“Κάθε δημιουργός πιστεύω έχει διαφορετικού είδους σχέση με τα δημιουργήματά του… και πιθανόν να έχει, ίσως, διαφορετικά συναισθήματα απέναντι σε αυτά…”
Τι είναι η ζωγραφική για εσάς; μια μορφή προσωπικής έκφρασης; ανάγκη για δημιουργία; επικοινωνία; ή κάτι άλλο; Η ζωγραφική είναι αυτό που αναφέρει ο Merleau-Ponty, ο δημιουργός έρχεται να καταστήσει, µέσω της έκφρασης, αυτό το οποίο ενυπάρχει (εσωτερικά) στον καθένα, ορατό στον πραγματικό κόσμο (εξωτερικά). Να μπορέσουμε να «διαρρεύσουμε» κάτι από τον εσωτερικό µας κόσμο στον εξωτερικό. Έτσι, η ζωγραφική για μένα είναι όλα τα παραπάνω.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως εικαστικός; Σε κάθε χρονική στιγμή που περνά, αλλάζουμε ή διαμορφώνουμε την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας, καθώς και τις συνήθειές μας και προσαρμοζόμαστε σε νέες συνθήκες. Έτσι, η τωρινή μου κατάσταση είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων που επηρεάζει τον τρόπο που σχεδιάζω, αναπτύσσομαι ή εξελίσσομαι και η οποία επηρεάζει και το έργο μου. Η εντύπωση που αφήνουν τα σχέδιά μου δεν παύει να είναι σουρεαλιστική, ατμοσφαιρική, όπου μέσω αυτής αποτυπώνεται μια έντονη πλευρά των ανθρώπινων συναισθημάτων.
Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας ως εικαστικός; Αυτό που μου δίνει το έναυσμα ή το ερέθισμα να ξεκινήσω, είναι τα μικρά ή μεγάλα πράγματα της καθημερινότητάς μου, μπορεί να είναι ένα απλό χαμόγελο και τα συναισθήματα που μου δημιουργεί, μια πρώτη εντύπωση, ένας καυγάς, μια γενικότερη στιγμιαία εικόνα μιας περίστασης ή αυτή που μένει μέσα στο πέρασμα του χρόνου, μια σκέψη, μια εικόνα.
Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα; Σε καλλιτεχνικό διάλογο θα ήθελα να έρθω με αρκετούς καλλιτέχνες/καλλιτέχνιδες, το έχω ήδη κάνει στο παρελθόν με δύο άντρες καλλιτέχνες, σε δύο διαφορετικές περιστάσεις, όπου ήταν και οι δύο πολύ καλές εμπειρίες… στο μέλλον θα ήθελα να κάνω ένα τέτοιο διάλογο και με μια γυναίκα καλλιτέχνη. Αφορμές για ένα τέτοιο διάλογο μπορούν να υπάρξουν πολλές.
Θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με κάποια άλλη μορφή τέχνης εκτός της ζωγραφικής; Ως φοιτήτρια είχα φλερτάρει με άλλες μορφές τέχνης(εγκατάσταση, ψηφιδωτό), αλλά μέσα στην εικαστική σφαίρα. Αν μου δινόταν η ευκαιρία σίγουρα θα δοκίμαζα κάτι διαφορετικό, ίσως με κάτι που να έχει ως αναφορά το σώμα, θα προσπαθούσα ωστόσο να έχω ένα σεβαστό αποτέλεσμα.
Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή για να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά; Θα ήθελα να ζήσω μάλλον στο μέλλον, εξάλλου, πέρα από το πρόσφατο παρελθόν, τα πράγματα δεν ήταν και τόσο ευνοϊκά για τις γυναίκες καλλιτέχνες. Ακόμη και σήμερα που οι εποχές έχουν αλλάξει, υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα στο πέρασμα του χρόνου αλλά δεν αναφέρονται καν στα σύγχρονα βιβλία ιστορίας της τέχνης. Επομένως, τα πράγματα στο μέλλον φαντάζουν πιο ιδανικά και να κινούνται με πιο ακόμα ταχείς ρυθμούς. Εξάλλου, οι τεχνολογικές ανακαλύψεις θα έχουν φέρει νέες παραμέτρους στην καθημερινότητα τού ανθρώπου. Άρα και τα μέσα έκφρασης από την άλλη πλευρά ίσως να έχουν αλλάξει, ίσως όμως και όχι.. εξαρτάται από τον δημιουργό και πως θέλει να εκφραστεί και να επικοινωνήσει τα μηνύματά του. Και για μένα, ένας γρήγορα εναλλασσόμενος κόσμος φαντάζει ιδανικός γεμάτος ερεθίσματα και δημιουργία.
Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του; Κάθε δημιουργός πιστεύω έχει διαφορετικού είδους σχέση με τα δημιουργήματα του.. και πιθανόν να έχει, ίσως, διαφορετικά συναισθήματα απέναντι σε αυτά..
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Σε μια εποχή με όλες τις συγκυρίες που συμβαίνουν ταυτόχρονα παγκοσμίως, και την κρίση που αντιμετωπίζει η παγκόσμια υγεία, είναι δύσκολο κάποιος να μιλήσει με βεβαιότητα για τα μελλοντικά του σχέδια.. ας προσπαθήσουμε να ζήσουμε, μέρα με την μέρα, με τον καλύτερο τρόπο που μπορούμε, βοηθώντας όσους έχουν ανάγκη, προσέχοντας τον εαυτό μας και τους γύρω μας και ας μείνουμε σπίτι, όχι μόνο για εμάς αλλά και για τους αγαπημένους μας και τους γύρω μας.
Μοιραζόμαστε μαζί με τους φιλότεχνους αναγνώστες και τη δημιουργία του γιού μου, 4 ετών, που εμπνεύστηκε από την καμπάνια “μενουμε σπίτι”.
Βιογραφικό. Η Αντωνία Γρίβα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητή το Χρόνη Μπότσογλου και στο Πανεπιστήμιο Πατρών εκπλήρωσε τις Μεταπτυχιακές Σπουδές της στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως Εικαστικός στην Εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις στην Πάτρα και μία στην Αθήνα, “Reflet d’âme / αντανάκλαση της ψυχής” (2015, Cube Gallery, Πάτρα), “emotional collective”, (2013, Cube Gallery, Πάτρα) και “sentimental sequences”, (2013, a.antonopoulou.art, Αθήνα). Συμμετείχε, επίσης, στην Art Athina 2014 συμμετοχή με την γκαλερί Αντωνοπούλου, a.antonopoulou.art. και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, όπως ΠΛΟΕΣ ΧΧ : «Πραγματικότητες : Living real !», (Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως, Άνδρος. 2014), “Vanitas – Ματαιότης”, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας (Παλαιά Δημοτικά Λουτρά Πάτρας,), “Τιμή στον Έλληνα”, Εκδήλωση προς τιμήν του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, (Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου, Μ.Ε.Τ.Η,2014)., “Ο κήπος με τις αυταπάτες” (Cube Gallery, Πάτρα, 2011), “Παράθυρα 9” (Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, Ρέθυμνο, υπό την αιγίδα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Πινακοθήκη Κανακάκη, 2011), “Δωρηθέντα έργα στη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών” (Πάτρα, 2010), Going Youth Festival @ Τεχνόπολις (2009), Εικαστικό Φεστιβάλ “Περνάς Απέναντι”. 5 ΧΡΟΝΙA ASHINART ( Πνευματικό Κέντρο Δήμου Νίκαιας, Πολιτιστικός Πολυχώρος “Μάνος Λοΐζος”, 2009), “Εναλλακτική Ολυμπιάδα”, υπό την διοργάνωση της Διεθνούς Αμνηστίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα (Δημοτική Αγορά της Κυψέλης, 2008)