“Η έμπνευσή μου είναι ένα παιχνίδι διεργασίας του εγκεφάλου και μίας εικόνας ή ενός βιώματος μέσα από μια τρυφερότητα αλλά και μία σκωπτική ματιά. Η κατανόηση της φύσης του ανθρώπου σε σχέση με το όλον, τα βασικά του ένστικτα, αυτά του έρωτα του πόνου, της επιβίωσης μέσα σ’ ένα σύγχρονο μαύρο γυαλιστερό φόντο”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Η ζωγραφική και γενικά η εικαστική έκφραση ήταν για μένα φυγή στα μοναχικά παιδικά και εφηβικά μου χρόνια. Επίσης αρκετά χρόνια πριν την εισαγωγή μου στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, ήταν πλέον καθημερινή επιτακτική ανάγκη κάθε φορά με διαφορετικά ζητούμενα. Η ζωγραφική μοιράστηκε και ακόμη το κάνει όσα με κυνηγούν και με χαρακτηρίζουν ως άτομο.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Εχω δουλέψει με κλασικά μέσα όπως ακρυλικά χρώματα και λάδια και ό,τι άλλο αφήνει ίχνος χρώματος, με κολάζ, τυπώματα, με αποκολλήσεις, με ψηφιακό κολάζ και ψηφιακές εκτυπώσεις, μικτές τεχνικές με object trouvee.
Τα τελευταία χρόνια το υλικό που δουλεύω είναι σχεδόν αποκλειστικά το λάδι με μία προσήλωση στη γνώση και ανακάλυψή του. Η δουλειά μου προς το παρόν, έχει στοιχεία ρεαλισμού, με ατμόσφαιρα δανεισμένη από έργα της Ιταλικής τέχνης του 17ου αιώνα και μια pop – αρτίστικη διάθεση.
Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Την έμπνευσή μου είναι πολλά και διαφορετικά που τη συνθέτουν. Είναι ο τρόπος που βλέπω και ακούω τα έμψυχα και τα άψυχα που με περιβάλλουν. Πάντα η ιδιαίτερη σχέση μου με τη φύση με ακολουθεί. Ο τρόπος που μ’ αρέσει σ’ όλα να δίνω ένα σχεδόν μεταφυσικό νόημα ύπαρξης. Η έμπνευσή μου μάλλον είναι ένα παιχνίδι διεργασίας του εγκεφάλου και μίας εικόνας ή ενός βιώματος μέσα από μια τρυφερότητα αλλά και μία σκωπτική ματιά. Η κατανόηση της φύσης του ανθρώπου σε σχέση με το όλον, τα βασικά του ένστικτα, αυτά του έρωτα του πόνου, της επιβίωσης μέσα σ’ ένα συγχρονο μαύρο γυαλιστερό φόντο.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες που μου αρέσουν και ίσως να έχουν επηρεάσει τη δουλειά μου ή πρόκειται να το κάνουν. Όπως ο Caravaggio, Claude Monet, Rembrandt, Robert Rauschenberg, Damien Hirst, Yayoi Kusama.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Η ίδια η τέχνη είναι μία πρόκληση, οπότε θέτω σχεδόν καθημερινα νέες, αλλιώς έρχεται η μονοτονία. Πρόκληση για μένα είναι να ερευνάς, να καταστρέφεις, να γεννάς και να δημιουργείς.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Δυστυχώς τα εικαστικά στην Ελλάδα δεν έχουν το ειδικό βάρος και την αποδοχή που τους αξιζει. Το κοινό της τέχνης είναι μικρό και η οικονομική κρίση των προηγούμενων χρόνων μαζί με την έλευση της πανδημίας, έχει φτάσει στα όριά τους χώρους τέχνης και φυσικά τους καλλιτέχνες. Θεωρώ ότι τα έργα σύγχρονης τέχνης δεν εμφανίζονται όσο θα έπρεπε στο δημόσιο χώρο, Υπάρχει ένας συντηρητισμός που σε συνδυασμό με την οικονομική στενότητα δεν δίνει ευκαιρίες σε καλλιτέχνες και ευρύ κοινό να συναντηθούν.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Μέσα στα μελλοντικά μου σχέδια είναι να κάνω ένα άνοιγμα και προώθηση της δουλειάς μου στο εξωτερικό.