφρο κουλτουρας με τον οργανικο ηχο του πιανου τη μαγεια της τεχνολογιας και την ελευθερια της τζαζ.Το 2014 βραβευεται για την προσφορα του στη μουσικη και Το 2017 για τη προσφορα του στον πολιτισμο
ο δημητρης κεραμιδακης ζει στην αθηνα εργαζεται σαν παραγωγος σε εταιρια της νεας υορκης , γραφει μουσικη για ταινιες ,διδασκει, κανει παραγωγες και δινει συναυλιες
σαν κλασσικος και τζαζ πιανιστας