“…Έχοντας συμμετάσχει σε ποικίλες συναυλίες κλασικής και δημοτικής μουσικής και σε αρκετά γλέντια, από μικρή ηλικία, έμαθα να διακρίνω το όμορφο και αληθινό σε κάθε περίπτωση και να το ενσωματώνω στο χαρακτήρα μου και στη μουσική μου”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Να μελετάω ένα βράδυ φλογέρα για το σχολείο με τον παππού μου, όταν πήγαινα Γ΄ δημοτικού. Την επόμενη μέρα ο δάσκαλος μου είπε καλά λόγια για το παίξιμό μου και από τότε μελετούσα φλογέρα συνέχεια και ανακάλυψα την ευκολία που είχα να παίζω μουσική.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Η μουσική μαθητεία μου, στα 10 μου, ξεκίνησε δίπλα στον Ιωσήφ Πρίντεζη, ο οποίος μου έμαθε τσαμπούνα, μου δίδαξε ήθος, αγάπη για το όργανο, μου είπε πολλές ιστορίες από τα παλιά, απ’ αυτές που δεν τις μαθαίνεις αν δεν ακούσεις έναν άνθρωπο προσεχτικά.
Μελετώντας κλαρινέτο με την Αλίς Λαμπάρς στη Φιλαρμονική της Ερμούπολης, ως μαθητής λυκείου, είχα τη σπουδαία ευκαιρία να μάθω να λειτουργώ υπεύθυνα σε μια ορχήστρα, να γνωρίσω μια ουσιαστική προσέγγιση για τα κλασικά πνευστά και να αγαπήσω τη μουσική ακόμα περισσότερο.
Στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης που σπούδασα, πλάι στο Μάνο Αχαλινοτόπουλο, στο Σωκράτη Σινόπουλο και τους υπόλοιπους καθηγητές μου, διδάχθηκα την παραδοσιακή μουσική, με πολύ βάθος, με αλήθεια, με ακαδημαϊκή γνώση αλλά και προφορικότητα και με χιούμορ.
Έχοντας συμμετάσχει σε ποικίλες συναυλίες κλασικής και δημοτικής μουσικής και σε αρκετά γλέντια, από μικρή ηλικία, έμαθα να διακρίνω το όμορφο και αληθινό σε κάθε περίπτωση και να το ενσωματώνω στο χαρακτήρα μου και στη μουσική μου.
Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία; Είμαι κάπου στη μέση. Εκτιμώ τις αποτυχίες γιατί σου δίνουν πολύτιμη εμπειρία για να βελτιωθείς. Εκτιμώ και επιθυμώ, φυσικά, και την επιτυχία, η οποία όμως θέλει σωστή διαχείριση, για να μη μετατραπεί σε δρόμος προς την αποτυχία…
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Ως «τηλεοπτικά talent show», δε γίνεται να είναι και πολύ «μουσικά». Ακόμα.
Αν όμως εκτιμήσουμε τη μουσική λίγο περισσότερο στην Ελλάδα, ίσως να αποκτήσουν μεγαλύτερη μουσική αξία και τα talent show.
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;/ Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Ονειρεύομαι πάρα πολλές! Οι περισσότερες με “no-name” μουσικούς. Δε θα τις αναφέρω εδώ. Αλλά θα πω ότι απολαμβάνω και νιώθω ευγνώμων για όλες τις συνεργασίες που είχα την τιμή να κάνω, όπως το να παίξω με το Διονύση Σαββόπουλο, το Μάιο του 2019, με τη Γλυκερία το Δεκέμβριο του 2018, με τους Encardia τον Ιανουάριο του 2017.
Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού; Υπάρχουν και βοηθούν. Αλλά πρέπει να βοηθήσει και ο ίδιος ο μουσικός τον εαυτό του: να έχει εξωστρέφεια, να βελτιώνει την τεχνική του και να αναζητάει τον εαυτό του μουσικά. Και τα τρία αυτά στοιχεία, είναι μουσική.
Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Είμαι μέλος της παραδοσιακής ορχήστρας Ṣeker από το 2018. Με τα παιδιά παίζουμε από παλιούς παραδοσιακούς σκοπούς απ’ όλη την Ελλάδα, έως σύγχρονες τροπικές συνθέσεις από Βαλκάνια, Ανατολική Μεσόγειο κ.ά.. Πειραματιζόμαστε, ενορχηστρώνουμε, διασκευάζουμε και παρουσιάζουμε τα μουσικά αποτελέσματα σε μουσικές σκηνές, φεστιβάλ και μαγαζιά. Έχουμε ήδη εμφανιστεί στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τη Σύρο και τη Σμύρνη και αναζητούμε καινούργιες ευκαιρίες παρουσίασης.
Για το ASKOS project, όσον αφορά την τσαμπούνα δηλαδή, έχω κάποιες ιδέες σύνθεσης και δισκογράφησης νέας μουσικής, αντλώντας ιδέες από το τεράστιο παρελθόν του οργάνου και συνδυάζοντας τες με όργανα και ηχοτοπία τελείως διαφορετικά από αυτό.
Από την άλλη μεριά, εκκρεμεί και η δισκογράφηση του αμέτρητου μουσικού υλικού της παράδοσης της τσαμπούνας, το οποίο ως σήμερα μεταδίδεται με την προφορικότητα.
Βιογραφικό –Ακριβός Ζερβός
Ο Ακριβός Ζερβός γεννήθηκε το 1994 στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στη Σύρο. Διδάχθηκε τσαμπούνα από τον Ιωσήφ Πρίντεζη, πρακτικό μουσικό της Σύρου και σπούδασε παραδοσιακό κλαρίνο στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με το Μάνο Αχαλινωτόπουλο.
Διετέλεσε Β΄ και Α΄ κλαρινέτο στη Φιλαρμονική Ερμούπολης (2006-2012). Έχει λάβει μέρος σε πολλές συναυλίες και παραστάσεις παραδοσιακής μουσικής σε νησιά των Κυκλάδων, τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τα Γιαννιτσά, τη Βέροια, τα Τρίκαλα, τη Λάρισα, την Καβάλα κ.α. Συμμετείχε στις Μουσικές Συναντήσεις Λαϊκών Οργάνων Αιγαίου από το 2005 ως σήμερα, σε διαφορετικό κυκλαδονήσι κάθε χρόνο.
Έχει συμμετάσχει σε εκδήλωση για το λαϊκό πολιτισμό των Κυκλάδων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο το 2011 και στις Βρυξέλλες το 2013. Συνέθεσε και έπαιξε μουσική για τη θεατρική παράσταση «Κάτω Κόσμος» από το Θέατρο του Άλλοτε για τρεις σεζόν (Θεσσαλονίκη 2012, 2015, 2016).
Είναι μέλος της Ṣeker (Ορχήστρα Παραδοσιακής Μουσικής) με την οποία συμμετείχε στην παράσταση «Σμυρνέικο Μινόρε» με τη Γλυκερία, την Πίτσα Παπαδοπούλου και την Αρετή Κετιμέ (2018). Με τη Ṣeker εμφανίστηκαν και στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Φεστιβάλ «Της τριανταφυλλιάς τα φύλλα» (2019).
Έχει βρεθεί επί σκηνής με το Διονύση Σαββόπουλου σε φιλανθρωπική συναυλία στην Αθήνα (2019) και με τους Encardia στο ελληνόφωνο χωριό Calimera της Κάτω Ιταλίας (2017).
Προσφέρει Μουσικές Παρεμβάσεις σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων, από το 2017, ως μέλος του φιλανθρωπικού οργανισμού «Μουσικοπαρέα».