Η Χρυσούλα Παυλίδου στο Limerick της Επίμονης Τέχνης στη βίλα Πετρίδη με το Α’ Δημ. Διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης

Συμμετέχετε με την Επίμονη Τέχνη στο Limerick, το οποίο αναφέρεται στα χρόνια της αθωότητας. Θα ήταν χαρά μας να μάς περιγράψετε το έργο σας, την τεχνοτροπία και τι έχετε να πείτε γι’ αυτό στους θεατές;

Το εργο μου ειναι αποτελεσμα πολλων χρονων δουλειας και περασματος απο το κλασικο σχεδιο και τη ζωγραφικη σε αυτο που βλεπετε, που δε μπορω να το εντάξω σε κανενα ειδος. Ριναι απλως ο τροπος που μ’ αρεσει να εκφραζομαι, λιγο πιο ελευθερος και που δεν “παταει” ακριβως στους κανονες της ζωγραφικης. Δουλεύω κυριως με ακρυλικα και πλαστικα για τοιχους σε ξυλο και καμβά.

Απ’ όσο γνωρίζουμε στα εγκαίνια υπήρξε γενικώς μεγάλο ενδιαφέρον. Θα θέλατε να μας “μεταφέρετε” τα συναισθήματά σας; Ποια η αντίδραση του κοινού στο πρότζεκτ και ιδιαίτερα στο δικό σας έργο;

Επειδή λόγοι υγείας μου απαγορεύουν να παραβρεθώ στην εκθεση ως φυσικη παρουσια δε μπορω να ξερω τις αντιδράσεις των παρεβρισκομένων οσον αφορα τα εργα μου… Βεβαια με ενημερωσαν οτι χαίρουν αποδοχής και απο οσο μπορώ να πω σε σχέση με εκθέσεις που εχω παρει μερος και έχω παραβρεθεί οντως πάντα οι κριτικές είναι πολύ καλές. Αλλωστε εργα μου υπαρχουν σε πολλα ελληνικα σπιτια καθως και στο εξωτερικο. 

Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ “ταξιδέψατε” σε παιδικές μνήμες; Μιλήστε μας για κάποια από αυτες…

Οχι δεν ταξιδεψα σε παιδικες μνημες κατα τη διαρκεια του project. Αυτο γινεται συνεχως, γιατι δουλευω ετσι για καθε project. Αλλωστε η προταση να παρω μερος, μου εγινε απο την κα Μπαρτζοκα γιατι γνωριζει τη δουλεια μου και πιστεψε οτι το project μού ταιριαζει. Μού εχουν γινει κατα καιρους προτασεις για να παρω μερος και σε αλλες ομαδικες, ομως με περιοριζει το θεμα πολλες φορες και δε θελω να αλλαξω τον τροπο και την θεματολογια μου… Γενικως ζωγραφιζω ο,τι μ’ αρεσει και δε μου αρεσει να μου δινουν θεμα και να προσαρμοζομαι σ’ αυτο. Κανουμε τοσες φορες πισω στην προσωπικη και επαγγελματικη μας ζωη ολοι μας για λογους προσαρμογης που φαινεται τραγικο να το κανω και στην τεχνη.

Τι είναι αυτό που επιτρέπετε να σας λεει το εσωτερικό σας παιδί;

Το εσωτερικο μου παιδι… προσπαθω να το ανασυρω. Πολλα μου λεει… τα περισσοτερα δυστυχως βγαινουν στην επιφανεια μονο στη δουλεια μου… φανταζομαι πως ειμαι τυχερη που εχω αυτο… δεμ μπορω να σκεφτω τη δυσκολια των ανθρωπων που δεν εχουν διεξοδο. 

