“Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η επόμενη έκφραση, το επόμενο ερέθισμα και η συγκεκριμένη εγκεφαλική διεργασία μέχρι την αποτύπωση στον καμβά.”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Στα σχολικά μου χρόνια ζωγράφισα σε σχολικές εφημερίδες, εκπροσωπούσα σχολείο στα καλλιτεχνικά διαγωνίσματα. Μου άρεσε “να παίζω” με ακουαρέλα, με ακρυλικά χρώματα, να πειραματίζομαι με διαφορετικά υλικά (όπως κατασκευές από ξύλα, κουκουνάρες, γύψο).
Στην πόλη Σότσι της Ρωσίας πραγματοποίησα τις σπουδές ζωγραφικής και απεφοίτησα με άριστα. Απέκτησα πτυχίο Οικονομικών Επιστημών στη Ρωσία. Στην Ελλάδα συνέχισα και ολοκλήρωσα τις καλλιτεχνικές σπουδές μου στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με Άριστα, με καθηγητές τον Γ. Γκολφίνο και Γ. Διβάρη.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Θα έλεγα πως μέσα από αυτά τα έργα αφηρημένου εξπρεσιονισμού, προσεγγίζω το τοπίο με έναν καινούριο τρόπο. Αποστασιοποιούμαι από την παραδοσιακή χρήση των εργαλείων και τεχνικών των καλλιτεχνών. Δημιουργώ τις ματιέρες μου πάνω σε υγρή επιφάνεια. Οι πολλαπλές λαζούρες μού δίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η τεχνική μου σχετίζεται με την τεχνική “dripping” του Jackson Pollok: στάζω μελάνι επάνω σε καμβά, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο έδαφος, δημιουργώντας αυθαίρετες εικόνες που σταδιακά αποκτούν δομή “fractal”. Το φαινομενικά τυχαίο και άναρχο, μέσω μιας καθαρά προσωπικής και πολύ συγκεκριμένης διαδικασίας, μετατρέπεται σε ένα οργανωμένο εικαστικό γεγονός.
Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Ο θεατής μπορεί να αναρωτηθεί: πρόκειται για μια εικόνα μεταφυσική; Για κάποιο όνειρο; Για απόδοση συναισθημάτων προς την φύση; Ή μήπως για τον τρόπο με τον οποίο βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος την πραγματικότητα;
Το αποτέλεσμα της έρευνάς μου προκύπτει μέσα από μια διαδικασία που θυμίζει τελετουργία, έναν χορό, ο οποίος ορίζεται από μια εσωτερική δύναμη. Από την καθημερινότητα, από τα βιώματά μου και την αλληλεπίδραση με τον κόσμο.
Οι πίνακές μου είναι η απάντηση στις σκέψεις αυτές. Πρόκειται για πραγματικές εικόνες οι οποίες έχουν αντληθεί μέσα από εμπειρίες, συναισθήματα, μέσα από την φαντασία και τα όνειρα των παιδικών μου χρόνων και αναπαριστούν σκηνές μαγευτικών τοπίων, τα οποία αποδίδονται αφαιρετικά. Πρόθεσή μου είναι η αναζήτηση και η ερμηνεία από τη μεριά των θεατών μιας δικής τους εσωτερικής εικόνας, μιας ανάμνησης κρυμμένης μέσα στο υποσυνείδητο, ή κάποιας σκέψης βγαλμένης μέσα από τα δικά τους βιώματα.
Στόχος μου είναι να παρασύρω το θεατή σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας, να τον προκαλέσω και να τον προσκαλέσω να χαθεί μέσα στη μαγεία της δημιουργικής σκέψης.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Η ενότητα των έργων που παρουσιάζω αντλεί το θέμα της από την έννοια του τοπίου. Επηρεασμένη από το έργο αφηρημένων εξπρεσιονιστών, όπως των Mark Rothko, Arsil Gorki, Clifford Still και Sam Francis, οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για την εκφραστική χρήση του χρώματος, ξεκίνησα μια σειρά από πίνακες στους οποίους απελευθερώνω χρώματα σε διατάξεις που δίνουν πολλαπλές δυνατότητες ανάγνωσης.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Η μεγάλη μου πρόσκληση είναι διαρκώς να μαθαίνω και να εξελίσσομαι.
