«Επίμονη Τέχνη»: Στάση ζωής. Γκαλερί το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Στη μετά covid-19 εποχή η επανάσταση των χρωμάτων ξεκίνησε απο τη Θεσσαλονίκη. Μια πρωτοποριακή έκθεση καλλιτεχνών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η οποία αποτελεί επιπλέον μια στάση ζωής. Ένα συναρπαστικό εικαστικό πρότζεκτ στις στάσεις των λεωφορείων είναι πλέον κοντά στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Η αναμονή στον ΟΑΣΘ ή και ο περίπατος ακόμη στο κεντρο της πόλης αποκτά καλλιτεχνικό ενδιαφέρον αφού 51 καλλιτέχνες εικαστικοί εκθέτουν εκτυπωμένα έργα τους στις στάσεις του ΟΑΣΘ μετά απο πρόταση που έθεσε η εικαστικός Χρύσα Μπαρζόκα (www.facebook.com/chris.alevra), εμπνεύστρια επιμελήτρια & art director της «Επίμονης Τέχνης» στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη (www.facebook.com/MariaKaragianni.skg/) η οποία “αγκάλιασε” με μεγάλο ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία μαζί με το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης και με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα. (www.facebook.com/ZervasMayor/).
Η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί και καλεί τουρίστες και δημότες να περιηγηθούν στο κέντρο από τη στάση στο Δημαρχείο έως τη στάση Πλατεία Εμπορίου, όλη την Τσιμισκή, τη Μητροπόλεως, Παύλου Μελά, Λευκό Πύργο, Στρατηγείο, Βενιζέλου & Ίωνος Δραγούμη έως Ερμού, Αγίας Σοφίας, Αγγελάκη, Εγνατία (άνω πλευρά) από ΔΕΘ έως και όλη την Αριστοτέλους σε μια πόλη πλημμυρισμένη από έργα Τέχνης, «Επίμονης Τέχνης».
Art project by Chris Barjoka www.facebook.com/chris.alevra
Δήλωση της Μαρίας Καραγιάννη, Αντιδημάρχου Πολιτισμού & Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης
«Η τέχνη ξεπλένει από την ψυχή μας τη σκόνη της καθημερινότητας» Πάμπλο Πικάσο
«Η συνεργασία μας με τη Χρύσα Μπαρζόκα και την «Επίμονη Τέχνη» ξεκίνησε σε μία πολύ δύσκολη για όλους μας περίοδο, μέσα στην πανδημία, όταν όλοι οι χώροι του πολιτισμού ήταν κλειστοί.
Η έκθεση «Επίμονη Τέχνη» στο Γυάλινο Περίπτερο της παραλίας, με έργα που δημιούργησαν 35 καλλιτέχνες μέσα στην πανδημία, γέμισε με χρώμα και αισιοδοξία την καθημερινότητά μας και επιβεβαίωσε ότι η τέχνη δεν σταματάει ποτέ.
Συνεχίζοντας το “οδοιπορικό” μας με τη Χρύσα, 51 καλλιτέχνες-εικαστικοί της «Επίμονης Τέχνης» εκθέτουν εκτυπωμένα έργα τους στις στάσεις του ΟΑΣΘ δημιουργώντας μία ανοικτή γκαλερί φέρνοντας την καλλιτεχνική δημιουργία στο δρόμο.
Ευχόμαστε η Χρύσα Μπαρζόκα και η «Επίμονη Τέχνη» να συνεχίσουν να επιμένουν……»
Το polismagazino.gr παρουσιάζει τη συνέντευξη της Βικτώριας Γεράκη
• Συμμετέχετε κι εσείς σε αυτό το πρωτοποριακό project. Σε ποιο σημείο της Θεσσαλονίκης-Γκαλερί βρίσκεται το έργο σας; Πραγματικά ένα από τα ωραιότερα πρωτοποριακά project της Επίμονης Τέχνης στο Δήμο Θεσσαλονίκης σε επιμέλεια της Χρύσας Μπαρζόκα που έχω τη χαρά να συμμετέχω. Το δικό μου το έργο βρίσκεται στη στάση «Αγίας Σοφίας» στην οδό Ερμού.
• Τι απεικονίζει και ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους πολίτες της πόλης; Απεικονίζει μια γυναίκα μόνη που προσπαθεί και δεν παύει να ονειρεύεται και να ελπίζει πως η Covid-περίοδος σε λίγο θα είναι μια κακή ανάμνηση. Το μήνυμα που στέλνει είναι ότι μέσα στη σκούρη πραγματικότητα μπορεί να προσθέσει ο καθένας από εμάς τη δική του χρωματιστή πινελιά και το «τοπίο» αμέσως θα αλλάξει.
