“Η πορεία ενός μουσικού είναι ένας διαρκής αγώνας καθημερινής μελέτης και προσπάθειας”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Σε μικρή ηλικία 6, 7 χρονων ακουγοντας διαφορες μουσικες στο πατρικο μου σπιτι στην ιερισσο χαλκιδικης πηγαινα μπροστα στο καθρεπτη και κουνουσα τα χερια μου σα… μαεστρος, αλλα παντα φροντιζα να κλεισω τις κουρτινες ωστε να μη με βλεπουν τα υπολοιπα παιδια απο τη γειτονια και με κοροιδευουν, ουτε καν οι γονεις μου το ηξεραν απο οσο θυμαμαι κατοπιν μετα απο πολλα πολλα χρονια εγινα αρχιμουσικος της φιλαρμονικης ιερισσου και συνεχιζω μεχρι σημερα .. μαλλον δεν ηταν τυχαιο τελικα οπως και οταν πηρα το σαξοφωνο πρωτη φορα μελετουσα στα σκαλοπατια της εξωτερικης μας σκαλας στη γειτονιά.
Με ποιόν Μουσικό/τραγουδιστη θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Από Ελληνες θα θελα να επαιζα σε σχηματα μουσικων με γνωστους ελληνες τραγουδιστες οπως η α. πρωτοψαλτη δ. γαλανη και πολλους αλλους , απο ξενους θα θελα με μουσικους απο το χωρο της τζαζ οπως ο chic corea, herbie hancock αλλα αυτα τα ονειρα ειναι πολυ μακρινα καθως αυτοι ειναι ειδωλα της τζαζ παγκόσμια
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Δεν ξερω απο που να αρχισω γενικα εχω ακουσει απο πολλους καλα λογια ειναι η αληθεια αλλα εγω για το μονο που χαιρομαι ειναι οτι ακολουθω μια σταθερη ανοδικη πορεια τα τελευταια χρονια και δυστυχως ή ευτυχως οχι αποτομα ανερχομενη θα ελεγα. Ειναι η πορεια ενος μουσικου ενας διαρκης αγωνας καθημερινης μελετης και προσπαθειας, μοιαζει με αυτη του αθλητη που κανει προετοιμασια για τους επερχόμενους αγωνες του για μας τους μουσικους ειναι σα να εχουμε καθε χρονια μια… ολυμπιαδα μπροστα μας, ή τουλαχιστον για οσους μουσικους πιστευουν οτι μπορουν να βελτιωθουν προς το καλυτερο, κυνηγαμε ενα καινουργιο ρεκορ μεσα απ τη μελετη μας συνεχως, ωστε οταν μας δοθει μια ευκαιρια να ειμαστε σε θεση να την εκμεταλευτουμε με το καλυτερο δυνατο τροπο.
Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Θετικες επιρροες αν πουμε καποιο μουσικο που εχω σαν …ειδωλο υπαρχουν πολλοι κυριως απο το χωρο της τζαζ στο εξωτερικο αν και οι περισσοτεροι δε ζουν σημερα οπως ο j coltrane , m, brecker, stan getz. Γενικα η μελετη μου επικεντρωνεται σε καλλιτεχνες που εχουν βαλει τα θεμελια αυτης της μουσικης, πιστευω οτι αν θες να εμβαθυνεις σε οποιαδήποτε τεχνη πρεπει να ανατρεξεις στις ριζες και κατοπιν στην εξελιξη της αρχικης μορφης, επικεντρωνοντας της μελετη μου στη δισκογαρφια τους κυριως και λιγοτερο σε βιβλια που εχουν γραφει μετα απο αυτους γιαυτους χωρις φυσικα να ειναι λαθος και η δευτερη προσεγγιση. Αρνητικη επιρροη ισως ειναι οτι στην ελλαδα αυτη η μουσικη δεν γνωριζει ιδιαιτερη ανθιση και εχεις ελαχιστα κινητρα να συνεχισεις καθως ο τροπος διασκεδασης στη χωρα μας και η κουλτούρα μας ειναι αρκετα διαφορετικη στην πλειονοτητα της οπως και το star system ας πουμε προωθει κυριως τραγουδιστες και οχι μουσικους κατι που δεν ισχυει σε αυτο το βαθμό στο εξωτερικό νομιζω.
Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία; Η επιτυχια σιγουρα δε με τρομαζει. Το μονο που θα με τρομαζε ειναι να σταματησω να γινομαι καλυτερος σε αυτο που κανω. Η στασιμοτητα για διαφορους λογους ειναι το μονο που με τρομαζει, καθως με τις σημερινες συνθηκες δεν ειναι ευκολο να βρισκεις παντα το χρονο που θες για να μελετας και να εξελισεσαι αν εξαιρεσω τη περιοδο καραντινας που υπαρχει αρκετος χρονος για μελετη.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Να πω την αληθεια δε τα παρακολουθω σχεδον καθολου, νιωθω οτι δε με αφορουν, καθως τα σημερινα απευθύνονται κυριως σε τραγουδιστες και χορευτες αφηνοντας τους μουσικους σε ενα… αορατο πλαισιο και μαυρο φοντο χωρις καμια αναφορα σε αυτους και στο ποσο σημαντικοι ειναι για να πραγματοποιηθουν αυτα που βλεπουμε εκει. Φυσικα υπαρχουν πολλes αξιολογες φωνες και πολλες φορες ακολουθουν σημαντικη πορεια αλλα η πλειοψηφεία μενει στην αφανεια μετα τους τελους του show.
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Θα πω για την Ελλαδα και για καποιους χωρους στην Αθηνα αυτη τη φορα απο το μεγαρο μουσικης αθηνων και το ηρωδειο με οποιοδηποτε σχημα, καθως νιωθεις πραγματικα ενα δεος παιζοντας σε τετοιους χωρους ως μουσικος.
Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού; Να πω την αληθεια δε γνωριζω καποιον προσωπικα ουτε εχω ακουσει αλλα ισως να υπαρχει, κυριως οι μανατζερ ασχολουνται με μεγαλα ονοματα τραγουδιστών οι οποιοι και τους αφηνουν φυσικα και σημαντικο κερδος σε σχεση με καποιο μουσικο που δεν εχει μεγαλες απολαβες οπως ειναι φυσικο εφοσον δε προβαλονται απο τα ΜΜΕ πλην ελαχιστων εξαιρεσεων και συνηθως ανηκουν στη λαικη μουσικη.
Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Σχεδια συγκεκριμενα δεν εχω να πω την αληθεια, το μονο που μπορω να κανω ειναι να μελεταω και να ειμαι ετοιμος ωστε αν υπαρξει οποιαδηποτε ευκαιρια να την εκμεταλευτω και να πραγματοποιησω καποια ονειρα που εχω οπως προανεφερα. Καποια στιγμη θα θελα να κανω καποιο προσωπικο cd με δικη μου μουσικη αλλα οχι αμεσα αυτο. Γενικα ειμαι αισιοδοξος οτι τα πραγματα πηγαινουν καλα παντα οταν πρασπαθεις καποιια στιγμη ερχεται αυτο που περιμενεις.
ΠΡΟΔΡΟΜΙΔΗΣ ΜΠΑΜΠΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Γεννήθηκε στην Ιερισσό Χαλκιδικής στις 16 Απριλίου του 1974. Ξεκίνησε μαθήματα μουσικής το 1986 ως μέλος της φιλαρμονικής του Δήμου Ιερισσού .
Το 1992 πήγε στην πόλη της Καβάλας λόγω σπουδών ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε μαθήματα θεωρητικών πιάνου και σαξοφώνου στο Δημοτικό Ωδείο Καβάλας ενώ ήταν και μέλος της φιλαρμονικής του Δήμου Καβάλας ενώ λίγο αργότερα έγινε μέλος και της φιλαρμονικής του Δ. Καλαμαριάς παίζοντας πρώτο κλαρινέτο και σαξόφωνο.
Το 1995 παρακολουθεί σεμινάρια σαξοφώνου στην παιδόπολη Καβάλας παίρνοντας μέρος και ως σολίστ με συνοδεία πιάνου .
Το 1998 πήρε το Πτυχίο Αρμονίας από το Ν.Ω.Θ ( Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης) στην τάξη Ειδικού Αρμονίας του Π. Μπεκιαρίδη.
