Γιάννης Μαδούρος: “Το να γράφω μουσική είναι τα πάντα για εμένα… εύχομαι να μην σταματήσει ποτέ αυτό το ταξίδι”

“…Μέσα από την τέχνη – είτε αυτή είναι η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική κλπ – ένας άνθρωπος ανακαλύπτει πράγματα για τον εαυτό του και τους άλλους, εκφράζεται, επικοινωνεί, ξεφεύγει από την ρουτίνα του και γενικά ολοκληρώνεται σαν προσωπικότητα. Η ενασχόληση με κάποια τέχνη σε βοηθάει να δεις τον κόσμο με άλλη ματιά”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Η πρώτη μουσική ανάμνηση είναι από την παιδική μου ηλικία. Θυμάμαι να παίζω διαρκώς με μία παιδική κιθάρα, που μου είχαν πάρει δώρο.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και με ποιον Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Νιώθω τυχερός που με τις Κρυστάλλινες Σκιές, το συγκρότημα που παίζω, συμμετείχα σε συναυλίες ανθρώπων που θαυμάζω, όπως ο Πάνος Κατσιμίχας, ο Γιάννης Αγγελάκας, τα Κίτρινα Ποδήλατα, ο Διονύσης Τσακνής, τα Υπόγεια Ρεύματα, ο Απόστολος Ρίζος, ο Γιάννης Μηλιώκας, ο Βασίλης Καζούλης. Βέβαια θαυμάζω και ανθρώπους που δεν έχει τύχει να συνεργαστούμε, όπως ο Στέφανος Κορκολής, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Παύλος Παυλίδης, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Βαγγέλης Στεφανόπουλος, ο Γιάννης Γκίκας και άλλοι. Θα ήθελα κάποια στιγμή να βρεθώ στην σκηνή με τον Παύλο Παυλίδη. Είναι ένα παιδικό όνειρο που μακάρι να πραγματοποιηθεί.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Αυτό το όμορφο ταξίδι ξεκίνησε όταν ήμουν 5 χρονών και άρχισα μαθήματα αρμονίου και λίγο πιο αργότερα πιάνου στο ωδείο. Πήρα πτυχίο στο πιάνο, στα ανώτερα θεωρητικά και μετά συνέχισα με jazz αρμονία, σύνθεση, ενορχήστρωση, μουσική κινηματογράφου και ηχοληψία. Μετά από αρκετές συναυλίες και συνεργασίες με τις Κρυστάλλινες Σκιές κυκλοφορήσαμε στο τέλος του 2019 το πρώτο μας album σε στίχους και μουσική δική μου. Από πέρυσι έχω την χαρά να ασχολούμαι με τον χώρο του θεάτρου καθώς έχω γράψει την μουσική για κάποιες παραστάσεις. Καθοριστικό ρόλο στην πορεία μου μέχρι τώρα έχουν παίξει οι άνθρωποι που πίστεψαν σε μένα και μου έδωσαν μια ευκαιρία. Κάποια πράγματα δεν θα είχαν συμβεί χωρίς την πίστη τους και τη βοήθειά τους.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Έχω παρακολουθήσει κατά περιόδους και πιστεύω ότι υπάρχουν τρομερά ταλέντα σε αυτά τα show αλλά δεν νομίζω ότι θα ταίριαζα ποτέ σε κάτι τέτοιο. Διαφωνώ με το πώς είναι δομημένα και τους σκοπούς που έχουν αλλά εύχομαι σε όποιον αποφασίσει να πάει να καταφέρει να πραγματοποιήσει τα όνειρά του.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Ένα όνειρο ζωής είναι να γράψω μουσική για μια ταινία. Μακάρι κάποια στιγμή να συμβεί.

Γράφετε μουσική για θέατρο, τι ιδιαιτερότητες έχει αυτό; Ειλικρινά είναι μια μαγική διαδικασία και νιώθω πολύ τυχερός που το ζω. Νομίζω το ‘’κλειδί’’ είναι να κατανοήσω σε βάθος το έργο και να καταλάβω αυτό που σκέφτεται ο σκηνοθέτης. Όταν συμβεί αυτό, όλα κυλούν αβίαστα. Αυτό που με συναρπάζει ιδιαίτερα είναι ότι με την μουσική μου θα στηρίξω όλο αυτό που γίνεται επί σκηνής από τους ηθοποιούς και όλοι μαζί θα συνεργαστούμε για να βγει το αποτέλεσμα που επιθυμούμε.

