Σε ποια ηλικία ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε;
Η πρώτη ανάμνηση που έχω για τη ζωγραφική ως μορφή τέχνης και όχι σαν απλή παιδική απασχόληση ήταν στην ηλικία των πέντε περίπου χρόνων.
Βρέθηκα να στο εργαστήρι του θείου, μου Κου Χρήστου Μακρόπουλου (γλύπτης και ζωγράφος), όπου είχαμε πάει επίσκεψη με τον παππού μου. Ηταν τόσο μεγάλη η έκπληξη μου που το θυμάμαι σαν τώρα.
Ένα εργαστήρι γεμάτο αγάλματα μικρά και μεγάλα ενώ συνάμα έργα ζωγραφικής κάλυπταν τους τοίχους έτσι ώστε να μη μένει κανένα σημείο κενό. Το ίδιο ακριβώς συνέβαινε και στο σπίτι του.
Θαυμασμός και δέος ήταν τα συναισθήματα που με κατακλύζανε. Νομίζω πως το μικρόβιο για τη ζωγραφική μπήκε μέσα μου. Άρχισα να ζωγραφίζω ότι είχα στο μυαλό μου αλλά και ότι έβλεπα γύρω μου. Ηθελα να γίνω ζωγράφος.
Καλλιτέχνης γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Καλλιτέχνης γεννιέσαι ή γίνεσαι; Σηκώνει μεγάλη κουβέντα αυτή η ερώτηση και δε νομίζω ότι μπορούμε να βγάλουμε ένα γενικό συμπέρασμα.
Θα προσπαθήσω λοιπόν να τοποθετηθώ βάση της εμπειρίας μου και μέσα από αληθινές περιπτώσεις παιδιών που βρέθηκαν στο χώρο μου, από πολύ νωρίς, την πολύ μικρή ηλικία των πέντε, έξι χρόνων.
Θεωρώ ότι το περιβάλλον παίζει πολύ σημαντικό ρολό στις επιλογές μας. Όλα τα παιδιά ζωγραφίζουν, γιατί η ζωγραφική είναι γλώσσα έκφρασης. Τα παιδιά μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους και δεν τα ενδιαφέρει η τύχη κάθε ζωγραφιάς που κάνουν. Ζωγραφίζουν χαρίζουν και πάει λέγοντας.
Άπό μια ηλικία και μετά θέλουν αυτό που φτιάχνουν να μοιάζει με το πραγματικό. Έδώ έρχεται ο δάσκαλος που μπορεί να δώσει «εργαλεία» στο παιδί και αυτό με τη σειρά του να μάθει σιγά σιγά και δουλεύοντας με πειθαρχεία και όρεξη, να μάθει να βλέπει, να παρατηρεί ώστε να μπορέσει να ζωγραφίζει πραγματικα. Δε μου έχει τύχει ποτέ να συναντήσω 8χρονο να ζωγραφίζει σαν 18χρονο για παράδειγμα.
Όποιοσδήποτε έχει μια καλή αντίληψη, αγάπη τεράστια για τη ζωγραφική καιθα δουλέψει με υπομονή και επιμονή, θα μάθει να ζωγραφίζει.
Τώρα η ταχύτητα και το που θα φτάσει είναι θέμα «ταλέντου». Άπό την άλλη πάλι, μόνο ταλέντο, χωρίς πολύ δουλειά δε αρκεί σε καμία περίπτωση για να καλλιτεχνήσεις.Το να είσαι καλλιτέχνης είναι άλλη ιστορία.
Η ψυχή και το μυαλό λειτουργούν σε άλλα επίπεδα. Όι αληθινοί καλλιτέχνες στην ουσία είναι πολύ μονοί όταν δημιουργούν. Άυτοί και το έργο τους μέσα σε μια σχέση περίεργα καθηλωτική και μυστήρια.
Βρίσκεσαι με κόσμο γιατί θες να βλέπεις να παρατηρείς να ακούς να παίρνεις υλικό, άλλα όταν δουλεύεις δε θες τίποτα και κανέναν, χρειάζεσαι μόνο το μυαλό σου και το έργο σου.
Ποια λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη;
Η λέξη που με εκφράζει ,είναι η «ελευθέρια». Έπιβάλλεται να είμαι ελεύθερη όταν δημιουργώ, παρόλα αυτά εαν συμβεί κάτι που μου τη στερήσει, μέσα από την ίδια τη διαδικασία της δημιουργίας, ελευθερώνομαι. Έίναι πολύ λυτρωτικό όταν γίνεται, ισορροπώ και συνεχίζω.
Νιώθετε την έμπνευση πριν δημιουργήσετε;
Ό τρόπος που δημιουργώ έχει να κάνει πρώτα με την εγκεφαλική ωρίμανση της ιδέας που έρχεται με την έμπνευση.
