Πέθανε στις 10 Σεπτεμβρίου 2010
Γράφει ο Νίκος Μουρατίδης
Διάβασα διάφορα άρθρα και συνεντεύξεις προσπαθώντας να μάθω για την Γκιζέλα Ντάλι και να φτιάξω ένα πορτραίτο της, αλλά είτε έπεφτα πάνω είτε σε “αγιογραφίες”, ή σε υπερβολές: “Μεγάλη πρωταγωνίστρια” έγραφε ο ένας, “το κορμί” ο άλλος, “Η Μπριζίτ Μπαρντό της Ελλάδας” ο παρά άλλος.
Μα η Γκιζέλα Ντάλι αν ήταν σε κάποιες ταινίες πρωταγωνίστρια ήταν χαμηλού κόστους soft porno ταινίες, η Γκιζέλα Ντάλι που είχε ένα κορμί όπως κάθε μέση Ελληνίδα, που δεν ήταν κανένα σπουδαίο ταλέντο και που την συγκρίνουν με την Μπαρντό που υπήρξε τεράστιο, το Νο1 όνομα του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου; Εν πάση περιπτώσει για να δούμε ποια ήταν αυτή η κοπέλα.
Η Γκιζέλα Ντάλι (πραγματικό όνομα Αδαμαντία Μαυροειδή), γεννήθηκε στη Πλάκα στις 23 Αυγούστου του 1937 με καταγωγή από τα Μέγαρα και την Νάξο. Οι δικοί της την φώναζαν Διαμάντω, και πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια με πολλά προβλήματα στην οικογένεια, μέχρι που αποφάσισε να σπουδάσει στη σχολή χορού Ανωμερίτου, στη σχολή Καλών Τεχνών και στη δραματική σχολή του Εθνικού Ωδείου – όπου άλλαξε και το όνομα της.
Έκανε ντεμπούτο της σε ηλικία 23 ετών (1960) στην ταινία «Ραντεβού στη Βενετία» του σκηνοθέτη Ντίμη Δαδήρα, τον οποίο και παντρεύτηκε – και έκαναν μαζί 7 ταινίες.
Ήταν η εποχή που η Γκιζέλα ήταν όμορφη και λαχταριστή σαν φρέσκο λουλούδι. Έπεσε όμως στην παγίδα που της έστησε το κύκλωμα του φτηνιάρικου κινηματογράφου, κι’ έγινε αυτό που αποζητούσε το φιλοθέαμον κοινό: Η γυναίκα πειρασμός. Έγινε ο πόθος των αντρών, έγινε η φαντασίωση τους και οι φωτογραφίες της στόλισαν από εφηβικά δωμάτια, μέχρι φορτηγά και στρατώνες.
Έπαιξε σε ταινίες αισθηματικές, κομεντί, κωμωδίες και μελό. Άρχισαν να την αποκαλούν Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό όταν ο κινηματογραφικός φακός αποτύπωσε το ημίγυμνο σώμα της σε πολλές αποκαλυπτικές σκηνές που έκοβαν την ανάσα στον ανδρικό πληθυσμό, που δεν ήταν συνηθισμένος εκείνη την εποχή να βλέπει γυναίκες να γδύνονται τόσο άνετα. Έτσι ξεκίνησε κι’ έγινε η βασίλισσα του soft porno. Τα μαλλιά της ήταν από φυσικού ξανθά, μα έγιναν ξανθότερα. Έβαλε και φτηνιάρικες ξανθές περούκες. Τα μάτια της που είχαν μια αθωότητα – χάθηκαν κάτω από το υπερβολικό μακιγιάζ και πίσω από το επιτηδευμένο βλέμμα της πρόκλησης. Το πρόσωπο της ντύθηκε με τη μάσκα της…
Η συνέχεια εδώ: