“Θέατρο και υποκριτική σημαίνει η βαθιά μεταμόρφωση του εσώτερου εαυτού σου σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνεσαι ένα με το ρόλο κι ο θεατής να σαστίζει”
Από πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε με την τέχνη; Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την τέχνη από το δημοτικό όταν γράφτηκα στην σχολή χορού από όπου κι απόκτησα 3 διπλώματα στο μοντέρνο χορό. Ο χορός με οδήγησε στο θέατρο λι και έδωσα εξετάσεις στη νεοσύστατη τοτε σχολή υποκριτικής του Κώστα Καζάκου. Τα μαθήματα γίνονταν στο θέατρο Τζένη Καρέζη και για τις εξετάσεις μας χρησιμοποιούσαμε ρούχα από το ιστορικό βεστιάριο του θεάτρου. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Ύστερα εδωσα στο υπουργείο και πέρασα στη Βεάκη από οπου αποφοίτησα το 2000.
Ποιόν ηθοποιό – καλλιτέχνη θαυμάζετε; Φυσικά θαύμαζα πάντα τον Κώστα Καζάκο καθώς σαν δάσκαλος ήταν συνταρακτικός και την Όλια Λαζαρίδου που επίσης ήταν εκπληκτική δασκάλα. Θαυμάζω απεριόριστα το Σταμάτη Κραουνάκη που εν μέσω καραντίνας μας έδωσε τραγόυδια νέα που τ’ ακούς και κλαις και φυσικα τις απίστευτες ηθοποιούς που έχουμε όπως την Καρυοφιλιά, την αείμνηστη Παπαθανασίου κ.α.
Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Η επιτυχία για μένα είναι να μην αδειάζεις ποτέ απο ιδέες και έμπνευση. Να μην χάνεις την πίστη σε αυτό που αγαπάς και ειδικά τώρα που υπάρχει κρίση με την πανδημία και η τέχνη βάλλεται κατά πολύ. Να εξελίσσεσαι συνέχεια και να βελτιώνεις όλες τις μεθόδους υποκριτικής σου και να εργαζεσαι με το σώμα σου έτσι ώστε σε κάθε ηλικία να είσαι μάχιμος. Προσωπικά που είμαι πλέον 45 ετών γυμνάζομαι καθημερινά όπως στα 25. Αυτό με διατηρεί υγιή και μάχιμη για απαιτητικούς ρόλους όπως της Μήδειας το 2016 στο θέατρο Σφενδόνη.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Ο καλλιτέχνης για μενα γίνεται αφου συνειδητοποιησει ο ανθρωπος οτι είναι. Δεν φτάνει να έχει καποιος ταλέντο και χαρίσματα, θέλει και εργασία πολύ κι επιμονή στο να τελειοποιείς τα μέσα σου στο έπακρο. Εαν χαλαρώσεις λίγο η τεχνική παει περίπατο δεν μένει τιποτα σταθερό χωρις καθημερινή άσκηση και συγκέντρωση. Οπότε καλλιτέχνης διαμορφώνεσαι με τον καιρό και τις επιλογές σου. Οι άνθρωποι του θεάματος δεν είναι όλοι καλλιτέχνες ακόμη κι αν βιοπορίζονται από αυτό. Υπάρχουν και σκετοι επαγγελματίες που στην πορεία χάνουν την καλλιτεχνική τους φύση στο βωμό της διασημότητας.
Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Θέατρο και υποκριτική σημαίνει η βαθιά μεταμόρφωση του εσώτερου εαυτού σου σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνεσαι ένα με το ρόλο κι ο θεατής να σαστίζει.
Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Προσωπικά ναι, νοιώθω την έμπνευση έντονα πριν ετοιμάσω ένα προτζεκτ.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη; Θα με χαρακτήριζα επίμονη και αισιόδοξη, ανατρεπτική αλλά και κλασσική. Βαθιά ερωτευμένη με την υποκριτική τέχνη.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Τελειώνω ένα έργο με τίτλο Πρόσφυγας, και ελπίζω να βρω στέγη για να ανέβει…
Πιστεύετε πως δίνονται ευκαιρίες στους νέους καλλιτέχνες να αναδείξουν το ταλέντο τους ή μήπως υπάρχει μια μόνιμη τάση ανακύκλωσης προσώπων και χαρακτήρων; Κοιτάξτε τις ευκαιρίες πολλες φορες τις δημιουργούμε και μόνοι. Η Αθήνα είναι μια πόλη με πληθος ομαδων και θεατρων. θεωρω οτι οταν καποιος παλευει για την θεση του τη βρισκει στο τελος. Τωρα οσον αφορα τους παλιους. οι παλιοι κι αυτοι παλεψαν με δουλεια να φτασουν εκει που εφτασαν. Οι σκηνοθετες διαλεγουν αυτους που θεωρουν καταλληλους για το προτζεκ τους. Δεν μπορεις ποτε να πεις γιατι ενας σκηνοθετης σκεφτεται με αυτον τον τροπο. Ειναι η παρασταση του και τελος. Ειναι αυτος και η παραγωγη που αποφασιζει. Χωρος για ολους πιστευω υπαρχει…
Ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους αναγνώστες του polismagazino; Καταρχήν ευχαριστώ για την φιλοξενία και μετά χαίρομαι πολυ που υπάρχουν στήλες σαν την δική σας που μεταφέρουν τις ιδέες και τις γνώμες ανθρώπων που δεν γνωρίζετε καλά αλλά που κάτι σας εσπρωξε να μάθετε. Το μήνυμα στους αναγνώστες ενός περιοδικού του πολιτισμού είναι να μην σταματήσουν ποτέ να βλέπουν θέατρο σινεμά χορό και ό,τι όμορφο εχει φτιάξει η ανθρώπινη δραστηριότητα. Ειδικά και οι νεότερες γενιές που εγκλωβίζονται πιο πολυ στα τεχνικά νεκρά μέσα και αποφεύγουν ίσως την εμπειρία δια ζώσης όπως αυτή του θεάτρου, Οι νέοι περιμένουν απο εμάς να τους εμπνεύσουμε ώστε να πηγαίνουν στο θέατρο και να μορφώνονται. Να αποκτούν καλλιτεχνική συνείδηση και ταυτότητα ενός πολίτη που έχει γεννηθεί στη χώρα που δημιούργησε το θέατρο, Δεν υπάρχει πιο σπουδαία κληρονομιά απο αυτήν.