Υπάρχει αγαπημένο παραμύθι για εσας; Τι θεωρείτε ότι διδάσκει στην πραγματικότητα;

Αγαπημενο παραμυθι δεν εχω. Κινουμαι γενικα στο χωρο της φαντασιας απο μικρο παιδι με πολλα βιβλια, comics, θεατρο, ταινιες, σειρες, επηρεασμους απο ζωγραφους και αρχιτεκτονες αντισυμβατικες θα ελεγα μουσικες. Μαλλον δε μ’ αρεσει ο κοσμος γυρω μου κι εχω βρει εναν υγιη τροπο να ειμαι αλλου. Το αγαπημενο μου παραμυθι ειναι η δουλεια μου.

Bio: Ονομάζομαι Χρυσούλα Παυλίδου και περνώ τις μέρες μου ζωγραφίζοντας όσο περισσότερες ώρες μπορώ. Όπως διαβάζετε δεν θεωρώ τον εαυτό μου ΖΩΓΡΑΦΟ . Ζωγράφος για μένα είναι ένας καλλιτέχνης που ζει για να ζωγραφίζει και ζει από την ζωγραφική. Είναι το επάγγελμά του. Εγώ δεν στάθηκα αρκετά τυχερή ή ακόμη μπορώ να πω αρκετά «εργατική» για να μπορώ να αυτοαποκαλούμαι «ζωγράφος».

Η ικανότητα για ζωγραφική αρχικά είναι ένα ταλέντο. Που σαφώς δεν το έχουν όλοι. Όμως νομίζω πως όλοι οι άνθρωποι , ακόμη κι αυτοί που νομίζουν ότι «δεν πιάνει το χέρι τους» μπορούν να ζωγραφίσουν αρκεί να το θέλουν , να το διδαχθούν και να το εξελίξουν δουλεύοντας. Το αν είσαι καλός ή κακός τελικά δεν έχει σημασία αν αυτό σου δίνει χαρά.

Εγώ λοιπόν «το είχα» όμως επίσης το διδάχθηκα από πολύ μικρή και το εξέλιξα δουλεύοντας πολύ. Δουλεύω κυρίως με ακριλικά σε ξύλο και καμβά με επικάλυψη βερνικιού νερού.

Και μετά από όλα αυτά (που μου πήραν αρκετά χρόνια , πολλή εξάσκηση , πολλές αντιγραφές από μεγάλους ζωγράφους –πραγματικούς ζωγράφους, που ζούσαν γι αυτό (ακόμα κι αν δεν ζούσαν ΑΠΟ αυτό) βρήκα τον δικό μου τρόπο να ζωγραφίζω. Έναν τρόπο που είναι μόνο δικός μου και δεν έχει όνομα. Η τεχνική που βλέπετε λέγετε «ο τρόπος που μ΄αρέσει να ζωγραφίζω»  Στη θεματολογία μου βοήθησαν πολύ οι αγαπημένοι μου καλλιτέχνες: ο Klimt , o Hundertwasser (ο αυστριακός κος «Εκατόνερος») ο Gaudi , o Van Gogh  και πολλοί άλλοι που «δίδαξαν» όλα αυτά τα χρόνια με το έργο τους , αλλά επίσης και τα «διαβάσματά» μου  και οι αγαπημένοι μου συγγραφείς (από αυτούς της κλασικής και της φανταστικής λογοτεχνίας, από τους Έλληνες μεγάλους συγγραφείς μέχρι τους Αμερικάνους και Ευρωπαίους Best sellers) Όπως βλέπετε τίποτα δεν πάει χαμένο. Ούτε καν τα κόμικς και τα παραμύθια!