• Ποια ερεθίσματα σας οδήγησαν σε αυτή τη δράση; Η πρόταση αυτής της δράσης ήταν για εμένα κάτι σαν απελευθέρωση. Ένιωσα πως επιτέλους φτάνει η αρχή του τέλους αυτής της δοκιμασίας μας και έστω και με αυτό τον τρόπο θα επικοινωνήσω με τους συνανθρώπους μου. Επίσης, βάζοντας κι εγώ το δικό μου λιθαράκι στην ομορφιά του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης μας με κάνει να νιώθω εκπληκτικά ωραία!
• Αναμονή στη στάση του ΟΑΣΘ από εργαζόμενο, μαθητή, φοιτητή, συνταξιούχο, τουρίστα, ερωτευμένο, διαβάτη… Ποιος θεωρείτε ότι θα συνομιλήσει περισσότερο με το έργο σας; Πιστεύω πως ένα άτομο που αγαπάει την τέχνη θα μπορούσε να σταθεί μπροστά του και να απορροφηθεί έστω και για ένα λεπτό προσπαθώντας να αφουγκραστεί τα μηνύματά του. Και αυτό το άτομο δεν έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ηλικία, κοινωνική τάξη. Θα μπορούσε να είναι ο καθένας από εμάς, ακόμη και ένα μικρό παιδί!
• Αν σας δινόταν η δυνατότητα τι θα λέγατε στον καθένα από τους προαναφερόμενους; Θα προσπαθούσα να εξηγήσω το σκεπτικό και την έμπνευση που είχα εκείνη τη στιγμή που δημιουργούσα αυτό το έργο και να τους εξομολογηθώ πως με πολλή αγωνία θα επιθυμούσα να ακούσω τη δική τους άποψη για το έργο μου και πως το βλέπουν αυτοί μέσα από τη δική τους ματιά. Επίσης νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω από καρδιάς τους συμπολίτες μας που σεβάστηκαν αυτή την προσπάθεια και μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καμία φθορά. Με συγκινεί πραγματικά. Αυτό δείχνει σεβασμό προς τον πολιτισμό και κατ’ επέκταση ότι υπάρχει ελπίδα.
Bio. Η Βικτώρια Γεράκη γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Λογιστικά και Μηχανογράφηση ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με την μόδα και τη διακόσμηση.
Ασχολήθηκε με την πολιτική στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και με το φαινόμενο της κακοποίησης των γυναικών ως Πρόεδρος Επιτροπής Ισότητας Δήμου Ωραιοκάστρου.
Ξεκίνησε να ζωγραφίζει αρχικά αυτοδίδακτα και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις σπουδές της σε εργαστήρι καλών τεχνών και σε τμήματα ζωγραφικής κοντά στους εικαστικούς Εύη Κυρμακίδου, Σπύρο Κωστόπουλο και Φανή Μουστακίδου.
Πραγματοποίησε δύο ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε πολλές ομαδικές σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα καθώς και σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Τα έργα της είναι φιλοτεχνημένα πάνω σε καμβά με ακρυλικά στα οποία διακρίνουμε μοντέρνα και αφαιρετικά στοιχεία με έντονα χρώματα, καθώς και σε ρούχα, κορμούς δέντρων και πηλό.
Οι συμμετοχές της στην πινακοθήκη Μακεδονικών σπουδών, στο Μουσείο Τεχνών MOMus, στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου, στη Πολιτιστική Γειτονιά Συκεών, στην Μονή Λαζαριστών, στο Μπενσουσάν Χαν, στο Γυάλινο Κτήριο «Κήπος των γλυπτών», στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο συνεδριακό κέντρο της τράπεζας Πειραιώς, στην αίθουσα του Συλλόγου Ζωγράφων, στον πολυχώρο «Παυσίλυπος», στο ΜusicSP Radio, σε στάσεις λεωφορείων, σε διαδικτυακές εκθέσεις, ημερολόγια, εφημερίδες, περιοδικά, δημοπρασίες, πανελλήνιους διαγωνισμούς, στις γκαλερί Myro, στη γκαλερί Διώνη και σήμερα στο κατάστημα έργων τέχνης “Αrting” καθώς και στο τηλεοπτικό πλατό της εκπομπής «Ράδιο Αρβύλα» στο tv OPEN, την έδωσαν την ευκαιρία να εκθέσει τα δημιουργήματά της και να ναι πιο κοντά σε αυτό που αγαπάει πολύ, την τέχνη.
Πολλά από τα έργα της φιλοξενούνται σε πολιτιστικά κέντρα, σε ξενώνα φιλοξενίας γυναικών, επαγγελματικούς χώρους καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Είναι μέλος του Συλλόγου Ζωγράφων Θεσσαλονίκης & Βορείου Ελλάδος και της ομάδας εικαστικών «Επίμονη Τέχνη».