ΜΑΤΙΑ 2: Σκαλισμενο σε ψευδαργυρο, διασταση 70Χ100
Συμμετέχετε στην έκθεση 3e (Element-Environment-Energy) την οποία εμπνεύστηκε και επιμελήθηκε η εικαστικός Γεωργία Τρούλη υπό την διοργάνωση της Restart Cultural Tourism Art Platforrm. Το να συμμετεχω στη συγκεκριμενη εκθεση είναι μια ευχαριστη εμπειρια σε ένα ιδιαιτερο νησι που λογω της προτερης ενασχολησης μου ως δημιουργος κοσμηματων ειχα την τυχη και την χαρα να επισκεπτομαι κάθε χρονο εξαιτιας επαγγελματικων υποχρεωσεων.
Πώς νιώθετε για αυτήν την εμπειρία και τι σημαίνει για εσάς το τρίπτυχο element environment energy στην τέχνη, στη ζωή στον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τον
εαυτό σας, το περιβάλλον και τον κόσμο; Το τριπτυχο Element- Environment- Energy είναι θεμελιωδης συνθηκη στη ζωη, αρα και στην τεχνη, ως αποτοκος της νοημονος ζωης. Ο κάθε ανθρωπος ζωντας στο δικο του μικροκοσμο που εν πολλοις τον εχει προσαρμοσει στις αναγκες του ή αναγκαστικα εχει προσαρμοστει ο ιδιος στις συνθηκες (φυσικες-κοινωνικες-οικονομικες) που επικρατουν ερχεται σε καθημερινη αλληλεπιδραση με τα επι μερους στοιχεια του περιβαλλοντος
του, το οποιο του δινει ή του αφαιρει ενεργεια. Οσο για εμενα με το επιδοκιμαστικο ματι που παρατηρω τη διαλεκτικη σχεση καποιου κακτου με το πιο ανυδρο τοπιο του κοσμου, την ερημο Atacama, την αριστη προσαρμογη του στα στοιχεια του περιβαλλοντος όχι μονο για να επιβιωνει και να (ευ)δοκιμει, αλλα να αλληλεπιδρα με το τοπιο προσφεροντας και εκεινος ενεργεια, το ιδιο αισθημα νοιωθω για
καποιο μικρο λουλουδι που ξεπροβαλει από καποια σχισμη στην ασφαλτο και παλευει να επιβιωσει στην αστικη ερημο.
Ποιο είναι το πρόταγμα της τέχνης, του κάθε καλλιτέχνη ξεχωριστά αλλά και του καλλιτέχνη σε συλλογικές δράσεις στη σημερινή εποχή όπου τα γεγονότα είναι έντονα, οι εξελίξεις είναι γρήγορες και συμπυκνωμένες τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο όπου τα σημεία, τα συμβάντα παράγουν σκέψεις, αντιδράσεις, ιστορία καθώς και νέα μοτίβα ζωής και δράσης; Η αναγκη που εκανε τον μακρινο προγονο μας να αποτυπωσει μια σκηνη κυνηγιου ή το περιβαλλον του πριν αρκετες χιλιαδες χρονια σε καποιο βραχο, είναι η ιδια που κανει το συγχρονο συνεχιστη του να δημιουργει και να εκφραζεται.
Ο καλλιτεχνης οντας μερος του κοσμου, ενταγμενος ή όχι σε αυτόν, παιρνει το εναυσμα και την ενεργεια από τον μικρο-μακροκοσμο του και μεσα από τη φιλτραρισμενη ματια του εκφραζει τη δικη του θεωρηση- αποψη- αναγκη. Δε νομιζω ότι μονο στη σημερινη εποχη τα γεγονοτα είναι εντονα. Παντα ηταν και μαλλον παντα θα είναι. Απλως οι εξελιξεις είναι πιο γρηγορες και
παγκοσμιοποιημενες λογω της ευκολοτερης διαδοσης της πληροφοριας. Ως εκ τουτου η οποια δραση γενναει πιο γρηγορα αντιδραση. Η τεχνη μεσα από τις συλλογικες δρασεις συνηθως βρισκει γονιμο εδαφος για την προωθηση, αναλυση, επεξεργασια ιδεων, εννοιων, αποψεων και της επικοινωνιας τους με το κοινο.
H Restart Contemporary Art platform συνδυάζει στις δράσεις της τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Πώς βλέπετε εσείς τον συγκερασμό
Τέχνης-Τουρισμού-Περιβάλλοντος; Βλεπω με ενδιαφερον τη συζευξη τεχνης- τουρισμου- περιβαλλοντος τοσο από τη μερια της τεχνης αλλα και ως μια εναλλακτικη εκφραση του τουριστικου προιοντος της χωρας, που με την προσθηκη του σεβασμου στο περιβαλλον κατι αισιοδοξο προκυπτει.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Περα από τη συμμετοχη μου στις προγραμματισμενες εκθεσεις, το να συνεχισω να πειραματίζομαι με φορμες και υλικα.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:
Ονομαζομαι Γιαννης Στεμπιλης.
Γεννηθηκα στην Αθηνα το 1968. Ημουν για χρονια σχεδιαστης κοσμηματων και εδω και λιγα χρονια κανω και κατι διαφορετικο περα από το κοσμημα. Παντρεψα τις τεχνικες μου ικανοτητες στην κατεργασια των μεταλλων με τα εικαστικα. Ετσι εξαιτιας αυτου του υβριδιου
δεξιοτητων (κοσμημα- ζωγραφικη- γλυπτικη -χαρακτικη), προεκυψαν σαν αποτελεσμα μια δικη μου τεχνικη και εργα που ειναι σκαλισμενα πανω σε μεταλλα. Εχω λαβει μερος σε πολλες εκθεσεις κοσμηματων (πανω από 30) και εχω εκπροσωπησει την Ελλαδα σε μια Biennale, (Biennale νεων καλλιτεχνων της Ευρωπης στη Λισαβωνα το 1994-Lisboa 94), καθως και σε αρκετες ομαδικες εκθεσεις.