“…Τα όνειρα και τα σχέδια δεν σταματάνε. Η επαφή με τη μουσική είναι καθημερινή με το να ψάχνομαι, να γράφω συνεχώς, να αναζητώ καινούργια κομμάτια, αλλά και να μαθαίνω πράγματα στη μουσική.”
Στο περιθώριο. Λίγα λόγια για το καινούργιο σας τραγούδι. Εμπνεύστηκα τη μουσική στην πρώτη καραντίνα, όταν μου έστειλε το στίχο ο Χρήστος Πλαϊνιώτης. Ο χαρακτήρας του τραγουδιού βιώνει “αντίξοες συνθήκες” σε έναν κόσμο περιθωριακό για κείνον, παραλληλίζοντας έτσι και ανθρώπους που η ατυχία της ζωής, τους έκανε, αλλά και τους έμαθε, να ζουν στο περιθώριο…
Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Η πρώτη μουσική μου ανάμνηση ξεκινάει σε αρκετά μικρή ηλικία από τον πατέρα μου. Τα βινύλια που έβαζε στο σπίτι από δίσκους της Soul, Jazz, Deep purple, δημοτικούς έως Νταλάρα Τσιτσάνη, Διονυσίου.
Ποιους καλλιτέχνες θαυμάζετε και με ποιον μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Ο αγαπημένος μου που τυγχάνει να είναι και καλός μου φίλος αλλά και τραγουδιστικό μου πρότυπο είναι ο Πασχάλης Τερζής. Δεν μπορώ να παραλείψω όμως αγαπημένες φωνές που θαυμάζω όπως Σταμάτης Γονίδης, Νότης Σφακιανάκης, Στέλιος Ρόκκος, Αντώνης Βαρδής, Γλυκερία, Χαρούλα Αλεξίου ή παλαιότερους όπως του Στέλιου Καζαντζίδη, Μανώλη Αγγελόπουλου, Πάνου Γαβαλά και άλλων. Θα ήθελα αν αξιωθώ να βρεθώ επί σκηνής με πάρα πολλούς μουσικούς όπως είναι ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Βασίλης Σαλέας, ο Μανώλης Καραντίνης, ο Παναγιώτης Στεργίου, Θανάσης Βασιλόπουλος, ο Νίκος Χατζόπουλος.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Θεωρώ τον εαυτό μου ερασιτέχνη και ρομαντικό με τη μουσική και έτσι θα ήθελα πάντα να παραμείνει. Εμφανίζομαι αρκετά χρόνια σε μαγαζιά παράλληλα με το επάγγελμα που σπούδασα ως γυμναστής. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές, όπως είναι η γνωριμία μου με τον Γιάννη Νικολαΐδη, μαέστρο του Π. Τερζή σχεδόν 30 χρόνια (δημιουργός του “Ένα απόγευμα θλιμμένο και άλλων) ο οποίος εκτός από φίλος μου είναι και δάσκαλός μου. Του χρωστάω πολλά και φυσικά τον θεωρώ έναν από τους καλύτερους μουσικούς που έχουμε. Μαζί συνεργαστήκαμε μουσικά το 2016 με το “Τέρμα θα σου πω”. Ακολούθησαν άλλες συνεργασίες στο επόμενό μου κομμάτι “Είσαι η σκέψη” και τώρα “Στο περιθώριο”. Παράλληλα έκανα και αρκετές διασκευές. Τίποτα δεν θεωρώ ότι μπορεί να είναι αρνητική επιρροή αν αγαπάς πραγματικά αυτό που κάνεις.
Ποια είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Έχουν βγει αρκετοί και αξιόλογοι καλλιτέχνες από talent shows. Είμαι υπέρ της ύπαρξής τους διότι είναι ένας τρόπος να αναδείξει κάποιος το ταλέντο του ανάμεσα από χιλιάδες τραγουδιστές. Σημαντικό είναι το πως θα το διαχειριστεί γιατί όπως και να το κάνουμε τα talent shows έχουν γίνει βιομηχανία μαζικής παραγωγής καλλιτεχνών.
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Πολλές. Θα ήθελα να συνεργαστώ π.χ. με την Πάολα ή να γράψω κάποιο τραγούδι σε αγαπημένους καλλιτέχνες που ανέφερα προηγουμένως.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Η μουσική που ακούμε είναι καθρέφτης του εαυτού μας, της ψυχολογίας μας, των αναμνήσεών μας, είναι τρόπος ζωής… Είναι πολύ μεγάλη συζήτηση ο όρος “μουσική παιδεία” και είναι φυσικά ανάγκη να υπάρχει, αφού καθορίζει και την εξέλιξη στη μουσική. Ο κόσμος την εξελίσσει με αυτά που ακούει όταν οι σύνθετες γράφουν πάνω στην εποχή.. Παλαιότερα θεωρώ ήταν διαφορετικά. Θεωρώ μέρος της μουσικής παιδείας προέρχεται από τη ευρύτερη παιδεία που έχουμε από την οικογένειά μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω με την ευκαιρία τη δική μου οικογένεια για αυτό που είμαι ως τώρα σαν άνθρωπος.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Φυσικά υπάρχουν και σε όλα τα είδη μουσικής. Άλλωστε θεωρώ ότι είμαστε μια χώρα παγκοσμίως, με υψηλό επίπεδο κατάρτισης μουσικών. Δεν θεωρώ ότι η απόλυτη κατάρτιση και γνώση συνάδει πάντα με την σπουδή στη μουσική αν και είναι εξαιρετικά σημαντική και στο ξεκίνημα αλλά και στην εξέλιξη ενός μουσικού.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Λόγω της δύσκολης κατάστασης που διανύουμε δυστυχώς δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια. Ωστόσο τα όνειρα και τα σχέδια δεν σταματάνε, η επαφή με τη μουσική είναι καθημερινή με το να ψάχνομαι να γράφω συνεχώς να αναζητώ καινούργια κομμάτια αλλά και να μαθαίνω πράγματα στη μουσική.