Χρησιμοποιώ λοιπόν την φαντασία μου (που κι αυτή όπως είπα παραπάνω χρειάζεται εξάσκηση) , τα πινέλα μου και τα χρώματά μου ,συνήθως πάνω σε ξύλο που το λατρεύω και το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε . Εμένα μου φέρνει χαρά και το να δημιουργείς είναι και θεραπεία της ψυχής. Γιατί όλοι ζούμε πιθανώς σε έναν κόσμο που δεν μας ικανοποιεί , κάνουμε μία δουλειά που ίσως δεν μας αρέσει και παλεύουμε για να ζούμε σε αυτές τις συνθήκες όσο καλύτερα μπορούμε. Εγώ έχω λοιπόν αυτόν τον τρόπο για να παλεύω. Και χαίρομαι όταν αυτό που δίνει χαρά σε μένα δίνει και στους άλλους. Γιατί δεν ζωγραφίζω μόνο για μένα  αλλά και γι αυτούς που αγαπούν την τέχνη αλλά ίσως δεν έχουν τα μέσα και τον τρόπο ή ακόμα και την ιδέα να την εξασκήσουν.

«Επιμένουμε» στην υπέροχη Βίλα Πετρίδη

Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στις 20.00.

Α’ Δημοτική Κοινότητα Δήμος Θεσσαλονίκης

LIMERICK: Πέρασμα στα χρόνια της αθωότητας

ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ Επίμονη Τέχνη Epimoni Techni
Ίδρυση Έμπνευση Επιμέλεια: Χρύσα Μπαρζόκα

Εικαστικοί

ΜΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ Manos Ioannidis

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΛΑΧΟΥ Κατερίνα Βλάχου

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΠΙΤΖΑΝΗ Marilena Bitzani

ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΙΑΜΟΥΡΤΖΉ Ioanna Tsiamourtzi

ΝΤΊΝΑ ΜΠΑΚΑΝΙAΡΗ Dina Bakaniari – Andonoglou

ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ Μελπομένη Καρακίτσου

ΙΩΑΝΝΑ ΑΜΠΑΤΖΗ Joanna Ampatzi

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΚΑΛΦΑ Glykeria Kalfa

ΣΥΝΗ ΒYΖΟΒΙΤΟΥ Syni Vizovitou

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΑΜΠΕΤΟΓΛΟΥ Anastasia Zampetoglou

ΑΡΗΣ ΜΠΟΤΤΑΣ Aris Bottas

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΤΤΑΣ Vasilis Bottas

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης Αδαμόπουλος

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΠΑΤΙΝΙΩΤΗ Marianna Patinioti – Xristou

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓOΓΑΛΗΣ Κωσταντίνος Γόγαλης

ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ Χρυσουλα Παυλιδου

ΕΙΡΉΝΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ Irini Lazaridou

ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΟΥΧΑΡΑ Foteini Bouchara

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΑΝΔΡΕΟΥ Stauroula Andreou

ΚΕΛΛΥ ΚΟΝΤΖΑΜAΝΗ Kelly Kontzamani

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΤΣΟΥ Δήμητρα Άτσου

ARAM TOROS Aram Toros

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣIΟΥ Alexander Athanasiou

EVA JOULI Eva Juli

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΒΑΪ́ΤΣΗΣ Art Vaitsis

Α23 NECTAR Nectar Aze

DOROTHY PASZYNSKA Dorothy Paszyńska Karailia

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΟΥΚΗΣ Andronikos Trouk Σχολή Χορού Μαρίας Καραπαναγιώτη

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΤΡΟΥΚΗΣ Χρυσοστομος Τρουκης

ΔΡΥΑΔΕΣ ΕΝ ΠΛΩ Δρυάδες εν Πλω / Dryades En Plo

ΑΝΝΑ ΜΠΟΤΟΥ Anna Botou

KIRSIKKA SOUSTIEL
Kirsikka Soustiel

ΧΡΥΣΑ ΜΠΑΡΖΟΚΑ Chris Barjoka

Θεματική ανάλογου ύφους και στυλ, η επαφή με την παιδική ηλικία που αποτελεί σημείο αναφοράς σε όλη την υπόλοιπη ζωή μας

