ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ – ΑΚΡΥΛΙΚΟ ΣΕ ΜΟΥΣΑΜΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 0,70X0,55 εκ.
Τι είναι η ζωγραφική για εσάς; μια μορφή προσωπικής έκφρασης; ανάγκη για δημιουργία; επικοινωνία; ή κάτι άλλο; Η κύρια ασχολία μου είναι η Αγιογραφία και η Συντήρηση Έργων Τέχνης. Από πολύ μικρή μ΄άρεσε να ασχολούμαι με το σχέδιο και το χρώμα! Επεδίωκα παντού στο χώρο μου να υπάρχει χρώμα. Αυτό με χαροποιούσε και με έκανε να αισθάνομαι όμορφα. Ήταν η αιτία να διαμορφώσω τον χαρακτήρα μου και αργότερα την επαγγελματική μου σταδιοδρομία. Είναι μορφή προσωπικής έκφρασης. Πολλά πράγματα που δεν μπορείς να πεις είναι πιο εύκολο να τα εκφράσεις. Είναι η προσωπική δημιουργία επικοινωνίας με τους ανθρώπους που σε ακολουθούν, βρίσκονται πάντα κοντά σου και σε συντροφεύουν, σε συναισθάνονται, τους θυμίζεις μνήμες που έχουν μείνει στη λήθη του χρόνου και αρχίζουν να ζωντανεύουν ξανά μέσα τους, φτιάχνοντας γερές σχέσεις μαζί τους!
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως εικαστικός; Αυτό δεν το γνωρίζω.
Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας ως εικαστικός; Είναι παντού, στην καθημερινότητά μας, η ζωή μας στη πόλη, στην εξοχή, οι συζητήσεις μας με τους ανθρώπους. Ένα μεγάλο κεφάλαιο έμπνευσης είναι η ιστορία, σε ταξιδεύει παντού, μία ολόκληρη ζωή δε σου φτάνει για να δημιουργήσεις μέσα από αυτήν! Τα ταξίδια μας, μας προσφέρουν εικόνες, μας γεμίζουν την ψυχή μας συναισθήματα, αγάπη, γαλήνη. Οι εικόνες της υπαίθρου που τόσο πολύ μας ζωντανεύουν κι όμως σιγά-σιγά σβήνουν και αυτές μέσα στη ταχύτητα της ψυχρής τεχνολογίας που μας κατακλύζει.
Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα; Προσωπικότητες που θα ήθελα να έρθω σε διάλογο μαζί τους, έζησαν σε μια εξαιρετική εποχή που είναι δύσκολο για μένα να τους συναντήσω. Λατρεύω τον Ιμπρεσιονισμό. Δάσκαλό μου έχω τον Σεζάν, μελετώ τους Τουλούζ Λωτρέκ, Βαν Γκογκ, Γκωγκέν. Μια πολύ δύσκολη εποχή γι’ αυτούς, όμως η απόρριψη τους έκανε δυνατούς και κατάφεραν να ξεπεράσουν τις αντίξοες αυτές συνθήκες.
Θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με κάποια άλλη μορφή τέχνης εκτός της ζωγραφικής; Οι σπουδές μου είναι πάνω στο μάρμαρο, κεραμική, Ζωγραφική, Σχέδιο, Αγιογραφία, Συντήρηση Έργων Τέχνης. Νομίζω ότι ήδη το έχω κάνει.
Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή για να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά; Ναι θα ήταν η εποχή των Σπηλαίων της Μαγδαληναίας περιόδου! Έχει μία ανεξερεύνητη γοητεία και μαγεία. Οι απεικονήσεις που συναντάμε εκείνη την εποχή, ζωγραφισμένες πάνω στους βράχους, μας δείχνει όλη τη γυμνή και δύσκολη αλήθεια της ζωής τους. Η δυνατή γραμμή του σχεδίου δίνει τη γρήγορη κίνηση του ζώου έτοιμο να επιτεθεί. Μέσα στους σκοτεινούς χώρους κατοικίας τους ή χώρους λατρείας τους μας ταξιδεύουν σε μια τέχνη εξαιρετικής τελειότητας, ενώ παραμένει σκοτεινή και αινιγματική η παντελής απουσία μιας καλλιτεχνικής παράδοσης που να κληρονόμησε αυτό το τόσο πλούσιο έργο.
Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του; Είναι ένα παιδί δικό σου! Ξεκινάει από τη δημιουργία της σκέψης, το πλάσιμο της ιδέας και τη μεταφορά στο καμβά! Στην αρχή αλλιώς το σκέφτεσαι αλλά στη πορεία σε κατευθύνει αυτό με το δικό του τρόπο. Με λίγα λόγια σε καθοδηγεί, συνομιλείς μαζί του, σου λέει πως θα το φτιάξεις, έχει τη δική του προσωπικότητα! Στο τέλος όταν το τελειώσεις, αν και η ζωγραφική δεν έχει τέλος, το χαίρεσαι και το καμαρώνεις! Όταν βρεθεί ο αγοραστής τότε φροντίζεις να έχεις καλές σχέσεις μαζί του για να σου το φροντίζει και να του δώσει αξία!
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να κάνω σχέδια για το μέλλον. Η τελευταία δεκαετία μας διδάσκει ότι η ζωή μας έχει αλλάξει και θα αλλάξει πολύ ακόμη. Καινούργια πράγματα έρχονται γρήγορα και πρέπει να προσαρμοστούμε σ’ αυτά μας αρέσει δε μας αρέσει! Ότι και να προγραμματίσουμε κάποιο εμπόδιο θα μπει μπροστά. Πρέπει να προχωρήσουμε βήμα-βήμα!
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Μια αναδρομή στις σπουδές της δημιουργού μας δίνει και τις προσλαμβάνουσες για την εξελικτική της πορεία. Μετά την προετοιμασία για την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ακολουθεί η φοίτησή της στην Σχολή Καλών Τεχνών και Μαρμαροτεχνίας της Τήνου. Η λευκότητα του μαρμάρου και οι ομορφιές του τόπου δομούν καλαίσθητα την οπτική της και η ίδια προχωρά με νέους ορίζοντες. Η αρχική της εμπειρία στο σχέδιο στο πλευρό του Βρασίδα Βλαχόπουλου στην Αθήνα τεκμηριώνονται επι-στημονικά στη Σχολή της Τήνου. Η δημιουργός μέσα από τη συνεχή αναζήτηση της στη τέχνη σπουδάζει Τεχνική Συντήρησης Έργων Ζωγραφικής. Ένα σημαντικό κομμάτι γνώσης και δουλειάς δίνουν έρισμα για τη δημιουργία αγιογραφικών έργων της Βυζα-ντινής τέχνης. Στη περίπτωση αυτή συναντούμε έργα που διακρίνεται η προσωπική παρέμβαση κυρίως στα πρόσω-πα. Οι εκφράσεις των αγιογραφιών ανθρώπινες προσεγγί-ζουν την ανθρώπινη υπόσταση. Η ζωγράφος μέσα από την πολύπλευρη ενασχόλησή της και την ιδιαιτερότητα της γραφής της μπορεί και επικοινωνεί πολλαπλά με τη τέχνη. Τα έργα της έχει παρουσιάσει σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στη Κάτω Ιταλία. Σήμερα διαθέτει το δικό της εργαστήριο και χώρο έκθεσης. Έχει πραγματοποιήσει εργασίες συντήρησης που αφορούν καθαρισμούς τοιχογραφιών στο Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα στον Πειραιά, στον Ναό του Αγίου Γεωργίου 13ου αιώνα, στα Βίλλια.
Συντηρήσεις τοιχογραφιών και ορογραφιών σε νεοκλασικά κτίρια στην Ερμούπολη της Σύρου, της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Αλεποχώρι Μεγάρων.
Σχεδίαση και αποτυπώσεις κεραμικών αντικειμένων από ανασκαφές της Α΄ Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, στην περιοχή των Μεσογείων της Αττικής.
Συντηρήσεις και καθαρισμούς φορητών εικόνων και ξυλόγλυπτων τέμπλων του 18ου αιώνα.
Οι εργασίες συντήρησης αφορούν σχέδια και αποτυ-πώσεις οι οποίες ανήκουν στην Α΄ εφορία Βυχαντινών Αρχαιοτήτων. Οι εργασίες έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Αρχαιολογίας.