Ποιά είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση;
Αααα, πρέπει να πάμε πολύ πίσω. Mέσα της δεκαετίας του εβδομήντα, 1974 γήπεδο Καραϊσκάκη, Πειραιάς, οι πρώτες συναυλίες του Μίκη Θεοδωράκη στην μεταδικτατορική πια Ελλάδα. Μαζί με την οικογένειά μου, τη μεγαλύτερη αδελφή μου, γονείς, πάπους γιαγιά, όλοι να τραγουδούν, στριμωγμένοι ανάμεσα σε άπειρο κόσμο, με πολύ συγκίνηση, ενέργεια και ενθουσιασμό. Στιγμές απίστευτες για ένα παιδί τεσσάρων ετών, στιγμές που παρόλο που τότε δεν το καταλάβαινα, θα ήταν καθοριστικές.
Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;
Με πάρα πολλούς. Από τους δικούς μας Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο μέχρι τα μεγάλα μου ινδάλματα Pink Floyd, Peter Gabriel ή ακόμα και Nino Rota, Enio Moricone αλλά σίγουρα και Bach και Μπετόβεν και τόσους ακόμα άλλους…
Το να μοιράζεσαι την σκηνή, είναι σχοινοβασία, είναι ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, εμπειρία μοναδική που σε φέρνει πολύ κοντά και δημιουργεί έντονα συναισθήματα.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;
Ξεκίνησα κτυπώντας την πόρτα στο θέατρο Έρευνας Δημήτρης Ποταμίτης το 1991 όπου ήταν και η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά ως συνθέτης. Μετά ασχολήθηκα κυρίως με την σύνθεση μουσικής για ντοκιμαντέρ, για κινηματογράφο κλπ. Έχω γράψει όμως και αρκετά έργα για ορχήστρα, μουσική δωματίου, μουσική για θέατρο, ένα θρησκευτικό ορατόριο που ανέβηκε στο Λονδίνο το 2000 και πολλά άλλα. Κάνοντας τώρα ένα απολογισμό, οι θετικές επιρροές είναι πολύ περισσότερες από τις αρνητικές. Γνώρισα από κοντά ανθρώπους που θαύμαζα από πριν, έκανα πολλές φιλίες που πρώτα ξεκίνησαν ως επαγγελματικές συνεργασίες και τις οποίες διατηρώ ακόμα.
Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία;
Την επιτυχία την χαίρομαι και την αποτυχία την καλοδέχομαι γιατί με γεμίζει γνώση και εμπειρία. Όχι δεν με τρομάζει καμία από τις δυο και μετά από τόσα χρόνια στη δουλειά, τις θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι του επαγγέλματος.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;
Μάλλον η χειρότερη. Δεν τα παρακολουθώ καθόλου άλλωστε. Θεωρώ ότι είναι τελείως εκτός θέματος. Εννοώ ότι, δεν μπορεί να αναδειχτεί η καλλιτεχνική ποιότητα αλλά ούτε να διαμορφωθεί η τεχνική και η ερμηνευτική ικανότητα των υποψηφίων με αυτές τις διαδικασίες.
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;
Δεν έχω κάτι στο μυαλό μου. Στον κινηματογράφο υπάρχουν πολλοί σκηνοθέτες που δεν έχω συνεργαστεί και θα το ήθελα πολύ και στο χώρο της μουσικής το ίδιο όμως πιο πολύ με απασχολεί να εμβαθύνω και να τελειοποιώ μέρα την μέρα την τεχνική μου.
Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;
Δεν έχω υπόψη μου κάποιον. Μπορεί να υπάρχουν… δεν ξέρω. Έχω την αίσθηση ότι στην Ελλάδα για να προχωρήσεις πρέπει να βασιστείς αποκλειστικά και μόνο στον εαυτό σου. Η διάθεση σου για δουλειά, τα “ναι” και τα “όχι” σου, είναι αυτά που θα σε βοηθήσουν.
Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Πιστεύω πολύ στην δουλειά που κάνω με την Alter Move Orchestra. Ετοιμάζουμε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να παρουσιάσουμε από τον Νοέμβριο και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό, παράλληλα τελειώνω ένα ορχηστρικό έργο και έχω βάλει στα σκαριά ένα κονσέρτο για κιθάρα και ορχήστρα.
http://www.yiorgosmagoulas.com
Βιογραφικό.
Ο Γιώργος Μαγουλάς είναι βραβευμένος Έλληνας συνθέτης και ενορχηστρωτής. Σπούδασε στην Αθήνα και στο Λονδίνο. Το 1992 αποφοίτησε από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών με «Δίπλωμα Σολίστ Κιθάρας» με Άριστα Παμψηφεί και Τιμητική Διάκριση από την τάξη του Ευάγγελου Ασημακόπουλου καθώς και με τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας. Συνέχισε τις σπουδές του στο Λονδίνο (Morley College of London) στην Ενορχήστρωση και Διεύθυνση Μουσικών Συνόλων. Δάσκαλοί του υπήρξαν μεταξύ άλλων οι μαέστροι Μιχάλης Ροζάκης και Λευτέρης Χαλκιαδάκης και οι συνθέτες Δημήτρης Γ. Καψωμένος και Δημήτρης Δραγατάκης,.
Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1991 σε ηλικία 21 ετών γράφοντας μουσική για το Θέατρο Έρευνας – Δημήτρη Ποταμίτη. Έκτοτε έγραψε μουσική για ορχήστρα, εικαστικά δρώμενα, θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση.
Το 1991 επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 8η Διεθνή Biennale στη Βαλένσια της Ισπανίας. Το 2000 παρουσιάστηκε στο Λονδίνο το ορατόριό του “PROPITIATION” έπειτα από ανάθεση της Αγγλικανικής Εκκλησίας. Ενώ το 2014 εμφανίστηκε ως σολίστας και συνθέτης στο Winter Jazz Festival των Βρυξελλών στα πλαίσια των εορτασμών για την ανάληψη από την Ελλάδα της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Μεταξύ των περίπου 150 ντοκιμαντέρ στα οποία έγραψε μουσική συμπεριλαμβάνονται ντοκιμαντέρ για το «Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού» το «Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής», σειρές ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ, τη βραβευμένης σειράς ντοκιμαντέρ «Εμπόλεμη Ζώνη» και «Ορίζοντας» του Σωτήρη Δανέζη στο MEGA Channel κ.α. Ενώ για τρίτη συνεχή χρονιά συνεργάζεται με την ΕΡΤ στη σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο «Φωτεινά Μονοπάτια».
Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα έξι CD με πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις του: “Gaia” (©1994-France) , “Mediterranean Myths” (©2008-USA), “Passage To Asia” (©2010-JAPAN), “Dust” (©2012-USA), “The Silk Road” (©2016-ITALY), “Promise” (©2019-ΕΛΛΑΔΑ), ενώ συμμετέχει με συνθέσεις του σε πολλά CD συλλογές compilation, στο εξωτερικό.
Το 1995 βραβεύτηκε με «Χρυσό Ερμή» στο 5ο Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφήμισης για τη μουσική του στην πρώτη τηλεοπτική καμπάνια εταιρίας κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα (TELESTET- STET Hellas).
Από το 1993 εργάζεται ως καθηγητής κλασικής κιθάρας και καθηγητής ανωτέρων θεωρητικών. Είναι μαέστρος και ενορχηστρωτής της Alter Move Orchestra.
Έργα του έχουν παιχτεί σε Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκία, Αγγλία, Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία.
links:
https://www.youtube.com/watch?v=7fudP5mZubw
https://www.youtube.com/watch?v=KB6mc7k14Bo