“… δεν κυνήγησα ποτέ την καριέρα… θέατρο κάνω για την ψυχική μου υγεία, είναι το οξυγόνο μου και ο τρόπος ζωής μου”
Σε ποια ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Μαθητής στο δημοτικό όταν παίζαμε με τους φίλους μου σιγά σιγά φτιάξαμε μια ιστορία, όταν τελείωσε το παιχνίδι πρότεινα στα παιδιά να καλέσουμε την γειτονιά να το παρακολουθήσουν. Έτσι έστησα την πρώτη παράσταση. Από τότε το κάναμε τακτικά και βάζαμε και εισιτήριο και αρχίσαμε και πηγαίναμε και σε άλλες γειτονιές συμμαθητών και φίλων και παίζαμε διάφορες ιστορίες που φτιάχναμε.
Ποιόν ηθοποιό – καλλιτέχνη θαυμάζετε; Πάρα πολλούς!!! Έχουμε πάρα πολύ καλούς ηθοποιούς και από τους παλιούς αλλά και νέους ηθοποιούς πολύ ταλαντούχους όπως και σπουδαίους σκηνοθέτες. Αν θα έπρεπε να πω κάποια ονόματα θα περιοριστώ στο να αναφέρω 4 σπουδαίους ηθοποιούς και δασκάλους μου τον κ. Νίκο Φιλιππόπουλο που μαζί του έμαθα αυτό που λέμε ρυθμό, την Πίτσα Καπιτσινέα που μαζί της έμαθα τεχνική, τον Θεόδωρο Σαρρή που έμαθα τους ρυθμούς της κωμωδίας και τον Νίκο Παπακωνσταντίνου σπουδαίο δάσκαλο της ορθοφωνίας και σπουδαίος άνθρωπος. Είχα την χαρά να τους δω και στην σκηνή να παίζουν και να χτίζουν ένα ρόλο.
Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε; Δεν έχω μπει ποτέ σε αυτό το δίλημμα γιατί είμαι καθαρά ηθοποιός και σκηνοθέτης θεάτρου. Ένας ηθοποιός και σκηνοθέτης που ζει και δουλεύει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη και πολλές φορές ετοιμάζω παραστάσεις που περιοδεύουν στην Ελλάδα.
Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Με το που είδα την ερώτηση η πρώτη μου απάντηση ήταν τίποτα…. Και η αλήθεια είναι πως πραγματικά για την λέξη καριέρα εξακολουθεί να υπάρχει το τίποτα… δεν κυνήγησα ποτέ την καριέρα… θέατρο κάνω για την ψυχική μου υγεία, είναι το οξυγόνο μου και ο τρόπος ζωής μου. Ξεκίνησα να κάνω θέατρο στην Άμφισσα και έμεινα εδώ και κατάφερα η πόλη μου να έχει ένα μόνιμο θέατρο εδώ και 32 χρόνια τώρα. Εδώ κάνω θέατρο με ερασιτέχνες ηθοποιούς που τους δουλεύω σαν επαγγελματίες ( με κανονικά μαθήματα υποκριτικής και ορθοφωνίας) αλλά και με επαγγελματίες.
Η επιτυχία τώρα και η επικράτηση της χρειάζεται εσωτερικό κίνητρο. Δηλαδή, μια βαθύτερη εσωτερική ώθηση που, σε συνδυασμό με την αυτοπεποίθηση, θα βοηθήσουν να παραμείνεις εστιασμένος στην προσπάθεια. Επιτυχία είναι το ατομικό όραμα του καθενός για τον εαυτό και τη ζωή του, είναι το νόημα που δίνει σε όλη αυτή την προσπάθεια.
Η επαγγελματική επιτυχία, δεν βιώνεται ως επιτυχία αν δεν είναι ολιστική, αν δεν αναπτύσσονται εξίσου όλοι οι τομείς της ζωής.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Τελικά … «γεννιέται κανείς ή γίνεται;» ιδού η απορία;
Φυσικά και οι τέχνες σπουδάζονται ( Υποκριτική, σκηνοθεσία, μουσική, ζωγραφική …), αλλά για να μπορέσεις να δημιουργήσεις πρέπει να το έχεις μέσα σου… να έχεις μια φλόγα… ένα διαβολάκι που δεν σε αφήνει σε ησυχία… δε γίνεται αλλιώς ή μήπως γίνεται;
Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Πάθος. Αγάπη και ενθουσιασμός για κάθε νέα δουλεία, ολοκληρωτική αφοσίωση, μεγάλη ενεργητικότητα και αποφασιστικότητα για την επίτευξη του στόχου μου.
Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Και πριν και κατά την διάρκεια… Είναι φορές που πρέπει να δουλέψω σε κάποιο θίασο καθαρά και μόνο σαν δάσκαλος – σκηνοθέτης όπου είναι έτοιμος ο θίασος και έχει επιλεχτεί το έργο από αυτούς … ξεκινώ στα τυφλά και με το που παίρνω το έργο στα χέρια μου και βλέπω το νέο θίασο ….αρχίζει άμεσος να ανάβει ένα φωτάκι και η μια ιδέα να διαδέχεται την άλλη ….
Οποιαδήποτε ώρα και απ’ οτιδήποτε μου έρχονται ιδέες, εικόνες, σκέψεις…
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη; Δεν ξέρω πόσο είναι καλό ή κακό αυτό αλλά συναισθηματικό θα με έλεγα.