Όμως η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η επόμενη έκφραση, το επόμενο ερέθισμα και η συγκεκριμένη εγκεφαλική διεργασία μέχρι την αποτύπωση στον καμβά.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Η τέχνη στη σημερινή Ελλάδα περνάει δύσκολες στιγμές με έλλειψη παιδείας, με οικονομική κρίση και με την πανδημία. Η απαγόρευση κυκλοφορίας μάς είχε τρομάξει.
Ο δημόσιος χώρος στην Ελλάδα είναι μεγάλο κεφάλαιο και ειδικά σε καλλιτεχνικό επίπεδο θεωρώ πως καθημερινά χάνουμε ευκαιρίες για να βάλουμε χρώμα – συναίσθημα – ένταση στο χώρο. Είναι σημαντικό να υπάρχουν έργα τέχνης ενταγμένα στον δημόσιο χώρο.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Με την πανδημία του 21ου αιώνα τα μελλοντικά μου σχέδια έχουν παγώσει. Ολα είναι ρευστά και αβέβαια. Ακυρώνονται οι έκθεσεις, ωστόσο υπάρχουν διαδικτυακές εκθέσεις στις οποίες συμμετέχω “WOMAN EVOLUTION 200”, 12MONTHS – ARTonline – ARTproject @ www.art-profiles.net | be pART of ART επιμέλεια Δημήτρης Λαζάρου.
Θα συμμετέχω μαζί με το ΣΑΣΚΤΘ – Σύλλογος Αποφοίτων Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης στην ομαδική έκθεση της 5th Art-Thessaloniki International Contemporary Art Fair, τον Νοέμβριο 2021, ολοκληρώνω την εικονογράφηση ενός παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου, συνεχίζω να δημιουργώ, να εργάζομαι είτε εξ αποστάσεως, είτε δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία.
Βιογραφικό.
Η Γαλήνη Κριαρίδη γεννήθηκε κοντά στα μυθικά μέρη της μακρινής Κολχίδας, της χώρας της μαγείας, στην σημερινή Μαύρη θάλασσα, όπου ταξίδεψε κάποτε ο Ιάσων, κατά την αναζήτηση του χρυσόμαλλου δέρατος, και όπου γνώρισε και ερωτεύτηκε την κόρη του βασιλιά και μάγισσα Μήδεια.
Στην πόλη Σότσι της Ρωσσίας πραγματοποίησε σπουδές ζωγραφικής και απεφοίτησε με άριστα. Απέκτησε πτυχίο Οικονομικών Επιστημών στην Ρωσσία. Στην Ελλάδα συνέχισε και ολοκλήρωσε τις καλλιτεχνικές σπουδές της στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστη¬μίου Θεσσαλονίκης με Άριστα, με καθηγητές τον Γ. Γκολφίνο και Γ. Διβάρη.
Πραγματοποίησε εκθέσεις σε γκαλερί, πινακοθήκες, μουσεία. Έχει λάβει μέρος στην ART THESSALONIKI, και σε τριάντα επτά ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα
Σήμερα ζει και εργάζεται ως ζωγράφος και εικαστικός εκπαιδευτικός στην Θεσσαλονίκη. Πολλά από τα έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές.
Μέλος οργανώσεων :
Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος
ΣΑΣΚΤΘ-Σύλλογος Αποφοίτων Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης
Τομέας Εικαστικών Παρεμβάσεων & Εφαρμογών ΓΝΘ “Παπαγεωργίου” Θεσσαλονίκη
[email protected]
kriaridi-galini.webnode.gr/bio/
faceboock Κριαρίδη Γαλήνη (Kriaridi Galini)
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007811563305
kriaridi.art
https://www.instagram.com/kriaridi.art/
Βίντεο: ΤΥΧΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΡΧΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ (A RANDOM AND ANARCHIC PHENOMENO) https://www.youtube.com/watch?v=YZt5BIGPr78