Το 1999 δίνει το πρώτο του ρεσιτάλ κλασικής μουσικής στο Κέντρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ερμηνεύοντας 2 κονσέρτα Glazounov και H. Tomasi για Alto σαξόφωνο και ορχήστρα την suite του D. Milhaud , Scaramoushe και το έργο Fantaisie Impromptu του A. Jolivet.
Τον Ιούνιο του 1999 αποφοίτησε από το Ν.Ω.Θ. παίρνοντας Δίπλωμα Σαξοφώνου με Βαθμό Παμψηφεί Άριστα 10 και ειδική Τιμητική Διάκριση Ερμηνείας στην τάξη σαξοφώνου του καθηγητή Ovidiu Caplescu .
Από το 2001 κάνει εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα σε διάφορα φεστιβάλ ( Παπαϊωάννου καβάλας Aριστοτέλεια Χαλκιδική, στις παραστάσεις του Μ. Δελαπόρτα στο Θέατρο Βεργίνα στο Αττικό άλσος Αθήνα , στο Συλλόγο φίλων Τζαζ Θεσσαλονίκης και στο εξωτερικό (Τουρκία, Ρωσία, Βουλγαρία Ιταλία , Γερμανια ) με διάφορα μουσικά σύνολα ενώ συνεργάζεται με γνωστούς καλλιτέχνες όπως ο Σ. Κραουνάκης Κ. Μακεδόνας, Β Λέκκας ,Μ. Χατζημανώλη ,Μ. Φωτίου , Ν. Λοτσάρη Κ. Κούκα Λ. Καλημέρη ,Κ Σιάπαντα ,Πασχάλης ,Sasha Kovalyev, και πολλούς άλλους .
Μπαίνει στη δισκογραφία σε συνεργασία με στούντιο ηχογραφήσεων στην Αθήνα (ARION MUSIC ) συμμετέχοντας σε 2 CD με τίτλο , «Aριστοτέλους και Ιθάκης» το 2006 και «Parfait d΄ amour» το 2007 , συνεχίζει την ίδια πορεία και στη Θεσσαλονίκη ηχογραφώντας σειρά άλμπουμ .
Από τον Φεβρουάριο του 2004 αναλαμβάνει Αρχιμουσικός στην Φιλαρμονική του Δήμου Ιερισσού μέχρι και σήμερα.
Από το 2004 διδάσκει σαξόφωνο στα Μουσικά σχολεία Θεσσαλονίκης Κατερίνης και Σερρών καθώς και σε διάφορα ωδεία στην Θεσσαλονίκη ,Αθήνα Καβάλα και Χαλκιδική.
Το ίδιο έτος παρακολουθεί από το αμερικάνικο πανεπιστήμιο Berklee college of Music, το BERKLEE SUMMER SCHOOL στην Perugia της Ιταλίας σειρά μαθημάτων σχετικά με τον αυτοσχεδιασμό της Jazz και τα Μουσικά Σύνολα , με υπεύθυνους καθηγητές τον Greg Badolato , ως sax special lecture και τον Ron Savage σχετικά με improvisation/ensembles, καθώς επίσης και jazz αρμονία.
Τον ιούνιο του 2006 παίρνει με άριστα πτυχίο Αντίστιξης από το Κεντρικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη του κ. Λάζαρου Δεληδήμου ενώ την ίδια χρονιά παρακολουθεί σεμινάρια αυτοσχεδιασμού και Jazz Αρμονίας με τους διεθνούς φήμης αμερικάνους μουσικούς, Chicco Freeman ,Eric Alexander καθώς επίσης και με τον Diego Rivera ( Michigan state university ) .
Τον ιανουάριο του 2007 παίρνει με άριστα πτυχίο Ενοργάνωσης πνευστών οργάνων από το Κεντρικό ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη του κ. Λάζαρου Δεληδήμου ενώ το 2009 παίρνει Πτυχίο Φούγκας με Άριστα από το Κεντρικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στη τάξη Λάζαρου Δεληδήμου.
Από το 2015 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του ωδείου Δήμου Αριστοτέλη και μέλος σε αρκετά σχήματα της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο ενώ είναι ιδρυτικό μέλος του συλλόγου Επαγγελματιών Μουσικών Σαξοφώνου Ελλάδος , όπως και μέλος του Σωματίου Μουσικών Β. Ελλάδας.