“Η δύναμη της γλυπτικής σε σχέση με τις άλλες τέχνες είναι ότι μεγενθύνει τον ψυχικό παλμό μέσω της αφής ώστε να γίνεται όργανο του ιδίου του σώματος του θεατή.”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη γλυπτική; Τα αίτια που καθορίζουν αυτόν που ονομάζουμε καλλιτέχνη μπορεί να ξεκινήσουν από την παιδική ηλικία αλλά και πολύ αργότερα, στον πυρήνα της δικής μου ιδιοσυγκρασίας ένιωθα ότι η τέχνη του γλύπτη ήταν κάτι που με αφορούσε κάτι σαν επιταγή απέναντι σε μια κληρονομιά που έπρεπε να υπηρετήσω. Σπούδασα γλυπτική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας στο εργαστήριο του Γ.Νικολαϊδη (1978-1983) επίσης γυψοτεχνία και χαλκοχυτική, έχω πραγματοποιήσει μία ατομική έκθεση στη γκαλερί Αστρολάβος του Πειραιά το 1996 με έργα χυτευμένα σε χαλκό, έκτοτε η εμπειρία και η γνώση μεταφέρθηκαν πλέον στην αναζήτηση ενός αρχέγονου «μορφότυπου» υλικού από πέτρες το οποίο να μπορεί να μετουσιώνει όλες μου τις ιδέες σε ένα καθαρά προσωπικό έργο.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Στη γλυπτική η έρευνα του υλικού είναι πολύ καθοριστική, αυτό σημαίνει ότι τα κινήματα και οι διαφορετικές τάσεις κάθε φορά αναθεωρούνται μέσα από το υλικό που επιλέγει κανείς για να εκφραστεί, θα έλεγα λοιπόν ότι η όλη μου πορεία δεν εντάσσεται σε κάποιο συγκεκριμένο ρεύμα. Έχω αναπτύξει μια προσωπική τεχνική χρησιμοποιώντας αρχέγονα υλικά από (βιόμορφα πετρώματα) και γυψοκονίαμα. Εκεί όπου ο χρόνος σταμάτησε στις λειασμένες πέτρες την αναπόφευκτη διάβρωση τους, εκεί ακριβώς είναι το ιδανικό σημείο του πλαστικού ενδιαφέροντος τους για μένα, έτσι ώστε να μπορώ να τις ενσωματώνω σε μια ολοκληρωμένη γλυπτική φόρμα.
Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Πηγή της έμπνευσής μου είναι η γλυπτική που δημιουργεί η ίδια η φύση, διαλέγω από το δικό της επεξεργασμένο υλικό πέτρες, με κριτήριο οι μορφές που αποτυπώνονται στις υφές των πετρωμάτων τους να περιέχουν μορφές όντων με τρυφερή αίσθηση αλλά και μορφές ενός απόκοσμου ψυχισμού. Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα στο σύνολο που δημιουργώ με τη δική μου πλαστική παρέμβαση να αναπτύσσεται ένας διάλογος ανάμεσα σε υλικά που περιέχουν επεξεργασμένες μνήμες και σε υλικά που μεταστοιχειώνονται σε σχήματα και χρώματα ώστε να παραπέμπουν σε ανθρώπινες καταστάσεις.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Η απλότητα των κυκλαδικών ειδωλίων αυτά τα γλυπτά της σιωπής είναι οι αρχαιολογικές μνήμες που διεισδύουν μέσα μου, με επηρεάζει αναπόφευκτα η αίσθηση μιας παρουσίας που αιωρείται και που από καιρό μας έχει αφήσει τον ήχο της, η αξιοσημείωτη δύναμη αυτής της δουλειάς, είναι το απλό το λίγο το τόσο φυσικό. Τα ανυπόγραφα έργα είναι οι καλλιτέχνες που κατονομάζω, αυτούς τους πολλούς ανώνυμους που μας άφησαν παρακαταθήκη τα έργα τους.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Προσπαθώ στην απατηλή ακτινοβολία του εφήμερου να αντιπαραθέσω το διαχρονικό. Θέλω μέσα από την εκλέπτυνση του υλικού να πετύχω μια ιδιαίτερη οπτική που να παραπέμπει σε μια αλληγορική ποιητική ατμόσφαιρα με ένα παράδοξο και ποικιλόμορφο τρόπο. Η δύναμη της γλυπτικής σε σχέση με τις άλλες τέχνες είναι ότι μεγεθύνει τον ψυχικό παλμό μέσω της αφής ώστε να γίνεται όργανο του ιδίου του σώματος του θεατή.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Με ενδιαφέρει πάρα πολύ η μεγάλη κληρονομιά της γλυπτικής στην πατρίδα μας να προσεγγίζεται από ένα κοινό που θα έχει όχι μόνο συναισθηματική ανάγκη για ένα ένδοξο μακρινό παρελθόν, αλλά καλλιτεχνική παιδεία (εδώ θα πρόσθετα και το εκπαιδευτικό μου έργο για 35 χρόνια στη μέση εκπαίδευση), με πλήρη γνώση της τέχνης που σκοπό έχει να διαμορφώνει μέσα από μια αδιάλειπτη συνέχεια αυθόρμητους θεατές απέναντι στο φαινόμενο της τέχνης, ευαισθητοποιημένους πολίτες με άποψη ακόμη και ως προς την διεκδίκηση της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Η γόνιμη συνέχεια να μπορώ να επικεντρώνομαι και να αναδεικνύω εκφραστικές ποιότητες φτάνοντας έτσι σε μια ολοκλήρωση ενός στόχου. Ένα καθολικό γίγνεσθαι όπου σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι αφήνοντας εντελώς ελεύθερο τον θεατή να μπορεί εκείνος να εξερευνήσει τα αίτια της δημιουργίας των έργων μου.