“…Για το προσεχές μέλλον έχω βάλει στόχο η Μπάντα της Φ.Σ.Κ. (Φιλαρμονική Σχολή Κεφαλληνίας) να αποκτήσει ξανά το κύρος και της επιτυχίες που είχε στο παρελθόν ως η παλιότερη ορχήστρα πνευστών της χώρας (1838)”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Η πρώτη μου ανάμνηση με την μουσική ήταν στην ηλικία τον πέντε ετών όταν η Φιλαρμονική του χωριού μου (Καρουσάδες ) πέρασε κάτω απ΄το παράθυρο μου για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Εκεί κατάλαβα ότι αυτό θα ήταν το επάγγελμα που ήθελα να κάνω.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και με ποιον Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Από μικρός θαύμαζα τον μεγάλο τρομπετίστα Maurice Andre, για την αξεπέραστη δεξιοτεχνία του και τον υπέροχο ήχο της τρομπέτας του. Θα ήθελα να βρεθώ στην σκηνή με τον μαέστρο Gustavo Dudamel. Πιστεύω ότι είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους και μουσικά κατηρτισμένους μαέστρους της εποχής.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Ξεκινώντας από πολύ μικρή ηλικία την μουσική κατάφερα να φτάσω σε ένα επίπεδο ύστερα από σκληρή δουλειά. Ξεκίνησα ως μαθητής Τρομπέτας στην φιλαρμονική Καρουσάδων με δάσκαλό μου των Γιώργο Σωτηρίου στο μουσικό σχολείο Κέρκυρας με υπεύθυνο καθηγητή τον Σπύρο Κακαρούγκα στο ωδείο Κέρκυρας και στα ανώτερα θεωρητικά με τον Αναστάσιο Καζιάνη και στην Φιλαρμονική Εταιρία Κερκύρας με καθηγητή τον αείμνηστο Δημήτρη Κάφυρη. Αργότερα στην Αθήνα στο ορφείο ωδείο με καθηγητή στην τρομπέτα τον Γεράσιμο Ιωαννίδη και στο ωδείο Φίλλιπος Νάκας με καθηγητή τον Σωκράτη Άνθη. Από το 2005 υπήρξα βοηθός μαέστρου (υπαρχιμουσικός) στην φιλαρμονική Καρουσάδων και από το 2014 έως το 2016 Αρχιμουσικός της. Από το 2010 έως το 2018 κατείχα την θέση του καθηγητή τρομπέτας στην παλαιά φιλαρμονική. Το 2018 επιλέχθηκα ως Αρχιμουσικός και Διευθυντής Σχολών Μπάντας στην Φιλαρμονική Σχολή Κεφαλληνίας. Πρόσφατα υλοποιήθηκε μια συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προσαρμόζοντας και ενοργανώνοντας έργα του κλασικού ρεπερτορίου για χάλκινα πνευστά…!! Καθοριστική επιρροή για την μουσική μου σταδιοδρομία έπαιξε η αείμνηστη μητέρα μου και ο Γιώργος Σωτηρίου που ήταν δίπλα μου σε όλα τα έως τώρα βήματα μου. Υπήρξαν κάποια αρνητικά δεδομένα αλλά η μουσική αφήνει πάντα μελωδικές και χαρούμενες αναμνήσεις…
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Κατά την γνώμη μου γίνεται ένα μουσικό συνονθύλευμα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ένα ουσιαστικό μουσικό σόου που να μπορείς να διακρίνεις και να αναδείξεις μια φωνή που πραγματικά θα ξεχωρίσει στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Όλες οι φωνές σχεδόν ίδιες και το ακόμα πιο τραγικό η μίμηση….
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Μία συνεργασία που θα ήθελα πολύ είναι να βρεθώ κάτω από την μπαγκέτα του Θεόδωρου Κουρεντζή!!! Μια μουσική διάνοια του 21ου αιώνα….!!!!
