Μαρία Στεφάνου. Θεατρική παραγωγός. Για άλλη μία φορά συναντηθήκαμε μαζί της. Αυτή τη φορά για το νέο της έργο το “Serial Singers The Musical” που θα παρουσιαστεί για δύο μοναδικές βραδιές στο Καφωδείο Ελληνικό. Αυτή τη φορά μιλήσαμε για τις “φυλακές” του καθενός μας και πως μπορούμε να δραπετεύσουμε από αυτές… Μετά το “Ένα Βήμα τη Φορά” και τον “Χάρτινο Κόσμο” ακολουθεί το “Serial Singers The Musical”.
Πείτε μας τι είναι αυτό που σας κάνει να γράφετε ασταμάτητα;
Η ανάγκη μου να εκφράσω όλα όσα έχω μέσα μου και να τα μοιραστώ με τον κόσμο.
Μιλήστε μας με λίγα λόγια για τη νέα σας δημιουργία.
Το μουσικό μου έργο Serial Singers the musical ήταν ένα έργο που είχα στο συρτάρι μου ανολοκλήρωτο για 4χρόνια περίπου. Είναι μια κωμωδία αφιερωμένη στην ελευθερία μέσα απ’ το σχέδιο απόδρασης 5 φυλακισμένων. Περιέχει αρκετές διασκευές μου από πασίγνωστα αγαπημένα κομμάτια υπό την διεύθυνση του μαέστρου Κωνσταντίνου Γκιβίση και ζωντανεύει μέσα από 5 εξαίρετους καλλιτέχνες, την Ντορίτα Καζίδου, Ιωάννα Κωστοπούλου, Βασίλη Χατζηστεφάνου, Γεράσιμο Παπικίνο και Νίκο Βασταρούχα. Δίπλα μου η σταθερά αγαπημένη Χαρίκλεια Μαρή.
Παρατηρούμε πως οι παραγωγές σας απαρτίζονται από έναν μεγάλο αριθμό συντελεστών. Τι είναι αυτό που σας οδηγεί στο να συνεργάζεστε με τόσα νέα παιδιά;
Οι ηλικίες των συνεργατών μου προσαρμόζονται με βάση τις ανάγκες των έργων μου. Επιλέγω να δείχνω όσο πιο ρεαλιστικά τις κάθε ηλικίες πχ αν θέλω να δείξω τα βιώματα ενός εφήβου θα προτιμήσω ο ηθοποιός μου να είναι κοντά σε αυτή την ηλικία. Αντίστοιχα συμβαίνει και στις μεγαλύτερες ηλικίες όταν θέλω άτομα με αυτό τον πλούτο βιωμάτων.
Πολλοί συντελεστές, μεγάλα έξοδα. Πιστεύετε ως θεατρική παραγωγός πως οι σύγχρονη εποχή επιτρέπει τόσο μεγάλους θιάσους;
Εγώ δεν το βλέπω έξω από εμένα την εποχή. Εγώ βλέπω τις ανάγκες μου, τι θέλω να πω μέσα από το έργο μου και τι πραγματικά χρειάζεται για να επικοινωνηθεί. Από ηθοποιού μέχρι μουσική, σκηνικά και κοστούμια. Η ζωή μου έχει δείξει ότι όταν κάτι όντως είναι ανάγκη μου να το έχω πχ τόσους και αυτούς τους ηθοποιούς επί σκηνής, τότε έρχονται οι πόροι και το κοινό και συμβάλλουν στο να παρουσιαστεί έτσι. Όταν κάτι είναι περιττό αντίστοιχα έχω δει να αποσύρεται, να αλλάζει και να προσαρμόζεται σε νέα μεγέθη και τρόπους.
Μιλήστε μας για τις δικές σας “φυλακές” και τι ήταν αυτό που σας βοήθησε στο να “σπάσετε” τα κάγκελα και να δραπετεύσετε από αυτές;
Όλες οι αλήθειες και οι συνειδητοποιήσεις μου πάνω σε αυτό το θέμα, δημιούργησαν το νέο μου έργο και τους αγαπημένους μου φυλακισμένους. Σίγουρα ο φόβος ήταν μια απ’ τις μεγαλύτερες μου φυλακές. Άνοιξα την πόρτα και βγήκα όταν κατάλαβα πως εγώ είχα το κλειδί. Πως εγώ είχα φτιάξει εξ αρχής την φυλακή…
Πόσο εύκολη θεωρείτε είναι η διαδικασία του να “δραπετεύσει” κανείς από τις προσωπικές του φυλακές;
Είναι όσο δύσκολη ή εύκολη επιτρέψουμε να γίνει. Γνωρίζω σίγουρα ότι είναι στο χέρι μας αν θα διαρκέσει η απόδραση, μια στιγμή ή μια ζωή.