Παράλληλα με την ενασχόλησή σας με το θέατρο κυκλοφορήσατε με το συγκρότημά σας το πρώτο σας album σε στίχους και μουσική δική σας. Τι σας γεμίζει πιο πολύ; Όταν γράφετε μουσική για κάποια παράσταση ή όταν γράφετε κάποιο τραγούδι; Για να είμαι ειλικρινής δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω, και τα δύο με γεμίζουν το ίδιο. Όταν παίζουμε ένα κομμάτι μου στις συναυλίες και βλέπω τον κόσμο να του αρέσει ή όταν μου λέει κάποιος ότι ταυτίστηκε με ένα τραγούδι μου νιώθω υπέροχα, είναι η καλύτερη ανταμοιβή για όλη αυτή την προσπάθεια. Από την άλλη, το ίδιο μαγικά νιώθω όταν στο τέλος μιας παράστασης ακούω τον κόσμο να λέει πόσο του άρεσε το έργο και πόσο πολύ ταίριαζε η μουσική. Το να γράφω μουσική είναι τα πάντα για μένα και εύχομαι να μην σταματήσει ποτέ αυτό το ταξίδι.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Αν και ζούμε σε μια δύσκολη περίοδο πιστεύω ότι οποιαδήποτε μορφή τέχνης είναι αναγκαία. Μέσα από την τέχνη – είτε αυτή είναι η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική κλπ – ένας άνθρωπος ανακαλύπτει πράγματα για τον εαυτό του και τους άλλους, εκφράζεται, επικοινωνεί, ξεφεύγει από την ρουτίνα του και γενικά ολοκληρώνεται σαν προσωπικότητα. Η ενασχόληση με κάποια τέχνη σε βοηθάει να δεις τον κόσμο με άλλη ματιά.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Προφανώς και υπάρχουν Έλληνες μουσικοί σε πολύ υψηλό επίπεδο, με βαθιά γνώση, χρόνια σπουδών και διακρίσεις οι οποίες μπορεί να μην γίνονται γνωστές για διάφορους λόγους. Δυστυχώς όμως υπάρχει η εντύπωση ότι το επίπεδο είναι χαμηλό και πως το να είναι κάποιος μουσικός σημαίνει ότι δεν κάνει τίποτα σπουδαίο, αλλά αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Είναι ένα επάγγελμα που απαιτεί υπομονή, επιμονή, πολύ μελέτη και μάλιστα τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα όταν κάποιος αναγκάζεται να κάνει και άλλη εργασία για βιοποριστικούς λόγους.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Μόλις τελειώσει η καραντίνα και αρχίσουμε να μπαίνουμε σιγά σιγά σε κανονικούς ρυθμούς, θα μπούμε studio με το συγκρότημα για να ηχογραφήσουμε κάποια κομμάτια που έχω γράψει και θα κυκλοφορήσουν το επόμενο διάστημα. Δυστυχώς λόγω της κατάστασης, όποιες συναυλίες είχαμε ακυρώθηκαν. Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται το πρώτο album του συγκροτήματος Monomania που είχα την χαρά να κάνω την ενορχήστρωση. Όσον αφορά το θέατρο, δεδομένου των συνθηκών, ακυρώθηκαν κάποιες παραστάσεις που θα έγραφα μουσική. Ελπίζω από του χρόνου να είμαστε όλοι υγιείς και να συνεχιστούν οι συναυλίες και οι παραστάσεις.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Μαδούρος ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την μουσική σε ηλικία πέντε ετών, αρχίζοντας μαθήματα πιάνου στο Θουκυδίδειο ωδείο με την Νόρα Ινεπέκογλου και στην συνέχεια με την Ειρήνη Σημαιοφορίδου από την τάξη της οποίας πήρε το πτυχίο του. Με καθηγητή τον Αλέξανδρο Διονάτο συνέχισε τις σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά και πήρε πτυχίο Αρμονίας. Με τον Κωσταντίνο Ξηρογιάννη έκανε μαθήματα jazz αρμονίας, σύνθεσης και ενορχήστρωσης ενώ ξεκίνησε μαθήματα ηχοληψίας στη σχολή Μ.Ι.Α του Άκη Γκολφίδη. Στη συνέχεια ξεκίνησε μαθήματα μουσικής κινηματογράφου με τον συνθέτη – ενορχηστρωτή Γιάννη Γκίκα και παρακολούθησε τα μαθήματα στιχουργικής στο Χαλκηδόνιο ωδείο από τον Οδυσσέα Ιωάννου. Εκτός από τις σπουδές του στην μουσική πήρε πτυχίο οικονομικών από το οικονομικό τμήμα του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι ιδρυτικό μέλος τους συγκροτήματος ‘’Κρυστάλλινες Σκιές’’ στο οποίο παίζει πλήκτρα. Με το συγκρότημα έχουν εμφανιστεί σε σημαντικές σκηνές της Αθήνας όπως το Half Note, ο Σταυρός Του Νότου, το Γυάλινο, η Τεχνόπολις και άλλες, ενώ έχουν συνεργαστεί με διάφορους καλλιτέχνες, κάποιοι εκ των οποίων είναι ο Πάνος Κατσιμίχας, ο Γιάννης Αγγελάκας, τα Κίτρινα Ποδήλατα, ο Απόστολος Ρίζος, ο Διονύσης Τσακνής, τα Υπόγεια Ρεύματα, ο Γιάννης Μηλιώκας, ο Βασίλης Καζούλης και άλλοι. Στο τέλος του 2019 μαζί με το συγκρότημά του κυκλοφόρησαν το πρώτο τους album σε στίχους και μουσική δική του. Παράλληλα, την άνοιξη του 2019 ξεκίνησε η ενασχόλησή του με το θέατρο καθώς άρχισε να γράφει μουσική για παραστάσεις, κάποιες από τις οποίες είναι οι ‘’Πέρσες Shelter’’ σε σκηνοθεσία Μιχάλη Καλαμπόκη και η ‘’Φυλο-νικία’’ σε σκηνοθεσία Αλεξάνδρας Βουτζουράκη. Το καλοκαίρι του 2020 θα κυκλοφορήσει κάποια single με τις Κρυστάλλινες Σκιές σε στίχους και μουσική δική του, ενώ ταυτόχρονα θα ολοκληρωθεί το concept album τους συγκροτήματος Monomania, που έχει κάνει την ενορχήστρωση και το sound design.

Album:

Youtube channel:

Instagram:

E mail: [email protected]