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Ο καθένας μας έχει μέσα του τη μουσική. Γεννηθήκαμε με τη μουσική μέσα μας. Μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης είναι και η ικανότητα να ανταποκρίνεται στη μουσική με το σώμα, το μυαλό και το πνεύμα, να θυμάται και να αναγνωρίζει μελωδίες και να αισθάνεται το ρυθμό. Κανένας δε γνωρίζει γιατί κάθε άνθρωπος γεννιέται με βασικές μουσικές ικανότητες, παρόλα αυτά αυτό είναι μια πραγματικότητα. Μέσα από το πέρασμα των γενεών η μουσική συμβάλλει στο να θυμάται κάθε λαός την ιστορία και τα ήθη και έθιμά του, εμπλουτίζει τις γιορτινές εκφράσεις των ανθρώπων, μεταφέρει μηνύματα, εκφράζει τη λύπη και τη χαρά και φέρνει απόλαυση στις ζωές των ανθρώπων. Άρα στο συμπέρασμα μας είναι Η ανάγκη ύπαρξης της μουσικής. Ό,τι κάνουμε εξ΄άλλου στην καθημερινότητα μας είναι μουσική. Π.Χ. Για να περπατήσεις χρειάζεται να σηκώσεις το πόδι σου η κίνηση αυτή από κάτω προς τα πάνω λέγετε θέση και άρση.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Στις μέρες μας υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι μουσικοί με επιστημονική κατάρτιση και γνώση που μεταλαμπαδεύουν όλο αυτό στους νέους ανερχόμενους μουσικούς. Το μόνο μειονέκτημα είναι πως τέτοιος ανθρώπους τους βρίσκεις στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη κτλπ. Το λέω αυτό γιατί στην Ελλάδα της κρίσης δεν είναι τόσο εύκολη η μετακίνηση από επαρχία και πόσο μάλλον τα μετέπειτα έξοδα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και αλλού.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Για το προσεχές μέλλον έχω βάλει στόχο η Μπάντα της Φ.Σ.Κ. (Φιλαρμονική Σχολή Κεφαλληνίας) να αποκτήσει ξανά το κύρος και της επιτυχίες που είχε στο παρελθόν ως η παλιότερη ορχήστρα πνευστών της χώρας (1838). Συναυλίες και μουσικές συνεργασίες είναι έτοιμες για υλοποίηση “Κορωνοϊού” επιτρέποντος. Αυτό όμως που θα ήθελα πολύ είναι να δω στο μέλλον είναι όλα αυτά τα παιδιά που έρχονται στην φιλαρμονική “τα παιδιά μου” να σταδιοδρομούν και να ανοίγουν τα φτερά τους σε ένα καλύτερο αύριο.
Βιογραφικό σημείωμα
Ο Άγγελος Πρωτοψάλτης γεννήθηκε στην Κέρκυρα τον Αύγουστο του 1985, και μας έρχεται από την Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας (την γνωστή ως «Παλαιά») όπου μέχρι πρόσφατα ήταν 1η Τρομπέτα & Καθηγητής Τρομπέτας. Υπηρέτησε 11 χρόνια ως υπαρχιμουσικός και 2 χρόνια ως αρχιμουσικός στην Φιλαρμονική Καρουσάδων, την Φιλαρμονική της ιδιαίτερης του πατρίδας. Ζει για την μουσική. Άφησε την Κέρκυρα και μαζί με την μνηστή του Μαρία Δημητρίου έρχονται να εγκατασταθούν στην Κεφαλονιά. Το διάστημα 2014-16 παρακολούθησε σεμινάρια Δ/νης ορχήστρας με τους Andrea Loss και Μίλτο Λογιάδη και το 2019 MasterClassσεμινάριο με τους FrancoCesarini&MicroBarani. Το 2019 άρχισε να συνεργάζεται με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ενοργανώνοντας έργα κλασικού ρεπερτορίου για χάλκινα πνευστά.
Ξεκίνησε μαθήματα θεωρίας μουσικής, σολφέζ και κόρνο 5 ετών με τον αείμνηστο Αθανάσιο Κατωμέρη και από 7 ετών τρομπέτα με τον Γεώργιο Σωτηρίου (Αρχιμουσικό Φιλ. Καρουσάδων). Αργότερα, 14 ετών συνεχίζει τρομπέτα με τον Σπύρο Κακαρούγκα και στην συνέχεια με τον Δημήτριο Κάφυρη στην «Παλαιά» Φιλαρμονική. Απεφοίτησε από το Μουσικό Σχολείο Κέρκυρας το 2002 και συνέχισε τις σπουδές του στην τρομπέτα στην Αθήνα στο Ορφείο Ωδείο Αθηνών με τον Γεράσιμο Ιωαννίδη και στην συνέχεια με τον Σωκράτη Άνθη στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Είναι πτυχιούχος Ανώτερων Θεωρητικών, Ενοργάνωσης και Διεύθυνσης Μπάντας από το Ωδείον Κερκύρας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια τρομπέτας και συνόλων χάλκινων (μουσικής δωματίου) με μουσικούς παγκόσμιου κλάσης όπως Timofei Doxitser, Bo Neilson, Hakan Haderberger, Παναγιώτη Καίσαρη. Ως μουσικός έχει συνεργαστεί με την Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, Συμφωνική Ορχήστρα Παλαιάς Φιλαρμονικής, Συμφωνική Ορχήστρα Ιονίου Πανεπιστημίου και του Βασιλικού Κολλεγίου της Αγγλίας.
Ο Άγγελος Πρωτοψάλτης πέραν από Αρχιμουσικός και τρομπετίστας δραστηριοποιείται και ως συνθέτης. Έχει γράψει πάνω από 50 εμβατήρια θρησκευτικού και πανηγυρικού χαρακτήρα. Τιμήθηκε με Πανελλήνιο (2016) και Ευρωπαϊκό (2017) βραβείο σύνθεσης σε διαγωνισμούς της Φιλαρμονικής Μάντζαρος. Βραβεύτηκε επίσης από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο για το εμβατήριο που αφιέρωσε στο τάγμα το οποίον υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία (2006-07).