Ο Ζίγκμουντ Φρόυντ είπε “Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν πραγματικά ελευθερία, επειδή η ελευθερία προϋποθέτει ανάληψη ευθύνης, και οι περισσότεροι άνθρωποι τρέμουν την ανάληψη ευθύνης.”. Ποια είναι η άποψή σας πάνω σε αυτό;
Συμφωνώ. Όταν βγαίνει από τη φυλακή… Δεν έχει ποια καμία δικαιολογία να μην ζήσεις… Να μην σε δείξεις… Να μην είσαι εσύ. Πολλές φορές αυτό είναι τρομακτικό από μόνο του έτσι γυρίζουμε πίσω στο γνωστό! Και στο βόλεμα της φυλακής.
Παρατηρούμε τη μεγάλη σας αγάπη για τα musical. Πείτε μας τι είναι αυτό που σας κάνει να ασχολείστε συνέχεια με αυτά; Σκεφτήκατε ποτέ να γράψετε κάποιο έργο που δεν είναι musical;
Μου αρέσει να δοκιμάζω και έχω παρουσιάσει θεατρικό έργο χωρίς την μορφή του μουσικού θεάτρου όπως το 10 το καλό στο Θέατρο Αλέξανδρος πρόπερσι που όπως αποδείχθηκε ήταν ο προάγγελος του χάρτινου κόσμου The Musical. Μου άρεσαν κομμάτια του όμως δεν ήμουν εξολοκλήρου εγώ. Ο κάθε ένας είναι στη θέση του και στο τώρα μου, εγώ είμαι για το μουσικό θέατρο. Αν κάποια στιγμή νοιώσω ότι η ανάγκη μου αλλάζει θα την ακολουθήσω όπως κάνω όλα αυτά τα χρόνια.
Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια και τι άλλο να περιμένουμε από την νέα δημιουργό και θεατρική παραγωγό Μαρία Στεφάνου;
Το ¨Ένα Βήμα Τη Φορά The Musical και ο Χάρτινος Κόσμος The Musical, θα συνεχίσουν να προσφέρονται στην πρωινή ζώνη για τα σχολεία μας, έως τον Μάιο του 2020 στο αγαπημένο θέατρο Αθήναιον και θα δώσουν επιλεκτικά με μια σειρά παραστάσεων για το κοινό τα Σάββατα που θα ανακοινωθούν αρχές του έτους. Το βιβλίο μου Ένα Βήμα Τη Φορά έχει εξαντλήσει την 1η χιλιάδα έχει εκδώσει την 2ρη και συνεχίζει με παρουσιάσεις βιβλίων σε όλη την Ελλάδα καθώς και την πώληση του μέσα από το διαδίκτυο, το γραφείο μας στη Θεσσαλονίκη και από επιλεγμένα βιβλιοπωλεία. Επίσης είμαστε στη διαδικασία μετάφρασης του βιβλίο μου στα αγγλικά και προετοιμασίας του πρώτου βήματος του εκτός Ελλάδος. Στην οικογένεια των βιβλίων μου θα προστεθεί το δεύτερο ομώνυμο βιβλίο μου, ο χάρτινος κόσμος και στην οικογένεια των έργω μου ένα νέο Χριστουγεννιάτικο musical για τους πολύ μικρούς μας φίλους για του χρόνου. Αυτά για αρχή και πάμε να ζήσουμε τι άλλο θα μας φέρει το χρυσό 2020. Σας εύχομαι ολόψυχα να αφεθείτε στην νέα υπέροχη χρονιά που έρχεται.
Ταυτότητα παράστασης:
Κείμενο – Σκηνοθεσία – Διασκευές στίχων – Χορογραφίες: Μαρία Στεφάνου
Ενορχήστρωση – Πλήκτρα: Κωνσταντίνος Γκιβίσης
Τύμπανα Αλέξης Μακατσέλος
Σαξόφωνο – Κιθάρα Γιάννης Βακαλούδης
Παίζουν οι φυλακισμένοι: Ντορίτα Καζίδου, Γεράσιμος Παπικίνος, Νίκος Βασταρούχας
O Διευθυντής των φυλακών Βασίλης Χατζηστεφάνου και η δεσμοφύλακας Ιωάννα Κωστοπούλου
Πληροφορίες:
Χώρος: Καφωδείο Ελληνικό (όροφος), Ελ. Βενιζέλου 45, Θεσσαλονίκη
Πρεμιέρα: 22 Δεκεμβρίου 2019
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6975672712
Παραστάσεις: 22 Δεκεμβρίου και 30 Δεκεμβρίου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κυριακή 22 Δεκεμβρίου και Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου στις 21:00
Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € ανέργων / φοιτητικό (Δεν υπάρχει ελάχιστη κατανάλωση. Στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνετε ποτό)
Προπώληση: Στα γραφεία της παραγωγής Στρατηγού Χρισοχόου 22, Φάληρο Θεσσαλονίκης, στην TicketServices.gr – τηλ. 2107234567 και στα καταστήματα Public
Περισσότερα: https://www.facebook.com/mariastefanouproduction/