Άκολουθεί η μελέτη με πολλά προσχέδια που προσαρμόζουν την ιδέα στην πραγματικότητα και στο πως αυτή θα πάρει μορφή.
Ό διαδικασία μέσα από την οποία προκύπτουν τα έργα μου, τα κάνει να μοιάζουν τυχαία και αβίαστα. Άυτή είναι η μαγεία τους ,και μαγεία χωρίς έμπνευση δεν υπάρχει.
Ταυτόχρονα όμως η έμπνευση έρχεται την ώρα που δουλεύεις και όχι την ώρα που κάθεσαι και την περιμένεις. Στην έμπνευση αρέσουν οι προκλήσεις και οι εκπλήξεις, είναι μια «κυρία» που δεν είναι ακριβής στα ραντεβού της. Όπότε πρέπει να είσαι ενδιαφέρων τύπος για σε προτιμήσει.
Πως θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας σαν καλλιτέχνη;
Άπλά θα με χαρακτήριζα καλλιτέχνη. Τίποτα λιγότερο, τίποτε περισσότερο. Έιλικρινή και αληθινό.
Θέλω μόνο να δουλεύω και να δίνω μια άλλη οπτική της πραγματικότητας, πιθανόν της δίκης μου οπτικής, που όμως μπορεί να ενδιαφέρει και να συμπίπτει και με τηνοπτική άλλων ανθρώπων που δεν είναι καλλιτέχνες αλλά θεατές, θαυμαστές ή και συλλέκτες των έργων μου.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Το άμεσο δρομολογημένο σχέδιο μου είναι η έκθεση « ιστορίες τοίχων » που εγκαινιάζεταιστις 2/9/2019 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας ,και θα διαρκέσει έως και τις 13/9/2019.
Η επόμενη δουλειά θα είναι και πάλι με το ίδιο ύφος αλλά σε εντελώς άλλη θεματική. Βγαίνω έξω από τους «τοίχους» εντελώς.
Βιογραφικό
Η Βασιλική Δημητράκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα.
Αποφοίτησε από τη σχολή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Αποφοίτησε με Άριστα από το τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Είναι μέλος του ΕΕΤΕ (Εικαστικό Επιμελητήριο Τεχνών Ελλάδος) από το 2012
Ασκεί το επάγγελμα της εικαστικού – ζωγράφου στο εργαστήρι της στους Ν. Eπιβάτες Θεσσαλονίκης, όπου και εκθέτει έργα της σε μόνιμη βάση.
Διδάσκει ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες.
Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές.
• «Η ζωή στο Bath» Αύγουστος 2018, “ART SALON” Bath, UK
• Καλοκαίρι 2017 «1Ο Εργαστήρι ζωγραφικής …κάποιο χρόνο μετά»
Χώρος τέχνης “underflow” ΦΙΞ , Αθήνα
• Σεπτέμβριος 2014 ΑΝΑΚΑΤΑ v6. «Ανασφάλεια – καταφυγή»
Κέντρο Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης
• “MYTHS AND LEGENDS OF MY PEOPLE”, Δημοτική Πινακοθήκη της Στάρα Ζαγόρα Ιανουάριος 2014
• Ιούνιος 2010 , συμμετοχή στην έκθεση «Χρόνος, Μνήμη, Λήθη»
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κοζάνης
• Δεκέμβριος 2009, συμμετοχή στην έκθεση «…η αρχή», στην Πινακοθήκη Φλωρινιωτών Ζωγράφων «Ο Αριστοτέλης»
http://www.fsfa.gr/art/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Iemid=13
• Συμμετοχή σε εκθέσεις της ομάδας λόγου και τέχνης «Αle Amoroza» Ανοιχτή σκηνή ποιητών
• ‘ Χρωματοσώματα’ ,
Ιανουάριος 2006, Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας,
• ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ του εικαστικού εργαστηρίου
«Ατελιέ Αμελί»,
«ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 2015»,Ν.Επιβάτες
εικαστικές, μουσικές, θεατρικές δράσεις για παιδιά Σεπτέμβριος 2015
«ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 2014», Ν. Επιβάτες
εικαστικές, μουσικές, θεατρικές δράσεις για παιδιά Σεπτέμβριος 2014
«ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 2013», Ν. Επιβάτες
εικαστικές, μουσικές, θεατρικές δράσεις για παιδιά Σεπτέμβριος 2013
Tα παιδιά εμπνέονται και δημιουργούν:
Από το Σουρεαλισμό,
2010 “Παραμυθόκοσμος” στο magic park ,
από τη Ρώσικη Πρωτοπορία,
7 – 13 Σεπτέμβριου 2009
στη σοφίτα του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης,
http://www.greekstatemuseum.com/kmst/education/article/323.html