Βιογραφικό. ΓΚΟΥΜΑ AΜΑΛΙΑ Ε-ΜΑΙL: [email protected]
ΣΠΟΥΔΕΣ
• Απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης “Βεάκη”
• Φοίτηση στη σχολή Κ.Καζάκου
• Φοίτηση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
• Χορός: modern,jazz,tap danse,african
• Kρουστά
• Αγγλικά,Γαλλικά
ΘΕΑΤΡΟ
• Θέατρο Σφενδόνη, Black box, “Μήδειας ανάγνωση”, Ευριπίδη, σκην, Αμαλία Γκούμα
• St’Martins, “The Runner”, σκην. Carolyn Defrin, interactive performαnce
• Γυάλινο μουσικό θέατρο, “Η πολιτεία των χαμένων παραμυθιών” σκην. Α.Κασόλα
• Α.Σ.Κ.Τ., χοροθεατρική performαnce, πάνω σε τραγούδια του musical Cabaret, σκην. Α.Γκούμα
• Διεθνές φεστιβάλ θεάτρου δρόμου, “Ioυλιέτα μόνη στην πόλη ψάχνει”, σκην. Κ. Βαρδακαστάνη
• Θέατρο Άλεκτον, “ΔΥΟ ή ΔΙΣ” βασισμένο στη “Μηχανή Άμλετ”
H.Muller, “Λήθη”, Δ. Δημητριάδη σκ.Α.Γκούμα
• Θέατρο Άλεκτον, “Πίσω απ’το ηρώον”, Γ. Γούνα, σκην. Γ. Μαρκοπούλου
• Κ.Θ.Β.Ε.”Το αηδόνι κι ο αυτοκράτορας”, Χ. Κ. Άντερσεν, σκην. Έφη Θεοδώρου
• Κ.Θ.Β.Ε. “Τραχίνιες”, Σοφοκλή, σκηνοθ. Β. Αρδίττης. Επίδαυρος
• Κ.Θ.Β.Ε. “Η μοιρασιά του διαβόλου”, Φ.Μελκιό, σκην. Π. Σεβαστίκογλου
• Κ.Θ.Β.Ε. “Αντιγόνη”, Ά. Αλεξάνδρου, σκηνοθ. Β. Αρδίττης
• Θέατρο της Άνοιξης,” Τρωάδες, το μακρύ ταξίδι “
σκην. Γ. Μαργαρίτης, Vitcazy, Πολωνία
• Θέατρο της Άνοιξης, Πολιτιστική Ολυμπιάδα, “Ηλέκτρα”, Σοφοκλή, σκην. Γ.Μαργαρίτης, Ηρώδειο
• Θέατρο της Άνοιξης “Στο μπορντέλο, μια ελεγεία στην αθωότητα”
βασισμένο σε κείμενα Ρ.Β. Φασμπίντερ, Ζ.Λ.Γκοντάρ, σκην. Ι.Δρόσος
• Θέατρο της Άνοιξης “Αίμα…μα-Ε!μαμά!”, χοροθεατρική παράσταση
σε ποίηση Φ.Γ. Λόρκα, σκην.Α.Γκούμα
• Φεστιβάλ Βύρωνα “Καταμεσίς στην ερημιά”, Λ. Μαδαρού, σκην. Ρ. Πατεράκη
• Εθνικό θέατρο, Άδειος χώρος, “Μυστική γη” σκην. Κ. Παπαιακώβου
• Φεστιβάλ Λυκαβηττού, Λ.Κηλαηδόνης & Preservation Η.Jazz Band, συμμετοχή στο χορό
• Φεστιβάλ Δελφών “Κρουστών χρησμός για τον Οιδίποδα”, σκην.Ν.Τουλιάτος
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
• Fighting monkey, Rootless root
• Κέντρο Αρχ.Δράματος, σεμινάριο με τη Σ. Μιχόπουλου
• Σεμινάριο Σαίξπηρ με το Θ.Μοσχόπουλο
• Σεμινάριο Ίψεν με τη Ν. Κοντούρη
• Ασκήσεις τραγωδίας με τον Τ. Μπαντή
• Τεχνική φωνής και σώματος στην αρχ. ελλ. τραγωδία με τον Θ.Τερζόπουλο
• Σεμινάριο μοντέρνου χορού με τον Μ. Myers
• Σεμινάριο φωνητικής με την Ι. Promtova