Εξαρτάται από το πώς ορίζουμε τη ζωγραφική διαδικασία. Εάν εννοούμε την απλή αποτύπωση μορφών και σχημάτων με χρώμα πάνω σε λευκές επιφάνειες, τότε θα σας έλεγα ότι, όπως όλα τα παιδιά έτσι κι’ εγώ, ξεκίνησα να ζωγραφίζω από πολύ νωρίς.
Αλλά, η αφετηρία δεν εντοπίζεται σε αυτήν την ηλικία για εμένα, για τον πολύ απλό λόγο ότι η ζωγραφική είναι πολύ πιο περίπλοκη διαδικασία για να την κατανοήσει και να την εκτελέσει ένα μικρό παιδί.
Μπορεί να κρύβει έναν ανόητο ρομαντισμό το να με σκέφτομαι να ζωγραφίζω σε νεαρή ηλικία αλλά δε θα πρέπει να μπερδεύω το ζωγραφικό παιχνίδι, που με συνοδεύει μέχρι και σήμερα, με το τι έκανα όταν ξεκίνησα συνειδητά να ζωγραφίζω πολύ αργότερα και αφού ολοκλήρωσα τις σπουδές μου το 2015. Τότε κατανόησα το τι μπορώ να κάνω εγώ με το πινέλο και όχι το τι κάνει το πινέλο με εμένα.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;
Προφανώς και γίνεται. Η καλλιτεχνική δραστηριότητα δεν είναι θέμα γονιδιακής προεπιλογής αλλά συνειδητής επιλογής. Γεννιέσαι μελαχρινός ή ξανθός, ψηλός ή κοντός σε καμία περίπτωση όμως καλλιτέχνης, πολιτικός, ποιητής, διανοούμενος, λογοτέχνης, δημοσιογράφος κτλ.
Στη μοναδική περίπτωση που μπορούμε να ισχυριστούμε τοκετό στην καλλιτεχνική διαδικασία είναι όταν οι οικονομικοκοινωνικοπολιτικές συνθήκες το επιλέξουν.
Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη;
Η λέξη “επικοινωνία”. Ο κάθε καλλιτέχνης προσπαθεί να κατασκευάσει μία γλώσσα που υπακούει στους δικούς του όρους και κανόνες και σκοπό έχει να την επικοινωνήσει.
Η κατασκευή αυτής της γλώσσας βρίσκεται στον πυρήνα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, έρχεται να καλύψει τα κενά της καθομιλουμένης και κάνει το πρόβλημα της τέχνης γλωσσικό.
Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε;
Όπως προανέφερα για εμένα το πρόβλημα της τέχνης είναι γλωσσικό, πράγμα που την καθιστά περισσότερο μια πραγματιστική διαδικασία που βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη μέσω της καλλιτεχνικής έρευνας και λιγότερο μια μεταφυσική διαδικασία που περιέχει απροσδιόριστες έννοιες όπως εμπνεύσεις, εκλάμψεις και επιφοιτήσεις.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη;
Θα με χαρακτήριζα σαν έναν ανθρωπολόγο ερευνητή με ένα ευρύτερο πεδίο μελέτης που γεφυρώνει διαφορετικά επιστημονικά πεδία, από ιστορία και πολιτική μέχρι λογοτεχνία και οικονομία.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Προς το παρόν, ως υποψήφιος διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα επικεντρωθώ στην έρευνα μου γύρω από την αφηγηματική τέχνη και τη σχέση της λογοτεχνίας με τα εικαστικά.
Παράλληλα, θα συνεχίσω να μελετώ τον τρόπο που αυτή η έρευνα μπορεί να αναδειχθεί και μέσω της ζωγραφικής διαδικασίας.
Ας γνωρίσουμε τον καλλιτέχνη.
Ξεκίνησε τις σπουδές του στην κλασική μουσική σε νεαρή ηλικία και συνέχισε στο εκπαιδευτικό ίδρυμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής του Πανεπιστημίου Ιονίων Νήσων απ’ όπου και αποφοίτησε το 2005. Το 2006 εισήχθη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών απ´ όπου και αποφοίτησε στον τομέα της ζωγραφικής με άριστα κερδίζοντας το βραβείο «Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής του Ιδρύματος Β&Μ Θεοχαράκη».
Το 2013 συνέχισε την εξειδίκευσή του σε επίπεδο μάστερ με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στη Νέα Υόρκη και την Ολλανδία , όπου και διακρίθηκε στα βραβεία Νέων Καλλιτεχνών συμμετέχοντας σε προγραμμα residency στο Amsterdam. Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό όπως οι :
Παράλληλα εργάζεται ως καθηγητής εικαστικών και διατηρεί το δικό του studio στο κέντρο της Αθήνας.