Η Βίλα Πετρίδη, ή αρχοντικό εκλεκτικισμού οδού Αναγεννήσεως, είναι διατηρητέα έπαυλη στη Θεσσαλονίκη. Χτίστηκε μεταξύ του 1900 και του 1910 στο δυτικό τμήμα της πόλης. Βρίσκεται στη συμβολή των οδών 26ης Οκτωβρίου, Αναγεννήσεως, Καζαντζάκη και Ταντάλου απέναντι από τα Δικαστήρια, όπου παλιά άρχιζε η παραθαλάσσια περιοχή του Κήπου των Πριγκήπων (Μπεχτσινάρι). Η ίδρυση του Κήπου των Πριγκήπων και η σύνδεση του αργότερα με το τραμ (τέρμα), έδωσε στην περιοχή σημαντικό χαρακτήρα με τη συγκέντρωση κόσμου, περιπατητών, καθώς και διαφόρων ορχηστρών που ψυχαγωγούσαν το κοινό.
Κρίθηκε διατηρητέο κτίριο το 1984 από το Υπουργείο Πολιτισμού, ως έργο τέχνης που χρήζει ειδικής κρατικής προστασίας και περιήλθε στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Το 1995 με πρωτοβουλία του Δήμου ανατέθηκε η μελέτη αποκατάστασης. Οι εργασίες αποκατάστασης ξεκίνησαν το 2006. Ακολούθως συμπεριλήφθηκε και η ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου του νεοκλασικού κτιρίου και τελικά το έργο ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2013.[4] Το κτίριο είναι χώρος πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης όπου λαμβάνουν χώρα εκδηλώσεις των Δημητρίων και της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.

Λίμερικ ονομάζεται ένα είδος ποίησης, με χαρακτηριστική, σύντομη, χιουμοριστική σύσταση μίας στροφής πέντε στίχων και ομοιοκαταληξία. Τα ποιήματα του είδους λίμερικ διηγούνται μια σύντομη ιστορία και καταλήγουν σε ένα ανέκδοτο.
Είναι αυτά που προσεγγίζουν το σουρεαλισμό και είναι πρωτοποριακά ως προς το ύφος. Πρόκειται για ποιήματα σατιρικά ή απλώς κωμικά, «χωρίς νόημα», στα οποία συνυπάρχει το λογικό με το παράλογο, το δυνατό με το αδύνατο, το πιθανό με το απίθανο. Φαίνεται ότι βασικό στόχο έχουν να καλλιεργήσουν τη φαντασία του παιδιού, να του εμπνεύσουν το χιούμορ και να το καθοδηγήσουν σε φαντασιακούς αρχικά και στη συνέχεια σε λογικούς/κριτικούς συνδυασμούς λέξεων.
Για τον Σεφέρη, τα λίμερικς με το πνεύμα του παραλόγου, του σαρκασμού, του κωμικοτραγικού που τα διακρίνει είναι μια συνειδητή αντίσταση στο ρεαλισμό, ένα αντίβαρο στο αδιέξοδο, στη σκληρότητα και στο παράλογο της πραγματικότητας του πολέμου.
Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης. Μάλιστα, πήγε να αποδώσει τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη “ληρολόγημα“, συνδυάζοντας το όνομα του Λιρ με τη λέξη “λήρος”, που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτητα λόγια.

Ευχαριστούμε για την στήριξη:

Την πρόεδρο Annie Akrivaki & το
Α’ Δημοτική Κοινότητα Δημος Θεσσαλονικης

Όπως & τον πρόεδρο της Β’ Κοινότητας Θεσσαλονίκης Agapitos Samaras

Με την υποστήριξη των:
Παπασωτηρίου Ζαχαροπλαστείο
& Christos Papasotiriou

Κρασιά Ioannis Paroukas

Tempera Art Materials Ερμού 44

Χορηγοί επικοινωνίας

MusicSP Radio Diogenis Mariolas Mariolas Andreas Nikakis

Χορηγός επικοινωνίας
polismagazino.gr
threpsiadis.com/index.php/virtual-gallery-form