Λειτουργώ με το συναίσθημα. Ότι τεχνική κι αν υπάρχει αν δεν μπει και λίγο ψυχούλα δεν γίνεται τίποτα.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ετοίμαζα για το καλοκαίρι μια ξεχωριστή δουλειά.
«Ευμενίδες» του Αισχύλου σε απόδοση και προσαρμογή δική μου. Θα παίζανε συμφοιτητές-συνάδελφοι από την δραματική σχολή και φίλοι μου. Δυστυχώς με την πανδημία και όλο αυτό τον εφιάλτη που ζούμε με τον κορονοϊό αναβάλετε και αν όλα πάνε καλά θα το παρουσιάσουμε του χρόνου.
Έτσι για φέτος το καλοκαίρι θα παρουσιάσουμε σε περιοδεία το «Ματωμένο Γάμο» του Φ.Γ.Λόρκα που ανεβάσαμε τον Οκτώβριο 2019,
«Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη που είχαμε παρουσιάσει το 2018, και έχουμε και μερικές παραστάσεις να δώσουμε με την «Ισμήνη» του Γιάννη Ρίτσου που πρωτοπαρουσιάσαμε στο Φεστιβάλ Δελφών το «Λάλον Ύδωρ» το 2019.
Βιογραφικό Δημήτρη Η. Αποστόλου
Γεννήθηκε στην Άμφισσα όπου και τελείωσε το Λύκειο.
Πέρασε ΤΕΙ λογιστών Πειραιά αλλά με το που βρέθηκε Πειραιά αμέσως έδωσε εξετάσεις στην ημικρατική δραματική σχολή του Πειραϊκου Συνδέσμου απ’ όπου και αποφοίτησε .
Παρακολούθησε μαθήματα δραματολογίας από τον Μάριο Βαλλινδρά και Αλέξη Διαμαντόπουλο.
Πήρε μαθήματα σκηνογραφίας και ενδυματολογίας κοντά στο Γιάννη Ρούντο και στην Αριάνα Μπίνη όπου δούλεψε και σαν βοηθός της.
Παρακολούθησε σεμινάρια γύρω από το παιδί και το παιδικό θέατρο.
Πήρα μαθήματα κουκλοθέατρου από την Ντιάνα Καβέτσου.
Το 1988 δημιούργησε στην Άμφισσα το «Μαγικό Θέατρο». Ένα θέατρο που λειτουργεί ως σήμερα και επιλέγει τα έργα που ανεβάζουν , σκηνοθετεί και πολλές φορές παίζει.
2003 – 2005 δίδαξε Θεατρική Αγωγή στα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία του Νομού Φωκίδας.
2007 ως σήμερα διδάσκει θεατρική εικαστική έκφραση και Θεατρική αγωγή σε παιδικά τμήματα και τμήματα ενηλίκων στο Εικαστικό Θεατρικό Εργαστήρι Άμφισσας.
2007 – 2009 δίδαξε στο Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων – Δια βίου Μάθηση-.
2010 διδάσκει στα Δημοτικά σχολεία Θεατρική Αγωγή
2017 δίδαξε την τραγωδία «Προμηθέας Δεσμώτης» θεατρικό αναλόγιο στο Κατάστημα Κράτησης Άμφισσας με συμμετοχή κρατουμένων και υπαλλήλων του καταστήματος και παρουσιάστηκε στη Ρωμαϊκή Αγορά Δελφών πρώτη φορά βγήκε κρατούμενος έξω και συμμετείχε σε πολιτιστική εκδήλωση.
2017 δίδαξε την κωμωδία «Πλούτος» του Αριστοφάνη στο Κατάστημα Κράτησης Μαλανδρίνου.
2016-2017 θεατρικό παιχνίδι στην Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής & Ψυχικής Υγείας και στην εταιρία Μέριμνάς και αποκατάστασης Ατόμων με ψυχοκοινωνικά προβλήματα.
2017 στο Κατάστημα Κράτησης Μαλανδρίνου παρουσίασε στα παιδιά των κρατουμένων παιδική παράσταση, θεατρικό παιχνίδι και εικαστικά .
Στόχος οι κρατούμενοι να έρθουν σε επαφή με τα παιδιά τους σε επισκεπτήριο και μαζί να συμμετέχουν παιδιά και γονείς σε διάφορες δράσεις .
Από το 2017 Διδάσκει στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών του Δήμου Δελφών.
• Έχει κάνει απόδοση και προσαρμογή κειμένου στα έργα: «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, «Πλούτο» και «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, «Ευμενίδες» του Αισχύλου,
«Θαυμαστή Μπαλωματού» και «Το σπίτι της Μπερνάρντας Άλμπα» του Φ.Γ.Λόρκα.
• Διασκεύασε σε θέατρο για παιδιά τα έργα του Αριστοφάνη: «Ειρήνη», «Πλούτο», «Όρνιθες», «Λυσιστράτη».
«Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ, Το παραμύθι «η Σταχτοπούτα», το βιβλίο της Αγγελικής Βαρελλά «Δώσε την αγάπη», το βιβλίο της Έφης Ζουμά « Χρειάζεται ότι δεν χρειάζεσαι».