«Επίμονη Τέχνη»: Στάση ζωής. Γκαλερί το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Στη μετά covid-19 εποχή η επανάσταση των χρωμάτων ξεκίνησε απο τη Θεσσαλονίκη. Μια πρωτοποριακή έκθεση καλλιτεχνών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η οποία αποτελεί επιπλέον μια στάση ζωής. Ένα συναρπαστικό εικαστικό πρότζεκτ στις στάσεις των λεωφορείων είναι πλέον κοντά στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Η αναμονή στον ΟΑΣΘ ή και ο περίπατος ακόμη στο κεντρο της πόλης αποκτά καλλιτεχνικό ενδιαφέρον αφού 51 καλλιτέχνες εικαστικοί εκθέτουν εκτυπωμένα έργα τους στις στάσεις του ΟΑΣΘ μετά απο πρόταση που έθεσε η εικαστικός Χρύσα Μπαρζόκα (www.facebook.com/chris.alevra), εμπνεύστρια επιμελήτρια & art director της «Επίμονης Τέχνης» στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη (www.facebook.com/MariaKaragianni.skg/) η οποία “αγκάλιασε” με μεγάλο ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία μαζί με το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης και με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα. (www.facebook.com/ZervasMayor/).
Η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί και καλεί τουρίστες και δημότες να περιηγηθούν στο κέντρο από τη στάση στο Δημαρχείο έως τη στάση Πλατεία Εμπορίου, όλη την Τσιμισκή, τη Μητροπόλεως, Παύλου Μελά, Λευκό Πύργο, Στρατηγείο, Βενιζέλου & Ίωνος Δραγούμη έως Ερμού, Αγίας Σοφίας, Αγγελάκη, Εγνατία (άνω πλευρά) από ΔΕΘ έως και όλη την Αριστοτέλους σε μια πόλη πλημμυρισμένη από έργα Τέχνης, «Επίμονης Τέχνης».
Art project by Chris Barjoka www.facebook.com/chris.alevra
Δήλωση της Μαρίας Καραγιάννη, Αντιδημάρχου Πολιτισμού & Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης
«Η τέχνη ξεπλένει από την ψυχή μας τη σκόνη της καθημερινότητας» Πάμπλο Πικάσο
«Η συνεργασία μας με τη Χρύσα Μπαρζόκα και την «Επίμονη Τέχνη» ξεκίνησε σε μία πολύ δύσκολη για όλους μας περίοδο, μέσα στην πανδημία, όταν όλοι οι χώροι του πολιτισμού ήταν κλειστοί.
Η έκθεση «Επίμονη Τέχνη» στο Γυάλινο Περίπτερο της παραλίας, με έργα που δημιούργησαν 35 καλλιτέχνες μέσα στην πανδημία, γέμισε με χρώμα και αισιοδοξία την καθημερινότητά μας και επιβεβαίωσε ότι η τέχνη δεν σταματάει ποτέ.
Συνεχίζοντας το “οδοιπορικό” μας με τη Χρύσα, 51 καλλιτέχνες-εικαστικοί της «Επίμονης Τέχνης» εκθέτουν εκτυπωμένα έργα τους στις στάσεις του ΟΑΣΘ δημιουργώντας μία ανοικτή γκαλερί φέρνοντας την καλλιτεχνική δημιουργία στο δρόμο.
Ευχόμαστε η Χρύσα Μπαρζόκα και η «Επίμονη Τέχνη» να συνεχίσουν να επιμένουν……»
Το polismagazino.gr παρουσιάζει τη συνέντευξη της εικαστικού Δήμητρας Ξενάκη
Συμμετέχετε κι εσείς σε αυτό το πρωτοποριακό project. Σε ποιο σημείο της Θεσσαλονίκης-Γκαλερί βρίσκεται το έργο σας; Το έργο μου, βρίσκεται στη στάση της Πλατείας Αριστοτέλους, επί της Εγνατίας οδού.
