Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.
Πολιτισμος και μουσικη παιδεια:
Ο πολιτισμος ειναι για τον ανθρωπο η τροφη της ψυχης του. Ειδικοτερα η μουσικη παιδεια εκτος απο το οτι ανοιγει νεους δρομους δημιουργιας, ψυχικης και συναισθηματικης ολοκληρωσης, θετει τις βασεις για την εξελιξη της μουσικης τεχνης και επιστημης.
Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Ειναι εκατονταδες τα παραδειγματα της μουσικης που γεφυρωνει λαους και πολιτισμους ηδη εδω και χιλιαδες χρονια, αρα η απαντηση ειναι προφανης.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Πολλοι μουσικοι απο πολλες ειδικοτητες λειτουργουν στο μυαλο μου ως παγκοσμια συμβολα. Ενδεικτικα αναφερω τον Λ.Καβακο για τις βαθιες και ποιοτικες ερμηνιες του, τον Οscar Peterson για την οξυδερκεια του και την Μartha Argerich για τις τεχνικες τις λεπτομερειες. Βεβαια υπαρχουν και πολλοι αλλοι.
“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;
Συμφωνω με την φραση, αρκει να υπαρχει σεβασμος στο παρελθον, αληθεια και πολυ δουλεια στο παρον.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Απαντησα για την αναγκη της μουσικης παιδειας στην πρωτη ερωτηση.
Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;
Το ταλεντο ειναι κατι που υπαρχει στο μεγαλυτερο ποσοστο των παιδιων που ασχολουνται με την μουσικη. Το ταλεντο απο μονο του δεν αρκει. Χρειαζεται πολλη και σκληρη δουλεια. Ολοι οι μεγαλοι που εχουν περασει στους αιωνες ως δασκαλοι, παιδαγωγοι, συνθετες, εκτελεστες κτλ., εγιναν λογω της δουλειας τους και οχι του ταλεντου που αναμφισβητητα διεθεταν.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Οχι δεν διδασκεται, εκτος απο ελαχιστες περιπτωσεις. Ο σεβασμος στο παρελθον και στους εκπροσωπους του, στον οποιο αναφερθηκα παραπανω, εχει και αυτη την διασταση. Η παραδοση πρεπει και να διδασκεται και να φιλτραρεται. Ετσι ζει μεσα απο τα μελλοντικα εργα.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Οι περισσοτεροι ελληνες μουσικοι, εχουν πλεον και παιδεια και γνωσεις αλλα και εμπειρια.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Το αμεσο μελλον περιλαμβανει συναυλιες τοσο στην ελλαδα, οσο και στο εξωτερικο, ως εκτελεστης και ευτυχως ως συνθετης, παρουσιαζοντας δικα μου εργα.
Βιογραφικό.
Ο Ανδρέας Ζαφειρόπουλος ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στην Πάτρα (με τον Κ. Κυδωνιάτη) και τις ολοκλήρωσε στο Ωδείο Αθηνών, αποσπώντας ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΙΑΝΟΥ και ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΝΘΕΣΗΣ με ΑΡΙΣΤΑ ΠΑΜΨΗΦΕΙ και Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΜΨΗΦΕΙ.
Κατόπιν τελειοποίησε τις σπουδές του στο εξωτερικό (με τους Θ. Αντωνίου, Ν. Butterworth κ.α.), έχοντας αποσπάσει υποτροφία από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ παράλληλα αποφοίτησε από το τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (όπου είχε εισαχθεί πρώτος στην κατάταξη των υποψηφίων -1992-).
Ως πιανίστας και ως συνθέτης έχει εμφανιστεί σε όλα τα εγχώρια φεστιβάλ (Αθήνα, Πάτρα, Σύμη, Πάτμος, Σάμος, Κρήτη, Θεσ/νίκη, Ιόνια νησιά, Κυκλάδες κ.α. ) και σε αίθουσες συναυλιών ( ΜΜΑ, ΕΛΣ, Ghoete, Παρνασσός, HAU, κ.α. ) καθώς και στο εξωτερικό ( Μ. Βρετανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Τσεχοσλοβακία, Κύπρος, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία κ.α. ) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές τόσο για την πιανιστική του δεινότητα όσο και για την συνθετική του αρτιότητα.
Έχει αποσπάσει πρώτα βραβεία (Γερμανία-1997, ΜΜΑ-2000, Ιταλία-2002) σε διεθνείς διαγωνισμούς, ηχογραφήσει πολλές σειρές με έργα Ελλήνων Συνθετών (Αντωνίου Συκιάς, Κυδωνιάτης, Παπασταύρου, Μητρόπουλος, κ.α.), καταλογογραφήσει σειρά έργων Ελλήνων Συνθετών του μεσοπολέμου, και δημοσιεύσει άρθρα που αφορούν στην μουσική κίνηση και ζωή στην μεσοπολεμική Ελλάδα μέσα από κριτικές και αποκόμματα εφημερίδων της εποχής. Έχει συνεργαστεί με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και με τους περισσότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες παρουσιάζοντας έργα τους (πολλά από αυτά σε πρώτη εκτέλεση) και του έχουν ανατεθεί παραγγελίες για σύνθεση έργων τόσο από φορείς στην Ελλάδα (ΜΜΑ κ.α.), όσο και στο εξωτερικό (Μ. Βρετανία κ.α.).
Για περισσότερα από 15 χρόνια ασχολείται με την μουσική για το θέατρο, έχοντας συμμετοχή σε περίπου 30 και πλέον παραγωγές, κυρίως ως συνθέτης, αλλά και ως πιανίστας και ως ενορχηστρωτής, συνεργαζόμενος με κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες πάνω σε έργα του ελληνικού, αλλά και ξένου δραματολογίου αλλά και κάνοντας αφιερώματα στην θεατρική ως επί τω πλείστων πλευρά των Αττίκ, Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Γκάτσου, LLoyd-Weber, Bernstain, Foss, K. Weil, και άλλων. Επί σειρά ετών είναι καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών, και σταθερός συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σε παραγωγές που αφορούν την σύγχρονη μουσική δημιουργία πχ. Stravinsky, Ives, Shoenberg, Andail, Bartok, Nono, Dallapicola, Berg, Webern, Tippet, Gubaidulina, Henze, κ.α.(κυρίως ως βασικό μέλος του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής – διευθ. Θ. Αντωνίου).