Γιώργος Καραμαλέγκος: “Η μαγεία την υποκριτικής τέχνης βρίσκεται στην σύνδεση με το υποσυνείδητο”

“…Κάποιες φορές η έμπνευση έρχεται εφόσον έχεις δημιουργήσει το κατάλληλο momentum”

Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Βρέθηκα στη θεατρική ομάδα του Παντείου πανεπιστημίου στα 22 περίπου.
Την ομάδα την κινούσε η υπέροχη, Κίττυ Αρσένη. Εκεί έγινε το πρώτο κλικ.

Ποιόν καλλιτέχνη θαυμάζετε; Ο David Lynch και η Pina Bausch δημιουργούν μια πραγματικότητα που με αφορἀ ιδιαίτερα.

Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε; Η μαγεία της υποκριτικής τέχνης είναι ότι πάντα μπορείς να εξελίξεις ένα ρόλο περισσότερο. H αναζήτηση για μια βαθύτερη κατανόηση του ρόλου, της σκηνής, του έργου, του εαυτού σου, της συνειδητής παρουσίας σου σαν ηθοποιός. Και εκεί, στο θέμα της παρουσίας υπάρχει ένα κλειδί για μία πρόσβαση στο υποσυνείδητο, όπου οι επιλογές είναι άπειρες και απίθανες. Αυτή είναι μια σύνδεση που την αναζητώ επίμονα. Το θέατρο προσφέρει μία καθημερινή συνδιάλεξη με αυτό το ερώτημα, και αυτό προσφέρει μια ιδιαίτερη γενναιοδωρία όσο αναφορά αυτήν την έρευνα. Στο γύρισμα, πρέπει να κάνεις το καλύτερό σου τη στιγμή που μαγνητοσκοπείς. Και αυτό συμβάλει στη δημιουργία μίας άλλης χημείας, σχεδόν ερωτικής ανάμεσα στο φακό και σε αυτό που συμβαίνει μέσα στο σώμα σου. Δεν σκέφτομαι ποτέ ότι η κάμερα με “τραβάει” εξωτερικά/μορφολογικά, είναι συνήθως μια εσωτερική διαδικασία.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Με την ευρύτερη έννοια της λέξης, νομίζω μπορείς να δεις την ζωή σου σαν καλλιτεχνία είτε γιατί έχεις γεννηθεί έτσι και το αναζητάς, είτε γιατί κάποιοι άνθρωποι σου έδειξαν στοιχεία προς αυτήν την κατεύθυνση και επέλεξες να πορευτείς προς τα εκεί.

Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Υποσυνείδητο.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Συνήθως ναι. Και κάποιες φορές βἐβαια η έμπνευση έρχεται εφόσον έχεις δημιουργήσει το κατάλληλο momentum.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ήρθα στην Ελλάδα πριν από λίγες μέρες για να συζητήσω μια δουλειά για την οποια δεν μπορω δυστυχως να μιλήσω ακόμα. Αν αυτό προχώρησει, θα κατασκήνωσω στην Αθήνα για όσο χρειαστεί. Αλλιώς επιστροφή στο Λονδίνο οπου έχουμε ήδη ξεκινησει προβες και συζητήσεις με το Young Vic, αν και προς το παρόν έχουμε παγώσει λόγο της πανδημίας. Επἰσης γράφω ένα καινούργιο σενάριο, εύχομαι σύντομα να μπορεί να επαναλειτουργήσει το εργαστήρι μου και φυσικά castings, castings, castings… Έχω δυο υπεροχους agents στο Λονδινο και στην Αθήνα, που με φροντιζουν.

Photo by Nadir Telhaoui.

Βιογραφικό Ο Γιώργος είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και acting coach. Γεννήθηκε στην Αθήνα, και σπούδασε στη δραματική σχολή Αρχή της Νέλλης Καρρά. To 2001 μετακόμισε στην Βρετανἰα οπου ίδρυσε τους Tmesis Theatre, μια physical theatre ομαδα με τους οποιος περιόδευσε παγκοσμίως μεχρι το 2010. Από το 2011 ακολούθησε μια καριερα ανεξἀρτητα από την ομάδα, σαν ηθοποιός, performer, παραγωγος και σκηνοθέτης. ¨Εχει δημιουργησει το Physical Lab, ένα εργαστήριο υποκριτικής και performance, το οποίο λειτουργεί παγκοσμίως με έδρα το Λονδινο και ἐχει διδἀξει και σκηνοθετἠσει σε δραματικες σχολές όπως: LAMDA, RADA, Drama Centre, PACE & Williams. ´Εμφανιστηκε στην ταινία ᾽Το τελευταίο Σημεἰωμα᾽ του Παντελή Βούλγαρη, στην παρἀσταση ᾽Ματωμἐνος Γάμος᾽ του Lorca, του George Richmond Scott στο Λονδίνο, σκηνοθἐτησε και πρωταγωνἰστησε τις Site Specific παραστάσεις ᾽Dream᾽ και ᾽West Walls᾽, στα Χανιἀ. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει συνεργασίες με τους Yoshi Oida, Lorna Marshall, Fin Walker, Nigel Charnock (DV8), Malou Airaudo & Pau Aran Gimeno (Pina Bausch Tanztheater), Tanya Khabarova (Derevo), Linda Kerr Scott (Complicite), Graham Clayton Chance, Πἀνος Κοκκινόπουλος, Κὠστας Κωστόπουλος, Ανδρανός Γεωργαντάς και Γιωργος Λανθιμος.

Για περισσὀτερες πληροφορίες: www.yorgosk.com