Τι απεικονίζει και ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους πολίτες της πόλης; Απεικονίζει το πορτρέτο ενός αλόγου, του Dubai, που ήταν παραγγελία από την ιδιοκτήτριά του. Μου ζήτησε να το αποδώσω εικαστικά, ώστε να μείνει αθάνατο… Η Τέχνη δίνει αυτό το προνόμιο στα θνητά όντα και αυτό είναι και το μήνυμα που θέλω να αποδώσω… Επίσης μεταποιεί το πραγματικό σε ποιητικό. Κι αυτό πάντα πραγματεύομαι μέσα από τα έργα μου… Την έννοια της ποιητικότητας κι εκείνη του ποιητικού ρεαλισμού. Παράλληλα, σαν εικαστικός, ειδικεύομαι τα τελευταία χρόνια σε πορτρέτα και ιππέων και γενικώς σε ιππικά θέματα. Με το σύντροφό μου, Ντέμη Ντάλλη, ο οποίος υπηρετεί το άθλημα της ιππασίας από παιδί, έχοντας παγκόσμιες διακρίσεις στο ενεργητικό του, προσπαθούμε να διερευνήσουμε τη σχέση ανάμεσα στην Τέχνη και την Ιππασία και παράλληλα να προβάλλουμε το έργο μου. Εγώ είμαι βραβευμένη εικαστικός, αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι τα άλογα, ενώ εκείνος είναι κορυφαίος ιππέας αλλά λατρεύει την Τέχνη. Έτσι δημιουργήσαμε πολύ πρόσφατα τη σελίδα “Equine Art and Philosophy”, με αφορμή τη διάκριση που είχα πριν λίγους μήνες από την «Worldwide Female Equine Artists Association” ως μια από τις καλύτερες ζωγράφους αλόγων παγκοσμίως για το 2021. Σ’ αυτό το σημείο θέλω να πω ότι δεν υπάρχουν όρια στα πράγματα που οφείλουν να εξυψώνουν τον άνθρωπο. Τόσο η Τέχνη όσο και ο Αθλητισμός, αρχετυπικά, τουλάχιστον, πρεσβεύουν αυτό το σκεπτικό. Κι όταν συνεργάζονται προάγουν τον Πολιτισμό αλλά και τον άνθρωπο.
Ποια ερεθίσματα σας οδήγησαν σε αυτή τη δράση; Η Τέχνη δεν οφείλει να υπόκειται σε στεγανά, ούτε να παρουσιάζεται μόνο στο αποστειρωμένο περιβάλλον των gallery, αλλά να εμπλέκεται ενεργά στη ζωή των πολιτών και της σύγχρονης ζωής. Να γίνεται κομμάτι της. Η στάση του λεωφορείου εμπεριέχει γενικότερα την έννοια της «στάσης». Κι όλα όσα θέλω να μεταδώσω σαν εικαστικός μέσα από το έργο μου, αντικατοπτρίζουν για εμένα μια στάση ζωής, που την μοιράζομαι, έμμεσα, μέσα από το έργο μου, με τους ανθρώπους της πόλης σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της.
Αναμονή στη στάση του ΟΑΣΘ από εργαζόμενο, μαθητή, φοιτητή, συνταξιούχο, τουρίστα, ερωτευμένο, διαβάτη… Ποιός θεωρείτε ότι θα συνομιλήσει περισσότερο με το έργο σας; Μπορούν να συνομιλήσουν όλοι, στον ίδιο βαθμό, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Το άλογο σαν σύμβολο, αλλά και σαν έννοια, λειτουργεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και σε πολλά επίπεδα.
Αν σας δινόταν η δυνατότητα τι θα λέγατε στον καθένα από τους προαναφερόμενους; Όλοι οι προαναφερόμενοι είναι, πέρα από τις προαναφερόμενες ιδιότητες, άνθρωποι. Στο μέτρο του «Κατ’ Εικόνα» και του «Καθ’ Ομοίωσιν», σαν όντα που έχουν και μια ένθεη φύση, θα τους έλεγα να μην φοβούνται να κάνουν την διαφορά, στις εποχές του ζόφου, που όλοι βιώνουμε… Αν ο καθένας μας αλλάξει, έστω και λίγο, αυτός ο κόσμος θα γίνει καλύτερος. Η ομορφιά είναι εκείνη που θα σώσει τον κόσμο… Η πίστη είναι εκείνη που υλοποιεί την πραγματικότητα… Όλες αυτές οι έννοιες και πολλές άλλες που πρεσβεύουν οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στη δράση, συνομιλούν με τους πολίτες και έστω και υποσυνείδητα, δημιουργούν έναν νέο κόσμο… Που όλοι τον έχουμε ανάγκη. Γι’ αυτό και είναι ένα πολύ ιδιαίτερο εγχείρημα και κρίνω αναγκαίο τα έργα να παραμείνουν στις στάσεις έως και τα τέλη Ιουνίου με όσο τον δυνατόν λιγότερες φθορές.
Χρήσιμα links: http://www.dimitraxenaki.com
https://www.facebook.com/Dimitra-Xenaki-Demys-Dallis-Equine-Art-and-Philosophy-106443128271388